Wat at jij vandaag?

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door moniponi, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik vind het sowieso knap dat je heel de dag al vast kan leggen!
    Welkom trouwens, Lovely!;)

2. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ja kan ik er wel bij zetten hoor :) eind van de dag vul ik op een app in wat ik gegeten heb en hoeveel ik heb bewogen.

@zogelukkig: Als ik niet vast heb staan wat er gegeten word op een dag, ga ik mezelf echt te buiten:).

3. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ik heb ooit een Chili gemaakt vanuit de allerhande. Daar zou je nog kunnen kijken. Wij vonden hem erg lekker. Zal is kijken naar die andere curry.

Welkom lovely!

Ontbijtgranen melk
    Thee

Cappuccino decaf
    1,5 san fransisco koekje

4 bth komijnen kaas
    Thee

2 glazen water

3 taco's met vulling, zelfde als gisteren
    Water

Nu 2 stroopwafels
    Water
    Cappuccino decaf

Ik moet echt weer goed op mijn fruit gaan letten. Schiet er telkens bij in...

Pff meisje hier is sinds vorige week aan het spugen maar sinds een paar dgn echt veel. Heeft vandaag al 2 x een nieuw pakje incl romper aan gekregen en net na de voeding gewoon 1 hydrofiel helemaal nat! Had vanmorgen de ha gebeld maar kan woensdag pas terecht!!!!

4. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    sukke ik dahct nog aan je dat je dat al eerder zei en wilde vragen hoe het nou ging!

heeft ze er ook echt last van?? zielig hoor, zeker als ze zo klein zijn!

5. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ja! ze ligt voorafgaand aan het spugen onwijs te kreunen. Wil de speen dan ook niet. Vaak boert ze ook en klinkt het als of er een enorme golf mee komt maar dan is er niks mee gekomen. Vanmiddag zat heel haar oortje vol met spuug!

6. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    ah wat sneu!!! kan het niet komen door jouw productie? of is het al stabiel?
    wat denk je zelf? en wat denk je dat de dokter zal zeggen?

7. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Oh sukke, wat zielig!
    Ik zou hier gelijk panisch zijn voor KMA. Maar dat komt door dochter haar voorgeschiedenis.
    Hopelijk heeft de dokter een idee.

8. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Nou mijn productie is wel stabiel denk ik!
    Ik vroeg me af of het geen reflux is?

KMA, wat hoort daar nog meer bij? Ze poept ook moeilijk. Wel nog 1x per dag maar zie/voel hij regelmatig persen maar dan gebeurt er niks.

9. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    kma dacht ik dus ook gelijk aan, weet niet waarom..

of dacht ik dacht nou bij juju ( kan het kloppen dat je op fb iets over erge vieze scheetjes zei?) mss haal ik jullie door elkaar!
    Heb mn nichtje vanaf het begin meegemaakt met kma...
    zij spuugde ook steeds erg veel uit, wilde vooral heel veel drinken, dutjes kon ze ook niet goed doen, op den duur steeds meer en langer wkaker en ook de krampjes en reflux hielpen elkaar ind e hand..echt dat bekende cirkeltje...had ook ruwe wangetjes na een paar wkn.

Maar reflux kan natuurlijk, alleen de dokter gaat waarachijnlijk pas actie ondernemen als je baby echt mega veel pijn heeft..en er dus niet van kan slapen en erg zuur ruikt en dat soort dingen...en als ze gaan afvallen enz...
    Want dan gaan ze weer zeggen dat vel babies er last van kunnen hebben en blablabla

10. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    R heeft ook een tijdje gespuugd maar voor mijn geviel niet zo erg en die had er ook geen last van. Wat bedoel je met zuur ruiken? Uit het mondje? Zal ik is op letten.haar buikje rommelt bij tijd en wijlen ook echt enorm.

11. Meijke

Meijke Niet meer actief

Brrr ik kwam dit bericht tegen :D. Goed bezig ZG! Al klinkt het niet zo lekker :).

Ik let wel een beetje op, maar nog niet genoeg om hier wat meer verantwoorde menu's neer te zetten. Vanochtend op de weegschaal -800 Gr. Maar dat is zo minimaal dat het morgen weer -300 kan zijn. Iets meer mijn best doen dan kom ik meeschrijven :D.

Sukke, hier een (verborgen)refluxbaby (tot 9 mnd), je mag altijd PB en om te sparren.

12. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Symptomen bij dochter:

- heel veel spugen, hele golven
    - kramp
    - amper slapen
    - veel huilen
    - keihard persen met poepen en dan kwam er een hele lading tot aan haar nek

Eczeem heeft ze gelukkig niet gehad. De symptomen verschillen overigens ook wel wat per baby.

Reflux zou inderdaad ook kunnen. Ik hoop dat de HA je verder op weg kan helpen.

13. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Dames, wat denken jullie. Ik heb een scharrelrookworstje van unox liggen, die was houdbaar tot 17-2. Die kunnen we vanavond toch nog wel eten?

14. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    -koffie
    -krentenbol met kaas
    -mini eierkoek
    -koffie

15. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Sukke: ach, wat naar van dat spugen! Heb je een heel sterke tsr/veel melk? Als dat zo is, kan je het beste de eerste harde stroom laten weglopen in een doek of bekertje. Sterkte hoor!

Miis: ik spiek soms even bij de borstvoedsters en las dat het (bijna) gedaan is met de bv? Wat jammer, want je wou lang voeden toch? Zou je nog middeltjes kunnen nemen om de productie te verhogen of ligt het daar niet aan?
    Hier met 8 maanden een borstweigeraar ivm het doorkomen van de voortandjes. Hij beet ook. Gelukkig is dat toen weer goed gekomen!

Lijn: weer 8 ons oid eraf. Helemaal niet verwacht, want zat deze week gemiddeld boven de 2000kcal. Heb wel weer meer bewogen. En volgens mij ligt het bij een vrouw er maar net aan in welke week van de cyclus ze op de weegschaal staat!

Privé: het gaat heel slecht met een kat van mij. Ze is opgenomen en ligt aan het infuus. Om 10.30 uur word ik gebeld. Ik heb heel de nacht niet geslapen, mijn kop spat uit elkaar. Ik ben zo verdrietig!

16. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ach ZG, nee, wat verdrietig :( Moet ze inslapen denk je? Sterkte!

17. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    zg, nou toch goed dus!! je staat in elk geval niet stil!
    Wat erg zeg van je kat :(:( niet leuk...Zie dat de tijd inmiddels voorbij is, hoe gaat het nu?
    Wtb mn borstvoeding, ik bied hem gewoon nu steeds tussendoor aan, heb vannacht ook gewoon gevoed en vanmorgen, maar hij lacht me soort van uit..en doet echt alsof het heel raar is, zuigt ook wat vreemd. maar tandjes kunenn het sowieso zijn, maar ik ben het kolven beu en zat. Helaas voelen mn borsten wel echt mega slap en echt stuwing heb ik niet gehad nadat er meer als 36 uur tussen zat, heel klein btj maar, tsr kwam wel toen ik wat jeuk aan mn tepels kreeg...maar ik wil wel doorgaan, dus ik probeer wel ff vaak aan te leggen. Vind het wel jammer..maar als hij zelf niet mer wilt, ga ik het ook niet forceren..

18. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Goedemiddag,
    Zogelukkig: Wat zielig voor je kat :(
    Linnie: ik zou de worst nog eten, neem aan dat deze vacuüm verpakt is?

Mijn menu:
    O: bakje magere aardbeienyoghurt, kop koffie
    T: 2 chocolade koekjes ( kon de verleiding niet weerstaan na het boodschappen doen) flesje water.
    L: krentebol, volkorencracker met filet americain.
    T: sinasappel, flesje water
    A: 125 gram aardappelen ( denk dat ik ze ga bakken), 200gram sperziebonen, 75gr kipfilet.
    T: kiwi, flesje water

Kom uit op 1053 kcl :)

19. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Amper slapen en veel huilen zijn de enige 2 die hier niet aan de orde zijn, gelukkig en de poep blijft tot nu toe in de luier maar wel helemaal rood aanlopen en persen!

Moet zeggen dat het nu vanmorgen na beide voeding bij een beetje spuug is gebleven. Vannacht weet ik niet, 2 keer tijdens het voeden in slaap gevallen. Ik mag iig vanmiddag al komen om 4 uur. Ben benieuwd helemaal ook omdat de huisarts waar ik een afspraak heb echt een eikel is maar goed!

Zg, wat goed dat er weer wat af is. Hoe is het met je kat? Kan me voorstellen dat je daar erg verdrietig om bent. Sterkte!

Linnie, denk wel dat dat kan hoor... Zolang hij niet stinkt!

Lovely, jeetje wat weinig aan kcal!

Thee
    2 bth komijnen kaas
    Roggebrood pindakaas

Thee
    Cappuccino decaf
    Banaan

2 bth komijnen kaas
    1 bth pindakaas
    Thee

Pff heb het druk. Morgen is ons neefje jarig en ik mag zijn taarten maken. Gisteren avond niks kunnen doen omdat meisje onrustig was en bij mama wilde liggen... Duik dus weer de keuken in!

20. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    @sukke: als ik de chocoladekoekjes niet op had, was het dus nog minder geweest ;). Moet zeggen dat ik het zelf ook best wel een strenge dag vind. Succes met de taarten :).

Kids zijn heerlijk aan het spelen, kan ik mooi even mijn kans grijpen om wat aan de studie te doen.

Deel Deze Pagina