Wat at jij vandaag?

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door moniponi, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Nou... Ze ligt op bed, maar slaapt niet. Man is bij haar, ze is erg baldadig en flink aan het huilen. Ik denk dat alles vandaag een diepe indruk heeft gemaakt....

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Oh, pfff, da's minder!:( Het is een pittig ding hè!

3. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ja, best wel. Geen idee van wie ze dat heeft, ik herken mezelf er totaal niet in.
    Ze was net echt vreselijk overstuur. Ik heb geprobeerd om met haar te praten en te kalmeren, maar dat is best moeilijk...

Is je zoon alleen wat verkouden of is er griep op komst? Het heerst weer...

4. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Zo, zit ook weer even op de bank....
    Is stil in huis zonder ons meisje, ze is sinds gisteren bij opa en oma en ga haar morgen pas ophalen. Vindt dat toch altijd minder, maar ja, dat hoort vast bij 'het loslaten'!

Hier vandaag weer een redelijke dag:
    - Banaan
    - 3 Volkoren cracottes (kaal... had me verslapen, hihi)
    - Koffie
    - Tomatensoep
    - Hard broodje met pepercervelaat
    - Peer
    - Laat thuis na vergadering en manlief had lekker eten gehaald bij zo'n Marokkaans tentje: kipfilet met rauwkost en frietjes!

Dat was het voor vandaag, zo lekker bedje in.
    Morgen gelukkig ons prinsesje weer ophalen!

Linnie: fijn dat ze het zo goed had gedaan daar op het kdv, balen dat ze nu zo 'geprikkeld' is door alle indrukken... Hier kan ze soms ook zo driftig reageren, dat ken ik ook niet van mezelf of mijn vriend. Wij zijn eigenlijk heel rustig (ook vroeger altijd geweest) en ons meisje is zo'n beweeglijk type!
    Enne, die 14kg: laat dat alsjeblieft geen bederver van de laatste zwangerschapsweken zijn! Je ziet er prachtig uit!

5. zogelukkig

Nou, hij voelde gisteren al warm, is gewoon verkouden denk ik.

Kan je haar niet uit bed halen? Bekertje drinken, verhaaltje en dan weer opnieuw naar bed?

Moeilijk hoor, helemaal nu je hoogzwanger bent! Hopelijk gaat het straks wel een beetje beter als je bevallen bent!

6. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ja, ze was even bij mij in bed gekropen. Toen was ze rustig en brachten we haar weer naar haar eigen bed. Daar ging het even goed, maar begon het al gauw weer opnieuw. Ik heb haar nog nooit zo heftig zien reageren!! Ze zei ook duidelijk een aantal keer "kan niet slapen!!". Ze had zoveel moeite om rustig te worden.
    Ik heb haar uiteindelijk 2 melatonine tabletjes gegeven. Dit was voor het eerst dat ik ze gaf, want het was de laatste weken helemaal niet nodig.
    Het is niet de oplossing, maar ze kalmeerde wel. En ze slaapt nu gelukkig.
    Poeh... Heftig hoor.... Ik moet er even van bij komen. :(

7. zogelukkig

Nou zeg, wat een drama! Fijn dat ze nu slaapt!

8. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou Linnie, pittig hoor :( Je wilt het ook kunnen "oplossen" voor ze he, de stress wegnemen, etc. Kan niet altijd.... :(

9. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    3/4 grote eierkoek R.boter
    Paar slokken thee

Paar slokken Cappuccino decaf en werd toen gebeld dat ik moest komen voeden, uur eerder

2 bruine bolletjes Surinaamse eiersalade
    Bruin bolletje komijnenkaas
    Cappuccino decaf

2 thee
    God-de-lijke home made brownie

Pilav met courgette, kikkererwten, feta en rozijntjes
    Water

Water
    Cappuccino decaf
    Kokoskoekje

10. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Wat naar linnie dat ze zo reageert terwijl het zo goed ging vanmorgen. Hopelijk was dit eenmalig.

11. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Linnie, heftig zeg...mss doe je het al..maar mss nog veel meer over de dag praten en doornemen, begin er al mee als je pyjama aan doet en wassen, ik stel altijd vragen zo van wat ging je vanmiddag doen? etc en dan ja leuk heh en toen kwam dat en welke kleur was dat blablabla...en dan"kletsen" we super veel..en dan doe ik het vaak nog es in bed...als "bedtime story" en daarna nog een normaal verhaaltje...

echt zo sneu dat ze zo van slag was...! heeft ze oke geslapen??

12. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Miis, dat doe ik tegenwoordig inderdaad ook. Op die manier is ze gister ook rustig geworden toen ze even bij ons in bed mocht. En ik benoem dan ook duidelijk dat ze even 10 minuten bij ons mag liggen en daarna naar haar eigen bed moet, dan met 5 minuten nog een keer. Een beetje af tellen zeg maar.
    Ik vergeet ook vaak dat ze al zoveel meer begrijpt dan wat ik denk. Daar moet ik soms even rekening mee houden.

Vannacht werd ze om 2 uur helemaal overstuur wakker. Ze kwam als een gek onze kamer binnen gestormd, terwijl ze weet dat ze in haar bed moet blijven en moet roepen. Man is even bij haar geweest en toen sliep ze gelukkig snel weer.
    Om half 6 hoorde ik weer gejammer, maar toen is ze weer in slaap gevallen. Iets voor half 9 was ze echt wakker. Dus al met al wel zo goed als klokje rond geslapen.

Ik heb zelf dramatisch geslapen, heb de griep flink te pakken. Man ook. Bah......

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Goedemorgen,
    Linnie: Misschien was de PSZ te indrukwekkend? Dat ze daarom zo overstuur was?

Hier de dag begonnen met een schaaltje yoghurt met drie eetlepels muesli en een kopje koffie.

14. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    linnie, oh nee beterschap!!
    ja ze begrijpen super veel hoor, ik laat zoon altijd de zinnen afmaken, waarvan ik weet dat hij het antwoord weet en zo voelt ie zich ook altijd heel stoer enz..Want jouw dochtertje kan toch al heel goed praten ook enz?
    Ik praa sowieso echt veel met zoon, zegmaar het wat ie gister gedaan heeft, praat ik vandaag weer over..zo hebben we altijd wat te kletsen, bijv tijdens het ontbijt zeg ik dan weer, oh weet je og, wat deden we gister nou? gingen we naar de..sp ??? speeltuin zegt ie dan bijv. blablabla
    En soms komt ie tijdes het aankelden weer met dat verhaal nouja enz enz ..

Tegenwoordig mag hij van mij altijd na het eten op de ipad, half uurtje dan kan ik jongste op bed leggen enz...vaak doen we nog een puzzel of boekje lezen en dan zn avondriteel relaxed, soms wilt ie veel kletsen of verhaaltjes en soms wilt ie alleen maar dat ik hem lekker over zn rug kriebel haha en gelijk slapen.

Ik ben ook wel erg beniuwd hoe hij al die indrukken zal verwerken. Als ij een drukke dag heeft gehad slaapt ie wel altijd super goed, mega moe maar hij heeft natuurlijk geen middag dut meer...

ze zal vanavond vast beter slapen door deze nacht.....en jij ook hopelijk!

15. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Dochter kan inderdaad wel goed praten. Ik heb zelf geen vergelijkingsmateriaal, geen kindjes die even oud zijn in mijn omgeving. Maar de leidster zei gister dat ze verbaal heel erg sterk is. Dus dan zal dat ook wel. Ze kletst de hele dag door. Ze vraagt met alles: "wat is dat??" Of als ze 2 dingen in haar hand heeft of als ze haar broek/sokken aan moet: "mama, kiezen, wil jij kiezen?". En dat 100 keer achter elkaar met zo'n uberhoog stemmetje.

Ik merk ook dat ze haar fantasie nu ook vaak de vrije loop laat. Van de week zat ze te vertellen dat ze met oma naar de speeltuin was geweest en dat oma van de glijbaan af ging, maar dat dat niet paste. :)
    Bleek niets van waar te zijn, ze waren niet eens naar de speeltuin geweest.

Dit was ook wel echt de eerste keer dat dochter zo heftig op een gebeurtenis reageerde. Het heeft echt heel veel indruk op haar gemaakt. Ben benieuwd hoe het donderdag gaat.

Jouw zoon gaat vanaf volgende week toch?

16. zogelukkig

Pfoe Linnie, het is toch wat!
    Kennelijk een heel sensitief kind. Heb er ook eentje!
    Het klopt wel hoor dat echt de tijd nemen om ze zelf te laten vertellen wat ze voelen en beleefd hebben op een dag. Zo ga ik zelf vaak op de wc-deksel zitten terwijl zoon een half uur onder de douche staat. Héle verhalen komen eruit! Nu staat zijn mond trouwens nooit stil hoor! Ja, als hij achter de i-Pad zit. Hij heeft nu Pocoyo ontdekt; schattige filmpjes en een leuke app is er van. Mijn zoontje ontspant daarvan.
    Beterschap trouwens!!

Hier ook een nachtje met veel wakker worden van zoon. Hij had koorts en een prutoog. Hij wou vaak drinken en dus ook plassen. Nu gaat het allemaal wel, is alleen strontverkouden.

17. zogelukkig

Cruesli yoghurt
    2 cappuccino

Groene smoothie van appel, kiwi, peterselie, komkommer en lijnzaad

Vanavond nasi met o.a. paksoi en biefstukreepjes

18. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    zg, herkenbaar, ik zit dan op de wasmachine :p

Linnie, ja over een week dinsdag 3 uurtjes sochtends, dus ben ook echt beneiuwd..ik denk dat ook makkelijk weg kan. Bereid hem hier ook al middels verhaaltjes en kletsen lange tijd op. Als ik het heb over school zegt ie direct, oh leeeuk mama kindjes spelen, bij juffrouw blijven , niet mama mee, goed juffrouw luisteren
    hahah dus ik hoop dat het verder goed gaat, die woensdag hoeft hij niet en dan donderdag smiddags 2 uurtjes en vrijdag weer sochtends 3 uur.

-koffie
    -2volk bth chorizo
    -koffie
    -thee

@allergie, ik denk toch de chocola, ik ga er mee stoppen

:$:$help:(:$

19. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow jee miis... ;) Is dat echt zo erg voor je? Hihi. Nou ja, voordeel is wel dat je het wel goed kunt checken, chocolade is natuurlijk best te vermijden, zit niet overal door.

Gisteravond: stroopwafel en paar zoutjes.

Hier vandaag:
    bth honing, halve bth zalmsalade, thee
    cappuccino,thee

Nu snel fruit eten want: trek!

20. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    moni, nee precies maar ik ben noal verslaafd eraan ...hihi
    maar ik weet zeker dat ik er allerisch voor ben, en laatst die reactie kan makkelijk ook er van zijn, ik eet het daelijks en en allerie bouwt natuurlijk op ...heb ister best veel gegeten en heb gelijk weer die huidreactie, dus echt ka uu tee ...want ik ben er echt gek op

Deel Deze Pagina