Wat at jij vandaag?

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door moniponi, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    linnie, maak je niet drik...:p uh druk...
    nee joh 12 kilo is NETJES...maar niet per se gemiddeld...in mijn omgeving althans vliegen echt bij iedereen de kilo's eraf na een 2e....
    ik was bijd e eerste 13 en bij de 2e 16...ja meer gesnoept..maar echt binnen 3 wkn weer op redelijk gewicht...na 1,5 /2 mnd gewoon helemaal normaal..
    ik vergat mezelf ookw el zo nu en dan en 2 kids verzorgen kost nou eenmaal meer verzorging...komt wel goed hoor,,,
    (trouwens moet je nagaan, ik heb een trage schildklier, dus in theorie zou ik eerder aankomen of lastiger af vallen)

en wat maakt het uit als je er bijv 1 jaar overdoet ( of langer) ....mag toch....je hebt een kind gedragen!

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

#22 zogelukkig, 23 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 jan 2013
    Zeg ik het wéér verkeerd: 12 kilo is wat een baby met toebehoren gemiddeld weegt.

Ik heb het gewoon laten slonzen. Had continu honger door dat voeden. Een echte snoeper ben ik niet. Het is heel simpel: als je steeds meer eet, heb je steeds eerder of meer trek. Zit ik met zoon aan tafel (die eet langzaam) en dan staat er lekker brood op tafel, dan kan ik dat niet laten!
    Ik had ook echt zo'n echoput gecreeërd tijdens de zs!

Toen ruim een jaar geleden de schildklier traag werd, kwam ik aan, dat was een signaal. Maar ik had de motivatie niet om te lijnen. Had ook best wel veel stress vanwege zoons en ook mijn eigen gezondheid.

Ik eet nu voldoende en heb geen trek. Als ik trek voel opkomen, neem ik wat. Moeilijke is dat er wel (simpele) koekjes en volvette kaas enzo voor zoon in huis is. Kaas .... dat vind ik echt het enige moeilijke dat ik niet mag!

3. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    tja en natuurlijk ligt het er wel aan, waar je van aankomt, als dat alleen maar vet en suiker is, tja dan maak je het jezel fniet gemakkelijk..

maar van exra boterhammen en fruit en een exra bord savonds...achja dat is gewoon extra energie ...

ik eet eigenlijk savonds nog altijd crackers of brood haha

@hier:

-onde onde, indiscke snack
    -chocokoffie
    -snee krentenbrood met boerenkaas
    -icetea

uh en heb nog trek ergens in...*duikt de kast in :p

4. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ja, jouw situatie was wel heel anders. Zoveel vocht!

Ik was bij dochter +20 en dat was echt puur vet. Direct na de bevalling ging ik op de weegschaal staan en toen was ik 4 kg kwijt (dochter woog exact 3000 gram). Duurde 8 maanden eer alles eraf was. M'n buik is helaas nooit meer hetzelfde geweest.

5. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Haha, ja Zogelukkig, dat was ik inderdaad en ik ben zeker niet dik, maar als ik er nu de rem niet op zet voel ik me echt niet meer prettig.
    Over het algemeen eet ik erg gezond ja maar ik kan ook ongelofelijk genieten van een stuk chocolade taart en ook net als jij, van lekker eten. Schep gerust twee keer op of eet een paar boterhammen achter elkaar. Ben beide zwangerschappen 20 kilo aangekomen, was er ook zo weer af en ben toen zelfs een tijdje te dun geweest, kreeg echt opmerkingen van mensen en voelde me ook als een droge spaghetti sliert. Ben toen dus flik gaan eten en dat is nu dus een beetje doorgeschoten, of er heeft zich hormonaal iets bij me veranderd, je hoort wel vaker dat als je tegen de 30 loopt dat je niet zo snel meer afvalt. Ik heb op zich best een mooi zandloper figuur, maar ben op weg naar een peer als ik niet wat minder ga eten nu.
    Alles op de heupen en hele kleine borsten. En is echt voor het eerst in mijn leven dat ik opeens broeken niet meer pas. :( Wil er dus 4 kilo af. Proberen niet meer te snoepen en minder te eten, kijken waar dat me gaat brengen. Heb absoluuuut geen discipline/doorzettingsvermogen als het op niet snoepen aankomt, dus ben benieuwd.

6. zogelukkig

Misschien kunnen we elkaar motiveren om gezond te eten!

Ik ben echt tante uitstel, maar als de knop eenmaal om is, is ie om.

Ik ga dit jaar echt goed afvallen. En daar mogen jullie me aan houden!:)

7. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Precies, motiveren, en inspireren, daar gaat het om hier :D

Welkom Oleander en de rest :)

@oleander, ziet er toch ultra gezond uit vandaag.

@hier, wat erg meespeelt is 1 vermoeidheid (nu minder), daardoor grijp ik naar eten voor "energie" (yeah right) en 2 aandacht, als we eten let ik op het kind (kleine eter en beetje licht) en niet op mijzelf, mijn eten is dus op voor ik het heb gemerkt en dat bevredigt niet!

Enneh ik werk nu niet of thuis, dus merk niet dat mijn pakken niet meer passen grrr. Casual kleren heb ik ruimer en strakker voldoende.

Het is ook best lastig/tijdrovend om zoveel fruit, sla en groente te halen dat we allemaal genoeg hebben en ik mijzelf kan verwennen met salades overdag zonder dat ik elke dag of om de dag boodschappen sta te doen. Ik haat dat!

Afijn, ik had een snoeploze avond, want zat onverwachts in de bios! Alleen een bokbiertje gehad, vind ik beter dan 8 koekjes of een reep chocola met een halve zak chips toe :-<

@bevallen: ik was +12 en was dat zo goed als kwijt op dag 1. Tot iedereen mij ging volstoppen (kraamzorg en vriend werkten beetje langs elkaar heen) en ik 's nachts nootjes moest gaan eten omdat zo'n baby en bv toch veel energie vergen ;) En daarna redenen 1 en 2 van hierboven dus.

Afijn. Tot morgen! Weer onze best doen voor minder/meer/gezonder/fruitiger eten!

8. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Vanmorgen vroeg op de weegschaal gestaan. Op dit moment ben ik 10,5 kg aangekomen, dat valt me dus nog mee. Want 2 weken geleden stond ik al op 10 kg.

9. zogelukkig

Cruesli magere yoghurt
    Cappuccino

Veel water

2 havervloerboterhammen met gerookte kipfilet en appelstroop (gesport)
    2 koppen sterrenmixthee zonder munt

Tussendoor???

Vanavond rode kool met sudderlap en zelfgemaakte aardappelpuree

10. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed ZG!

Ik:

2 bth met jonge kaas/kipsalade
    2 capuchino, thee
    Actief gesleed en gelopen/gespeeld in het park
    Half mandarijntje en hap banaan (had veel fruit mee maar helaas aten de kinderen alles op :D)
    1,5 bth met kipsalade/jonge kaas/een tomaat/mosterd en thee
    1 plakje jonge kaas die zomaar mijn mond in floepte (oeps, gewoonte!!)

So far tevreden. Ne even meedutten met kind na korte nacht ;) heb wel alweer wat trek eigenlijk :(

11. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Ja, sluit me hier ook aan...
    Ben toevallig sinds afgelopen maandag begonnen met een gezonder eetpatroon, of eigenlijk kleinere hoeveelheden eten en minder/niet meer snoepen!

Vandaag tot nu toe:

- Krentenbol
    - Kop thee
    - Kopje koffie (zónder koekje!!!)
    - 2 volkoren boterhammen met rauwe ham
    - Kop thee

Straks nog samen met mijn meisje fruit eten!
    Dat motiveren lijkt me in ieder geval een érg goed idee!
    Bij mij (ons) gaat het fout door 's avonds nog steeds wat lekkers te pakken... niet meer doen dus of gewoon een stuk fruit!

12. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook al zo'n goeie start! :) Nu volhouden idd ;)

De avonden zijn hier ook killing. Heb manlief al gevraagd die zakken-met-inhoud bij me weg te houden please...

13. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    linnie, ik stond dat termijn oo stil of ging erg traag....pas weer rond 38/39wkn wam ik weer harder aan...

@hier:

-koffie
    -2 volk bth chorizo
    -water
    -2 dropjes en een winegum( tijdens rijles :p)

-snee krentenbrood met oude kaas
    -2 cracottes met chorizo
    -koffie

Btj lichte lunch, ff een appel eten

vanavond eet ik zelf btj "slecht", bamisoep met wat kool erbij en kleine garnaaltjes. voor kids heb ik ander eten

14. zogelukkig

Rijles? Leuk!

Hier met zoon buiten geweest, heb nog steeds geen trek.

15. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Zg, water vult echt heh!! ga je ook niet ff een cracer eten ofzo...wel weinig wat je op hebt hihihi...

Ja rijles, zo blij...heb ook theoriecursus erbij, dus ben er leer veel mee bezig!

16. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Miis, ik hoop dat ik voorlopig ook ff stil sta qua gewicht.
    Wat leuk dat je je rijbewijs gaat halen! Ik heb m'n rijbewijs 2 weken voor de bevalling van dochter gehaald. Helaas daarna erg weinig gereden en er angstig voor geworden. Na de bevalling ga ik me door een rijschool op laten frissen, want dit is ook zonde.

Vandaag:

- 2 volk boterhammen boterhamworst

- bakje druiven
    - klein stukje chocolade (traktatie op werk)

- 2 boterhammen corned beef

- 2 boterhammen kaas

- 1 appel

Drinken: 2 glaasjes appelsap en paar koppen groene thee.

Vanavond eten we lasagne.

17. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Linnie, ja ik heb het voor mn verjaardag gekregen van man :D:D hahah...echt een gemis hoor, althans waar ik woon is het gewoon prettig om het te hebben....heb het altijd verschoven...maarja op een gegeven moment denk je ach laat maar...Ben heel blij dat ik het nu dan eindelijk doe!

Wel zonde voor jou idd, mijn rjinstructeur heeft een autostoel van haar kindje in de auto..en ze zei, aan het eind moet ik 1 van de kids meenemen tijdens een lesje, zodat ik weet hoe en wat tijdens het rijden...vind ik wel erg fijn dat ik dat dan gelijk ff kan testen met haar erbij!! mss ook een tip voor jou!

Vanmorgen ging ze me dus oo met de snoepjes testen, tijdens rijden om het te pakken helemaal rehcts op het dasboard haha

je eet wel goed hoor als ik je lijstje zie zo! gewoon bth extra...en zelfs fruit, daar kan ik een voorbeeld aan nemen haha

18. zogelukkig

Banaantje, thee

Ga zo de sudderlappen opzetten, het water loopt me nu al in de mond!:p

19. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pff nou heb alweer "gezondigd":

Grote zoete heerlijke peer :D, paar druiven, bakje japanse zoutjes, 50g ongeveer, 200kc ofzo.

Als ik zo'n beetje misselijkig ben van de trek lijkt fruit wel niet echt te vullen ofzo. Heb dan ook wat last van maagzuur lijkt wel.

Maar goed, ik hoef van mijzelf geen honger te leiden, als ik me maar niet overeet ben ik over het algemeen wel snel wat gewicht kwijt.

Straks wat restjes, hmm, weet het nog niet, ben alleen met meisje en heb al beetje genoeg van het (uitgebreide) koken voor deze week :)

20. zogelukkig

Hee, maar jij hebt de vriezer vol bolognese!:D

Deel Deze Pagina