Wat at jij vandaag?

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door moniponi, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Sukke: troebel appelsap blijft heel lang goed hoor in de koeling! Stond het al lang open? Soms moet je even schudden.

Maar het kan idd echt geen kwaad voor je melk hoor! Als er iets niet goed was, krijg jij hooguit diarree.

2. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Net idd naar het toilet geweest maar geen diarree... Uhm ben benieuwd.

En de smoothies ed, geldklopperij? Uhm, ik denk het niet. De hoeveelheden die je gebruikt in een smoothie eet je nooit in 1 keer lijkt me. Dus voor de opname van vit. mineralen en vezels lijkt het me idd ideaal en dus ook een winst voor de gezondheid.

3. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eens met Sukke.

Ik ben nooit zo angstig met eten, maar sap dat al twee weken open staat gooi ik wel weg. Misschien onterecht.

Die kiemen zijn ook een aanrader bij lijnen - maar niet als je ook al een lekkere maaltijd klaar hebt staan ;). Ik zat echt vol tot 20u! Had dat bord sla om 14u gegeten.

4. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Lekker curry. Hoe maak je dat? Dat is 1van de weinige dingen waar ik nog een pakje voor gebruik. Heb dan die vierkante pasta van conimex. Ben nog opzoek naar een goed recept zonder pakjes....

Vannacht btw nergens last meer van gehad!

5. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Fijn dat je nergens last van hebt gehad!!

Ik koop altijd groene (en rode) curry pasta uit een potje van koh tai bij de AH. Zit opzich niet heel veel troep in. Ik wil het ook nog eens zelf maken, maar dan moet ik naar een grote toko en die heb je hier niet. Ik zal zo het recept eens plaatsen.

De curry pasta eventjes roerbakken zodat de geur vrij komt. Dan de kokosmelk erbij, dan stukjes kipfilet erbij en dat even laten koken.
    Gister aten we er haricot verts door (is dochter gek op). Die kook ik eventjes en gooi ik dan door de curry. Serveren met rijst.
    Het kan natuurlijk op tig manieren, maar zo aten we het gister.

6. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
  7. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Komt de nitraat niet alleen vrij als je het kookt? Zo iets begreep ik, maar weet ik niet zeker.

Mocht je trouwens een keer toevallig in de buurt zijn dan mag je m'n sapcentrifuge wel een poosje lenen. Kan je kijken of je het wat vindt. Hij staat hier momenteel te verstoffen.

Ik geloof ook wel dat er gezondheidswinst uit te behalen valt hoor!

8. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Hoi

@sap, ik gooi alles weg wat 4 dgn open staat...het liefst drink ik iets op binnen 2/3 dgn. ben nogal vies uitgevallen.

@smoothies, ja idd de hoeveelheid fruit wat erin gaat kun je niet altijd opeten, ik koop het vaak , lui heh..

@nitraat, het is toch alleen als je het verhit schadelijk/ ik bedoel de hoeveelheid?

@curry, ja die rode of groene curry's heerlijk, ik doe er ook groentes in en dan alleen wat rijst erbij
    Ik gebruik het ook gewoon als smaakversterker als ik ga wokken...dus schepje van dat, btj van dat..etc etc...btj spelen met div smaken..

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Goedemorgen,
    Zou ik met jullie mogen meeschrijven?
    Ik heb heel lang mijn menu's bij een ander clubje geplaatst, maar helaas word daar niet meer veel gepost. Ik moet momenteel nog 7 kilo kwijt dan heb ik mijn nieuwe doel van 10kilo behaald. Ik gebruik hierbij het nieuwe boek van sonja bakker.
    Daarnaast probeer ik elke dag naast het vele fietsen een uur te wandelen.

10. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Natuurlijk lovely, welkom!

11. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Heeft er iemand toevallig een lekker recept voor Chili con carne? Ik heb nog een paar zakken kidney bonen staan en dat wil ik van de week weer eens eten.

12. zogelukkig

Chili maak ik met gewelde kindneybonen en als ik dat vergeten ben, gebruik ik een blik. Ik gebruik ook de maaltijdmix van Beltane (biologisch, zonder zooi).

Er gaat doorheen: ui, rundergehakt, rode paprika, kastanjechampignons, een blikje tomatenpuree, water en natuurlijk kidneybonen.
    Met zilvervliesrijst.

Thaise curry maakt mijn man met red currypaste uit de toko. Verder gaat er door: kipfilet, dikke kokosmelk, limoen, citroengras en verse koriander. En 1 of meerdere groentes: rode paprika, kastanjechampignons, bamboescheuten.
    Met jasminrijst.

13. zogelukkig

Lief van je Linnie! Maar ik wil gewoon een blender of my own.;)
    Ik ga een week hakselen met de staafmixer en dan koop ik hem wel. Wij hebben dus echt een heel klein huisje/keukentje, dus daar moet wel wat op gevonden worden.;)

14. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    lovely welkom en succes!! sommige hier lijnen wel en sommige niet

@hier, heb alleen nog koffie op...ga zo ontbijten, oudste ana zn fruit

15. zogelukkig

Ik heb al een groene smoothie op! Met boerenkool dit keer. Ik had gelezen dat dat 'heftig' was, maar ik proefde het niet eens!

Ik had gedaan:
    2 kleine bananen
    2 kiwi's
    1 sinaasappel
    Sap van 1 limoen
    2 schaaltjes boerenkool
    2 glazen water

Hij was echt overheerlijk!:)

16. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje!!! Ahhhhhh! Daar moet ik dus echt niet aan denken, brrrrrrrr

Knap hoor.

17. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Zg, thanx voor het recept!
    Ik denk dat je met een blender inderdaad al een heel eind op weg komt. Een sapcentrifuge is alleen handig voor sapjes van harde groente en fruit (appel, bietjes, wortels), maar om daar nou zo'n immens ding voor te kopen. Een blender is ook veel makkelijker schoon te maken. En je kan er meer mee dan alleen sapjes maken. Ik maak er ook pastasaus en pannenkoekenmix mee.

Een tip: neem een blender met een glazen kan. Dat is veel duurzamer en praktischer.
    Als je ook ijsklontjes wilt crushen dan moet je even goed kijken, want lang niet alle blenders kunnen dat.
    En kijk naar de hoeveelheid wat er ik kan. Ik heb er 1 die is net iets te klein, erg onhandig.

18. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    ja blender is echt handig voor meerdere dingen!

ik eet nu net pas 2 broodjes..mijn ontbijt dus...drukke ochtend hihi

19. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Mijn menu:
    O: 2geroosterde bruinbroodjes met honing, kop koffie
    T: flesje water, sinasappel
    L: 2volkorencrackers met filet americain, glas halvolle melk
    T: plakje ontbijtkoek, flesje water
    A: 125gr aardappelen, 200gr broccoli, gehaktbal,julepel jus en juslepel kaassaus.
    T: flesje water, thee, klein bakje magere aardbeienyoghurt.

20. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    #740 moniponi, 18 feb 2013
    Laatst bewerkt: 18 feb 2013
    Hai Lovely,

Als jij zo'n menu maakt, weet je dan precies hoeveel kcal dat is? Zo ja, vind je het okee om dat erbij te zetten? Ik tel zelf niet maar vind het wel erg interessant nl!

EDIT: ik bedoel je dagtotaal he, hoeft niet allemaal apart natuurlijk.

Deel Deze Pagina