Wat at jij vandaag?

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door moniponi, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Cruesli magere yoghurt
    2 cappuccino

Volk.ontbijtkoek
    Cappuccino

2 volk.bth met zalm uit blik
    Banaan
    2 thee

Plakje kipfilet
    Maltbiertje

Boerenkool met runderrookworst

Wijntje!

2. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het wel heel goed dat jullie consequent calorieen tellen! Ik begin daar niet aan nu, gewoon geen zin en geen tijd. Maar dat is wel de manier om steady en gecontroleerd af te vallen denk ik.

Ik:
    Bth eiersalade, 1,5 cappuccino, thee
    Sinaasappel, thee, plakje cake (neeeee, ik hoopte nog zo dat dat er niet was! ;))
    Kopje kippensoep, bolletje rookvlees, ei, sla, half saucijzenbroodje
    Appel, thee, plakje cake
    Bth eiersalade (was zoo slap in de sneltram...)
    Paella

Best veel gegeten, toch wel okee want volgens mij was het ook heel inspannend allemaal. Althans, voel me echt niet overeten zoals ik kan hebben.

3. zogelukkig

Mmm, klinkt lekker allemaal Moni! Bracht de dag wat je dacht dat die zou brengen? Ook als je mentaal actief bezig bent, kan je meer trek hebben.

Ik wil vanaf dit weekend beginnen met groene smoothies. Ik ga het proberen met mijn staafmixer omdat ik van manlief eerst maar eens moet kijken of ik het lekker vind en volhoud voordat er weer een ruimteverslindend apparaat in ons kleine huisje bij komt!

4. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, dag was leuk, dank je!

@smoothies, super om nog meer gezonde dingen te eten! Zet m op :)

5. zogelukkig

Ja, ik krijg toch te weinig ijzer en spoorelementen binnen. En ik heb gelezen dat het werkt tegen die trek (in zoet) in de middag. Ik wil het dus inzetten naast mijn menu zeg maar. Gewoon vanwege de vitamines en mineralen en me wat fitter voelen!

6. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ik ben heel benieuwd hoe dat is! Ik heb er ook aan zitten denken. Ik wilde het boek van Victoria Boutenko aanschaffen, daar schijnt veeeel in te staan.

7. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    2 volk koekjes

Aardappelbolletjes uit de oven met een gebakken kipmixje met allerlei groentes

Verder niks gesnaaid vanavond. Was uit pure verveling in slaap gevallen.
    Net werd dochter schreeuwend wakker. Derde dag op een rij dat ze dat doet. Kan ze eindelijk zelfstandig in slaap vallen, krijg je dit...

8. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Jeeeeej voor -800 gr van nova! :)

Gister vanaf de lunch:

4 volkoren wasa crackers met beleg ( kaas, appelstroop, smeerkaas, magere smeerworst) en de boterham met sppelstroop die zoon niet moest ;) Thee

Komkommer en rode paprika, thee, 3 volk cracottes met mager beleg en 1 rijstwafel met mager beleg

Champignonsoep, 2,5 bruin bolletje met beleg (ham, yogonaise, kaas, sandwichspread)

Totaal ongeveer 2200 kcal.
    Belangrijk om te weten: ik mag met mijn lengte, gewicht, leeftijd en lichamelijke activiteiten rond de 3000 kcal op een dag eten om op gewicht te blijven. Hoe zwaarder je bent, hoe meer je lichaam in rust nodig heeft om in leven te blijven. Als ik niet zou bewegen mag ik ongeveer 2000 kcal hebben.

Ik heb vorig weekend veeeeeel te veel en vettig gegeten met als resultaat dat er afgelopen maandag in 3 dagen tijd 2 kg bij zat :$ dat gaat bij mij heel snel helaas :(
    De rest van de week is het me gelukt om op gewicht te blijven, want woog vanochtend hetzelfde als maandag.
    Ik mag van mezelf het komende weekend nog rond de 3000 kcal en dus op gewicht blijven, maar vanaf maandag wil ik niet meer boven de 2000 kcal uitkomen en wil ik elke week afvallen.
    Ik zal dus naarmate ik minder ga wegen, steeds minder kcal moeten eten om af te blijven vallen.

Sorry weer voor mijn hele epistel :):D

9. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ontbijt net

3 geroosterde volk boterhammen met zwitserse kaas en gebakken ei met curry

:)

Ruim 700 kcal met de 2 glaasjes halfvolle melk erbij. Daar moet ik de rest van de dag dus voor boeten ;)

10. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee, Annedore,

Die restjes van kind opeten is killing he. Ik probeer echt rucksichtlos alles weg te gooien wat overblijft - als ik zelf aan mijn taks ben. Zonde, maar ik wil dat niet meer erbij!!!

3000 is veel, dan heb je best zwaar werk denk ik? En als je 3000 "mag" lijkt 2000 me weer erg pittig om af te vallen, of niet? Is dat dan langdurig vol te houden? Adviseren ze dat ook vanuit de poli? Aan de andere kant, kun je met 2000 kcal erg lekker en gevarieerd eten, met gezonde tussendoortjes, als je maar steeds oplet "gewoon" minder van alles te eten. Nou ja, dat is mijn afval filosofie meestal als er weer wat af moet, gewoon weer eens wennen aan de helft eten van wat ik normaal doe... :)

(Maar ik snap wel dat het een hele andere uitdaging is als er zoveel af moet hoor. Of eigenlijk snap ik dat niet echt natuurlijk.)

In mijn ervaring zijn die snelle kilo's erbij vaak ook darminhoud, heb jij dat ook denk je? Als ik dus teveel of te vet eet zit ik vaak gelijk een of twee etmalen een beetje verstopt en dus gaat het snel. Ik merk dan ook dat mijn lijf echt opgelucht is als ik weer twee dagen minder eet zodat mijn lijf het overschot weer kwijt kan ofzo...

@Nova, jij bent heel goed bezig zeg!! Wat is jouw uitdaging ongeveer? Ik bedoel, hoeveel wil je er nog af? (en ben je dan niet graatmager? :D)

Nou goed, we gaan weer onze best doen vandaag!! :)

Boterham met kaas, thee
    cappuccino

O ja, gisteravond laat nog gesnackt: half knackebrot pindakaas, paar japanse bollen, plak kaas :( Ik ben soms bang 's nachts honger te hebben, terwijl dat echt niet gebeurt volgens mij!

11. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Moniponi, je hebt helemaal gelijk wat betreft de restjes!

Gister gelukkig wel weer de traktatie op t werk af kunnen slaan, dus het gaat de goede kant op wat betreft gedachtenloos alles in mijn mond stoppen.

Advies vanuit de poli heb ik nog niet. Ik heb de intske gehad, ben goedgekeurd en moet nu wachten tot ze me uitnodigen om bij alle disciplines langs te komen en met het programme te beginnen.
    Ze starten nml in groepen en ik moet dus wachten tot er een nieuwe groep stsrt :(

Ik heb geen zwaar werk, maar ook geen zittend werk.
    Ik heb alleen geen rijbewijs en loop en fiets dus alles.
    Voorbeeld: op maandag fiets ik anderhalf uur naast het wandelen met de honden, het werken en het huishouden.
    Vlgens de fysio beweeg ik heel veel, gemiddeld 2 uur per dag matig intensief, dat heeft ze uitgelezen van een armband die ik 3 dagen om heb gehad en dat registreerde. Echter is mijn lichaam hier aan gewend en zal ik er dus niet door afvallen. Om af te vallen ga ik dus onder begeleidin in t ziekenkhuis trainen :)

12. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Enig idee hoe lang dat gaat duren, voordat er weer een groep start? Nou ja, wel goed om vooraf al een goed begin te maken :)

Ik snap het, van die beweging. Je zult er wel voordeel van hebben dat je al wat spiermassa hebt van al dat bewegen, spieren verbranden ook in rust meer dan vet volgens mij.

13. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Oh, ja dat kan heel goed zo zijn :)

Kon helaas wel een maand duren. Ik wil toch voor 1 mrt wel starten eigenlijk.....elke dag voelt als een verloren dag nu.

14. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan me voorstellen! Maar als je nu al goed gaat wennen aan minder eten is het echt geen verloren tijd, toch? Nou ja, voor de mmm dan toch wel een beetje natuurlijk, ja rottig om daarvan afhankelijk te zijn. :(

15. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Spieren zorgen er idd voor dat je in rust meer verbrand.

Annedore, snap dat je zsm wil starten maar iedere kg die je voorafgaand aan het programma toch al afvalt is meegenomen toch?!

2 boterhammen kaas
    Thee

Kokos cupcakes
    2 cappuccino decaf

Hier moeten er nog 5 zw kilo's af en dan het lichaam weer in shape trainen.....

16. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    3 koppen thee
    pakje liga
    appel
    gekookt ei met mayonaise

17. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Wwhaahaa... graatmager... dat ben ik nooit geweest en zal ik ook nooit worden! Daar heb ik me inmiddels bij neergelegd!
    Nee, heb niet echt een doel want weet dat het ook erg voor frustratie kan zorgen als je het dus niet haalt... Ik ga gewoon zo door en het is ook met name om nadien op gewicht te blijven als ik tevreden ben!
    Daar zit mijn valkuil namelijk.
    Als ik eenmaal begonnen ben, dan gaat het goed en snel vaak.. maar als ik denk 'zo, nou is het wel weer goed' dan val ik weer in mijn oude patroon in verloop van tijd. En het ergste van alles is dat je zelf je eigen 'streefgewicht' steeds verder naar boven gaat bijstellen...
    Ik zit nu namelijk (denk ik) ergens tussen ZG en Annedore in qua gewicht/BMI, dus er moet écht wel wat af! Voor de zwangerschap was het eigenlijk al te veel, maar ja, dan is dat zo... Ben toen 12kg aangekomen en het is er uiteindelijk nooit helemaal afgegaan (4kg blijven plakken zeg maar).
    Bij mij schuilt het gevaar echt in het tussendoor (ongezond) snaaien, dat moet ik gewoon niet meer doen.

Annedore: zou er inderdaad voor zorgen dat je van tevoren al rustig aan gaat wennen aan minder calorieën per dag! Alles wat je al kwijt bent is meegenomen... Want denk toch dat je drastisch maatregelen moet nemen als je eenmaal begonnen bent met die groep!

Zo, ga nu even een boterhammetje eten met m'n meisje bij opa en oma... tot straks!

18. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Een vriendin van me volgt het Cambridge dieet. Ik had al zo'n vermoeden dat het erg ongezond was uiteraard. Maar ik had gevraagd of zij de ingrediëntenlijst op wilde sturen. Dat had ze dus gedaan en kwam net met de post. Shocking!! :$
    Echt bizar wat een troep daar in zit....
    Dat moest ik even kwijt. :)

19. zogelukkig

Annedore: 3000kcal is dus veel te veel, ik snap echt niet hoe je aan die berekening komt?

Vanochtend lekker weer gefitnesst (schrijf je dat zo?). Koppie leeg!

Wel stilstand, maar ik eet even gewoon normaal ivm mentale stress.

Gegeten tot nu:

Cruesli yoghurt
    2 cappuccino

Heel veel water tijdens het sporten

Maisboterham met zalm
    Maisboterham met appelstroop
    Augurkjes
    Groene thee

Ik heb vanochtend voor de grap even voor en na de grote boodschap gewogen (dus na de eerste weging ook nog ontbeten). Scheelt een hoop!:D

20. Henkiepenkie

Henkiepenkie Niet meer actief

Mijn menu tot nu toe:

o; 2 bth met rosbief (en tomaat)
    t; ontbijtkoek 30 gram (ik weeg ze af tot ik aan 100 kcal zit, en daar ben je zo!)
    l; 3 bth. 2 met rosbief en tomaat komkommer, 1 met kipfilet en komkommer.

Verder thee gedronken. Vanavond eet ik bloemkool en tartaar en verder heb ik nog niet echt een idee.

Annedore, als je nu doorgaat zoals je begonnen bent heb je denk ik al een heel goed begin hoor!

Deel Deze Pagina