O ja, mijn bmi is 27,5. Het moeilijkste vind ik na het afvallen gelijk te blijven. Het afvallen gaat goed, al vind ik het wel een dagtaak. Herkenbaar? Ik moet echt iets verzinnen als ik straks op gewicht ben gelijk te blijven want dat is nu al 3 keer mis gegaan.
Hoii -koffie -2 crackers roomkaas -water -gelunched ergens, soort pistolet achtig broodje met gebakken kipfilet met dragonmayo heerlijk -thee -2 crackers roomkaas -sap
3000 kcal is voor MIJ niet teveel. Ik word er eerlijk gezegd een beetje simpel van datmen er steeds maar vanuit gaat dat een vrouw 2000 moet eten en een man 2500 kcal. We zijn toch niet allemaal gelijk? Het is toch logisch dat meer massa meesjouwen om meer energie vraagt? Er zijn verschillende sites waar je je ruststofwisseling kunt berekenen en ook de berekeng kunt aanpassen naar gelang je lichamelijke activiteiten. Mijn ruststofwisseling is in het ziekenhuis berekend en is 2100 kcal. Dat is dus als ik de hele dag op de bank zou zitten. Nou zit ik niet de hele dag op de bank, dus zodoende komt men dan op 3000 kcal uit. Maar als ik straks 10, 20, 30 etc. Kg kwijt ben, zal de berekening aangepast moeten worden. Want mijn lijf verandert immers. Overigens ben ik vorig jaar 18 kg afgevallen met het cambridge dieet. Heel snel. Daarvan zitten er 7 weer bij, omdat ik het niet heb afgebouwd. Maar idd, rot dieet en doe t nooit meer. Maar die 11 kg zijn toch mooit meegenomen Lunch was halfvolle yoghurt met muesli en na het sporten heb een paar plakjes ontbijtkoek gegeten en water gedronken. Ga nu aan de peer met mijn kleine meneer Nova: zoals jij het schrijft ben ik ook bezig idd. Ben deze week echt op ontdekking geweest naar de oorzaak van mijn overgewicht, naar wat kan mijn lijf wel hebben en wat moet ik eten/niet eten om apf te vallen. Maar alles ontdekken en doen is niet zo moeilijk, dat kan ik wel. Maar het volhouden. De stok achter de deur. Dat is de reden waarom ik zsm met het programma in t zkh wil beginnen. Alvast wat wij vanavond eten: Fish cuisine, tomtengroentesaus met volkoren penne en nog spercieboontjes en tomaatjes uit de oven. Yoghurt toe. En vanavond alleen nog thee, thee en nog eens thee....
Waldkornbol met mosterdkaas Witte eierkoek Thee Nog 3 koppen thee en een witte eierkoek Zometeen eten we aardappels met spinazie en vegaballetjes Vanavond zal waarschijnlijk nog wel iets lekker volgen aangezien mijn moeder jarig is en we dus hier zijn. Heb dus ook weer een taartje gemaakt maar die is voor morgen. Dan vieren mijn ouders hun beide verjaardagen. Taartje is gevuld met home made lemon curd, citroenkwarkpudding en met citroen botercreme. Ben benieuwd wat iedereen er van vindt. Ik hou zelf meer van de chocolade taarten!
sukke, klinkt verrukkelijk!! en mooi gelukt!! annedore maar is het zo als je met die 3000 aan de slag gaat..en merkt dat je steeds sneller vol zit...dan kun je zelf dat toch af bouwen..en bijv steeds minder kcal per dag eten...tot je zit waar je moet zijn... Ik weet niet wat bij mij hoort...maar ik eet lang niet elk dag hetzelfde aantal kcal of doe niet elke dag aam dezelfde energie..maar ik val er niet direct van af of kom direct aan( even mn schildklier probleem aan de kant, zegmaar als ik daarvoor kijk)...dus wanneer weet je dan dat het wel te veel is? sorry hoor ben ehct niet in afvallen thuis
Tja, als je gestaag zwaarder begint te worden, al gaat het langzaam, weet je dus dat je structureel te veel eet!
Dat vind ik dus ook lastig daarom ben ik dat deze week zo aan het uitproberen. Ik zat deze week gemiddeld elke dag rond de 3100 a 3200 kcal en woog vanochtend exact hetzelfde als maandagochtend. Dus blijkbaar blijf ik rond die 3000 toch wel goed op gewicht. Wil t weekend rond de 2000 gaan zitten en heb voor maandag een dagmenu van 1500 kcal gemaakt en voor dinsdag een van 1200 of of 1300 kcal Aardig dat je met me meedenkt! Moet zeggen dat ik wel echt geschrokken ben van wat ik gewend was om te eten. En dan niet eens zozeer wat, want ik eet best gezond en gevarieerd. Maar ik heb zoveel moeite met maat houden Ht is een leerzame week geweest! Ben een hoop wijzer geworden over mijn eetgedrag en dat is een enorme winst, vind ik zelf.
Haha, en het is niet eens zo'n Nijntje. Is een nachtlampje, moeten nieuwe batterijen in! Als je nu op 3000 zit waarom neem je nu dan niet eerst een tussenstap naar 2500? Gelijk naar 2000 scheelt zoveel in 1 keer. Zo kun je er langzaam al vast aan wennen voordat het programma begint en met 500 minder moet je toch ook al wel afvallen.
Juist! En ik weet precies in welke periode dat is gebeurd. Ik was net het huis uit, gestopt met mijn opleiding, had geen werk, was zoekende naar volgende opleiding en zat intussen alleen thuis. Ik at en zat en werd dikker en dikker Ik ben nu gelukkig 20 kg lichter dan dat ik in die periode was, want mijn eetgedrag veranderde in positieve zin toen ik weer terug verhuisde en een nieuwe hbo opleiding ging doen. Alleen 20 kg is niet genoeg, want de schade is veeeeeel groter dan dat een mens kan er een hoop kg aan eten in 2 jr tijd in ieder geval wel als je je zo klote voelde als ik destijds... Maar goed, dat is gebeurd. Ik ben er niet trots op. Ik schaam me ervoor dat ik me zo heb gedragen. Maar ik kijk nu vooruit en ben op de goede weg!
Ja, dat kan ik ook nog doen. Maar ik zie wel even hoe t morgen gaat jij ook bedankt voor het meedenken!
Wat bijzonder dat je ineens zo naar jezelf kijkt en het zo kunt zien als jij beschrijft Ik ben dus ooit - toen ik echt nog erg dun was voor mijn 1,76 m - alleen gestopt met snoepen/tussendoortjes gewoon heel eenvoudig afgevallen van 57 naar 54 kg Was echt geshockeerd, want ik vond mijzelf gewoon prima op gewicht met 57. Verder heb ik goede ervaring met gewoon je eten halveren. En dan wel alles nog nemen (en vitaminepillen, dat wel ) Bleek ik echt met veel minder toe te kunnen.
annedore, ik zou ook tussenstap naar 2500 maken..want anders krijg je straks zo'n effect dat je lichaam "schrikt "van de weinige inname..en dus dingen gaat opslaan als reserve... Sowieso voor jezelf de tijd om dus niet meer echt vol te gaan zitten..en daar aan wennen..want in het begin zul je nog wel trek voelen en dat is lastig te accepteren...btj rustig aan..en als je de smaak te pakken hebt, doe je nog wat minder ... Zogelukkig kan je wel een hoop vertellen wat wel en niet een goed verzadigd gevoel geeft...succes hoor..altijd weer spannend zo'n doel
Ik heb onlangs zelf met mijn fysiotherapeut mijn bmr en rmr berekend en die zijn res. 2100 en 2400. Het klopt dat hoe ouder je bent en hoe zwaarder je weegt des te meer kcal je nodig hebt. Maar daar heb ik weinig aan, want ik moet afvallen. En zo kom ik uit op 1536 kcal per dag om mijn doel te behalen, zie banner.
Ik dacht te begrijpen dat jij 1500 at omdat je anders aan zou komen, heb ik dat dan verkeerd begrepen? Ik zal zo het bericht waar ik dat uit opmaakte even opzoeken.
Als ik boven de 1536 kcal kom, zal ik niet afvallen. En zo kom ik uit op 1536 kcal per dag om mijn doel te behalen. Henkiepenkie, kan je me even uitleggen wat je niet snapt??
Ben je boos? Ik bedoel dat je 1536 kcal per dag eet om af te vallen, en dat lukt je goed aangezien je volgens je ticker in 31 dagen (ongeveer een maand) 5,5 kg kwijt bent. Je kcal behoefte ligt blijkbaar een stuk hoger dan 1536, dus als je bijv. 1800 zou eten zou je toch ook afvallen?