sukke, ja ging ook zo snel bij mij, echt fijn!!! denk niet dat je er nog een jaar over doet hoor, tis er af voor je het weet! Wij eten, gekookte aard, sperzieboontjes, mais en karbonaadje
Miis: klinkt heerlijk Libanees! Sukke: je eet goed hoor! Hoe gaat het met de kleine meid en met de bv?
cruesli met magere yoghurt 2 cappuccino banaan kiwi water volk.zonnepitboterham met een gekookt ei volk.cracker met een beetje zonnnaturajam 2 kruidenthee 1/2 sinaasappel rauwe wortels espresso water citroenrijst kip spinazie En dan is er nog ruimte op de teller voor en glas Chardonnay!
Gaat goed. Ze is sinds gisteren redelijk stabiel in temp. Tussen de 36,8 en 37,5. Bv loopt ook goed al vind ik het wel weer zoeken met krampjes e.d. Gisterenavond tot halverwege de nacht kwam ze iedere 2 uur. Vandaag overdag om de 3 en zelfs af en toe wakker moet maken en vanmiddag ineens weer na 2,5 uur. Zit nu op 2 uur en ze is al weer een beetje onrustiger aan het worden. Ben dus benieuwd. Ze heeft om 18.00 wel enorm goed gedronken dus kan me niet voorstellen dat ze nu ong al weer honger krijgt maar goed, nog maar even aan kijken dus.
Pfff... Ik geloof dat ik m'n eten van vandaag beter niet op kan schrijven. - 2 broodjes gezond met kaas, sla, tomaat, komkommer en een beetje mayo - een paar langevingers - een halve mango - 1 tosti kaas - een paar chocoladekoekjes - uit eten: 2 slibtongen, wat patat en gebakken aardappeltjes en wat groente En nu staat er eigenlijk nog een stukje slagroomtaart op me te wachten.
Bord havermout met een banaan erdoor koffie een sandwich vegetal bij een barretje cortado rauwe wortel grapefruit wortel pompoen crèmesoep bolletje bananenijs met slagroom bij de italiaan grapefruit en nu net een grote bak verse ijsbergsla straks nog een biertje @sukke, gefeliciteerd nog met jullie nieuwe aanwinst! Ik had eigenlijk bij beide zonen dat de eerste 3 maanden 's nachts nog heel vaak gedronken werd. Waarschijnlijk door de krampjes, door te drinken gaan die dan weer weg, maar door het drinken krijgen ze ook weer krampjes, je komt helaas dan in zo'n vicieuze cirkel waar ik helaas niet uitkwam, heb ze gewoon heel veel aan de borst gehad tot ze een beetje over hun krampjes heen gegroeid waren.
Mueslibol met jonge kaas, koffie verkeerd klein partje appel, thee twee ubergezonde meergranenpannenkoeken met rozijnen en suiker, fruitsap van ah (met stoofpeer, vies en met toegevoegd suiker ) halve mango, thee bord spaghetti bolognese met strooikaas en veel slablaadjes klein bakje chips De ouders zijn langs geweest om het goed te maken, nou ja, pff wat een gedoe maar het is wel uit de lucht nu gelukkig.
Ze heeft het mooi tot 21.00 vol gehouden! Zit te denken om een speentje in huis te halen voor de zuigbehoefte wanneer het idd krampen zijn. Dat werkte bij zoon ook goed want toen raakte ik langzaam ook in die vicieuze cirkel van steeds aanleggen als hij krampen had. Heb vanavond nog ff 4 beschuiten met muisjes op! Merk s nachts tijdens het voeden dat ik trek krijg dus moet s avonds nog wel een iets eten!
sukke, ik zou het doen juist omdat je soms even handen tekort hebt, en als ze daar nou rustig van worden, aanleggen doe je toch vaak zat, dus zal het echt niet in de weg zitten
Ja ze ligt nu ook allemaal onrustig te zoeken en kan nu geen honger hebben want ze heeft net enorm goed gedronken!
ja ik vind voor die hele kleintjes een speentje totaal niet erg, ze hebben dan gewoon zuigbehoefte en geeft troost enz...en als je het gewoon alleen gebruikt om te slapen, is het ook makkelijker afgeleerd. mn oudste wa smet 8 mnd van de speen en bij de jongste ga ik het met 1 jaa weglaten. Hij heeft het nu alleen bij ochtenddut middagdut en avondslaap... maar nooooit tussendoor, dan jengelt ie maar of leid ik hem af... mn oudste had wel snel een knuffeldoekje en later een knuffel om mee te slapen, nog steeds, nou prima
Maar als je lijnt is het op zich niet raar als je dingen tekort komt, toch? Je eet minder, en benut je reserves. Ik neem aan dat daar ook alle nodige hulpstoffen in zitten opgeslagen... Of bedoel je dat je altijd die dingen tekort komt, niet per se nu je lijnt.
Nou, ik lijn dan wel, maar dat hoeft niet per definitie te betekenen dat je dingen tekort komt. Zo krijg ik minder vezels, foliumzuur, B1 en ijzer binnen omdat ik minder volkorengranen eet, maar ik eet ze nog wel! En ik eet echt bizar veel groente en heel divers. Zo zegt de site van het VC ook dat ik te veel verzadigd vet binnen krijg. Dat kan haast niet! De enige verzadigde vetten zitten in mijn zuivel en vlees en die zijn mager. Ik eet dus geen kaas meer. Alle olieën om te bakken en over de sla is plantaardig. Daarom is een muti voor ons westerse mensjes geen luxe. Wij eten kennelijk toch te beperkt. Net met een schaaltje wortels BBC Earthflight gekeken, WAUW!! Manlief deed met me mee, sympathiek van hem hè!
Sukke: fijn hoor dat je meisje zo goed aan de borst drinkt! Heb je nog een idee waarom ze zomaar met 37 weken kwam? Was daar nog een reden voor of was ze er gewoon klaar voor? Laat maar lekker clusteren en drinken hoor. Hier nooit een speen gehad. De eerste 7 weken dronk en sliep zoon alleen maar, daarna begon pas alle ellende. Linnie: mmm, slibtongen! Wanneer mag je met verlof? Oleander: jullie eten best vaak buiten de deur valt me op. Lekker, aar is dat niet duur of is het daar allemaal er goedkoop? Hoe warm is het nou bij jullie? Moni: tof joh, dat ze zijn langsgeweest om eea uit te praten! Ik ga naar mijn bedje. Heb een beetje honger, maar dat moet dan maar! Morgen geen sneeuw meer en dus lekker veilig zoon weer achterop de fiets. Was echt helemaal klaar met die gladheid en die kou!
@Sukke, fijn dat het zo goed gaat met haar temperatuur! @Zg, goh, bizar die uitkomsten van het vc!! Ja, wel, maar het was een heftige dag vond ik. Weinig slaap, nog zo'n uitpraatsessie, vriend nog weg, en meisje trapte me per ongeluk maar hard nog zowat een ontwrichte kaak/doof oor tijdens het "acrobatieken"!! Pijn zakt af na 2 pcm en bewegelijkheid kaak is weer iets beter. Hoefde niet langs te komen bij hap. Maar toen het net was gebeurd kreeg ik mijn kiezen niet normaal op elkaar: scheef Mag zeggen dat ik wel klaar ben met dit weekend. Toen nog twee van die bakjes chips en een restje pannenkoek met suiker, bah, toch nog emo-eten. Nu naar bed! Ik ben ook verstopt trouwens. Komt dat van het minder eten denk je?
Uitendelijk kan je minder gaan poepen als je minder eet en alles opneemt (weinig ballaststoffen dus). Maar minder poepen is niet hetzelfde als verstopping. Vezels, vet en vocht moet je voldoende binnen krijgen. Met die laatste zit het wel goed (ruim 2,5 liter per dag), vezels uit groente/fruit/rauwkost ook wel, alleen minder vezels uit granen en minder vet.
Wat een nacht weer! Ik was om 21.45 al gaan slapen, zo moe. Maar ik word iedere nacht 's ochtends vroeg al wakker. Van half 5 tot kwart over 7 wakker gelegen. Gelukkig daarna nog een uurtje kunnen slapen. ZG, slibtongen waren inderdaad heerlijk! Ik ben gek op vis, dat eet ik altijd als we uit eten gaan. Ik moet nog 3 weken werken tot m'n verlof, maar ik denk dat ik het laatste weekje vrij neem. Ff kijken of dat kan. Dat lijkt me verstandig vanwege m'n bekken. Ik ga trouwens m'n vitaminepillen weer slikken. Die heb ik alleen in het begin van de zwangerschap op. Ik slikte prena fem van orthica, maar ik vind ze zo goor. Boer ze iedere keer op.
Ik slikte Gravitamon. Zit in die van jou visolie ofzo? Nou, zoon zit weer op de psz. Nu snel met de hond, bedden afhalen, boven zuigen, naar de apotheek en de supermarkt en dan 't kind weer halen!