Wat at jij vandaag?

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door moniponi, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Wij hebben ook geen frituurpan, ik vind dat zo goor. Die stinklucht die er vanaf komt en het schoonmaken van zo'n ding is ook geen leuk klusje.
    Ik vind een bittergarnituurtje op z'n tijd best lekker! En ik vind het ook erg handig om na een werkdag van ons tweeën, aan te schuiven bij schoonouders, dochter is daar dan toch al. :)

Vandaag:

- 2 geroosterde boterhammen met kaas. 2 bekers thee en een glas sinaasappelsap.

Nu eerst maar even wat fruit maken.

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Cruesli magere yoghurt
    2 cappuccino

6 gedroogde pruimen
    1 cappuccino

1/2 kaaspannenkoek
    Thee

3. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    #583 miis, 13 feb 2013
    Laatst bewerkt: 13 feb 2013
    -thee
    -1 volk bth appelstroop
    -halve bapao
    -brosse eierkoek+ klein handje chips:)

@Linnie ja ik lust het ook hoor! alleen eet dat meestal alleen in de zomer ergens op een terrasje ofzo haha
    Maar ken zat mensen die dat standaard in de vriezer hebben voor zaterdag avond ofzo. Maar ik heb dus ook echt geen zin in die lucht en ranzigheid, heb een open keuken maarja geen afzuiger alleen zo'n ventilatie gat in de muur ...

@hier, trouwens even een trotsmomentje, dus naar de speeltuin gegaan vanmiddag. Is best een stuk lopen, zeker door de oudste die natuurlijk niet erg hard gaat ookal is hij op zn loopfietsje..
    Hij lekker spelen natuurlijk en ineens zegt ie mama potje plassen...nou dus ik hup broek omlaag en in de bosjes...Maar dit was dus de eerste x dat hij zelf aangaf te moeten plassen terwijl we buiten waren, normaal houdt ie het blijkbaar in en gaat direct bij thuiskomst. Of ik ben gewoon snel terug.

Ik vond het dus zo goed ook dat ie het goe dophield terwijl ik bezig was alle lagen kleding omlaag en omhoog te doen enz..
    Maar durf eigenlijk nog geen boodschappen te doen...wnat ik denk niet dat als we midden in de winkel staan en hij moet, dat hij het echt kan ophouden door eerst ff te betalen ofzo...

Moet ik anders mn boodschappn laten staan en met baby en kind naar buiten rennen om het ergens te doen ofzo?

4. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Vandaag:

- 2 geroosterde boterhammen met kaas.

- samen met dochter een mango gegeten

- een halve boterham roomboter (we waren in het park aan het spelen en dochter had alles opgegeten)

- samen met dochter een avocado gegeten

5. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bth eiersalade, sinaasappel, cappuccino, thee

Decaf cappuccino, sinaasappel, 1/4 appel

Bth roomkaas, avocado, koriander, pittige komkommer, limoensap: mmm!
    Dikke plak kaas ;), groot glas water/sap.

6. zogelukkig

Popcorn
    Chocokoekjes
    In de bios:)

7. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Hoi,hier ben ik dan. Vanuit t peuter eet topic :)

Ik heb mijn intake bij de obesitaspoli gehad en nu is het wachten tot er een nieuwe groep van start gaat, waarschijnlijk binnen nu en 2 weken, maar kon ook een maand zijn. Ik hoop dat ik snel kan starten, want merk dat ik t zo spannend vind dat het daardoor de afgelopen dagen niet zo goed gaat met eten :(

Mijn BMI is nu 44. Was toen ik zwanger werd van zoontje 47 :) Echt te erg eigenlijk. Pas toen ik de bevalling eindigde in een ks met alle risico's daarbij zag ik t licht.
    Vorig jaar, na de bv, 18 kg afgevallen. 7 weer aangekomen en nu dan het besef dat ik hulp nodig heb.
    Het moet gewoon nu. Nu al mijn bloedwaardes nog perfect zijn en ik niks mankeer. Nu, zodat we snel op meer verantwoorde wijze, een broertje of zusje voor ons mannetje kunnen krijgen. 26 feb heb ik ook een gesprek met de fertiliteitsarts in mijn eigen ziekenhuis over een en ander.
    Destijds zijn we via een zelfstandig behandelcentrum zwanger geraakt dat niet aan bmi grens doet....gevalleltje van kop in t zand en gevoel de overhand laten hebben. Deze keer heeft het verstand gelukkig de overhand. Hoe kan dat ook anders gezien t prachtige jongetje dat ik heb ;)

Vanaf morgen kom ik hier bijhouden wat ik heb gegeten. Het schijnt erg te helpen om 'verantwoording' af te moeten leggen aan anderen.
    Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen in mijn strijd om bijna 50 kg kwijt te raken dit jaar.....

Liefs :)

8. zogelukkig

Wat leuk Annedore, dat jij ook hier mee komt schrijven.

Ik moet ook afvallen zoals je weet/ziet. Gezondheidsredenen zijn de eerste reden (oa RA, versleten rugwervels en knieën en slecht bekken). Ik heb sinds 1,5 jaar een trage schildklier dus makkelijk is het niet als je ook niet echt fanatiek kan sporten of lekker kan hardlopen ofzo.

Ik houd iedere dag een voedingsdagboek bij via mijn voedingscentrum en schrijf alle pietluttige dingetjes op. Zo weet ik nu dat bijv. een handje noten voor tussendoor enorm veel kcal bevat. Dat je beter een sinaasappel kunt eten dan een banaan, etc.

9. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje, Annedore, welkom natuurlijk!

Het zal een "lange weg" voor je zijn, maar met hele goede uitgangspunten lees ik :)

Mijn "afvalprobleem" is maar klein, maar toch, het vergt gewoon aandacht en doorzettingsvermogen om blijvend (weer) beter te gaan eten!

10. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Welkom Annedore!!
    Het helpt zeker om alles op te schrijven, maakt jezelf ook wat bewuster van wat er allemaal naar binnen gaat op een dag!
    Hier nu 3 weken bezig met afvallen en ben al bijna 6kg kwijt (vannacht weer wegen op het werk, maar was afgelopen zaterdag 5,6kg af).
    Veel succes in ieder geval en je hebt een mooi doel voor ogen!

Heb nachtdienst gehad, dus vannacht over de hele nacht verdeeld 3 boterhammen gegeten (kipfilet, kaas, cervelaatworst), verder nog een peer en een bekertje snoeptomaatjes... aangevuld met natuurlijk een paar koppen koffie (houden me 's nachts wat beter op de been)!
    Net heeft manlief heerlijk gekookt: worteltjes, gebakken aardappels en kabeljauwfilet.
    Merk ook dat ik veel meer van de maaltijd kan genieten of zo...

11. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Wat een hartelijk welkom :) dankjewel!

Ik ben idd de afgelopen dagen bezig geweest om in kaart te brengen hoeveel kcal bepaalde voedingsmiddelen bevatten. Sommige dingen verbazen me echt!

Ook dank voor de aanmoedigingen. 5, 10, 20 of 50 kg. Het zijn allemaal individuele doelen en ieder haar eigen strijd en eigen valkuilen.
    Ik wens jullie natuurlijk ook veel succes met het behalen van jullie doel!

ZG: wat is RA? :) je bent al goed op weg he!

nova: ook goed bezig zeg! :)

12. zogelukkig

Reumatoïde artritis.;)

13. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Dankje :D
    Dat maakt bewegen er vast ook niet gemakkelijker op...

14. zogelukkig

Cruesli magere yoghurt
    2 cappuccino

6 gedroogde pruimen
    1 cappuccino

1/2 kaaspannenkoek
    Thee

Zoute popcorn
    Chocobiscuitjes
    Thee

Broccoli met gehaktbal en citroenrijst
    Malt biertje

15. zogelukkig

Nee, soms niet. Hopelijk gaat het beter als ik slanker ben en kom ik daarmee in een opwaartse spiraal!;)

16. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Dat zou fijn zijn ja! :)

17. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Nova,wat eet jij gezond in de nacht! Hier was het altijd snaaien, naast de boterhammen!!! Haha!

Annedore, wauw! Dat is een groot doel! MAar met deze motivatie moet het vast lukken ondanks dat het soms moeilijk zal zijn. Zet hem op!

2 boterhammen kaas, boter
    Thee

Croissant kaas
    Roggebrood pindakaas
    Cappuccino decaf
    Water

Appel
    2 reepjes Cote dor hazelnoot
    Cappuccino decaf
    Thee

Zuurkoolstamp vega rookworst
    Halve beker melk

Thee

Zo nog kraambezoek dus beschuit met muisjes sowieso nog.

18. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Haha... is normaal ook niet zo hoor, maar nu probeer ik me echt in te houden! Maar (gelukkig) hadden we verder niks, dus dan valt er weinig te snaaien!
    En heb me heel de nacht bezig kunnen houden met een prachtige bevalling, dus daar heb ik mijn tijd goed mee om gekregen... ;)

Dat onregelmatig werken maakt het gezond eten soms ook niet gemakkelijk... Zeker als het druk is en je dus geen tijd hebt gehad om gewoon je brood te eten en er staat zo'n megaverpakking Merci of zo op tafel. Moeilijk moeilijk moeilijk.... (zeker in geval van chocolade)

19. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Annedore, ah, je hebt het gevonden, welkom! Het werkt inderdaad goed om je te moeten "verantwoorden". Kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent voor die afspraak! Ben best benieuwd hoe zo'n traject eruit komt te zien.

20. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    - een bord met iets wat ooit een keer lasagne was geweest. :p

- stukje chocolade

Deel Deze Pagina