Ons dochtertje is nu 6 maanden en op advies van het cb konden we beginnen met pap. Hoe ging dat bij jullie? Meteen een heel bord leeg gegeten? Of deden jullie het eerst in de fles? En meteen elke dag pap geven? Krijgen ze daar geen last van? ohja we hebben bambix ontbijtpap gehaald Nog even een vraagje toegevoegd: als je pap in de fles geeft, kan je dan gewoon een speen gebruiken van een nummertje hoger? Wij gebruiken nu Avent nr. 2 voor de gewone flesvoeding, kunnen we dan de nr. 3 gebruiken voor de pap of moet je daar een hele speciale speen voor hebben?
Ik ben ook met 6 maanden begonnen met pap geven. uit een bordje met een lepeltje. Ik had geen zin in een papspeen te kopen en gezeur dat hij verstopt zit e.d. Gewoon met het lepeltje. Ging meteen eigelijk heel goed en hij vind het nogsteeds heel lekker. Ik heb ook meteen de maximale hoeveelheid gegeven. Eerst at hij zijn bordje niet helemaal leeg, maar nu smult hij ervan en eet hij iedere morgen zijn bordje leeg. Wij geven ook bambix
En deed je het dan meteen in plaats van een flesvoeding? Ik neem toch aan dat als ze een bord pap hebben gegeten ze dan niet nog een hele fles hoeven..
Nine krijgt 's morgens een fles granenpap, 180/6+ 6 (nutrilonschepjes) fijne granenpap. Dan is het dik genoeg om het uit een (difrax) L-speen te laten drinken. Ze vindt het heerlijk. Ik geef het bewust in een fles, omday ze der pap om 8 uur krijgt en ze daarna doorslaapt tot een uur of tien.... Zou ze dit niet doen zou ik een bord geven. Ze heeft trouwens nooit krampjes of iets dergelijks gehad hiervan.
De pap is een vervangig van de fles... Dus je hoeft helemaal geen fles te geven dan.. Behalve natuurlijk als e kindje maar 3 hapjes pap eet ofzo.. Ik heb t altijd in een fles gegeven.. Hij heeft sochtends gewoon honger en van een lepeltje gaat dan veeel te langzaam voor hem, hij word dan alleen maar boos.. Dus hier lekker een fles L speen van dirfrax trouwens
Hier ook pap geprobeerd en papspenen op de aventfles gekocht maar hij lust het echt niet. Bordje geprobeerd en met fruit er doorheen maar ook dan lust hij het echt niet. Helaas geen papkindje en ga deze week ook met de ochtend met brood starten.
Mijn dochter vind het echt niet te eten! Ze tuft het letterlijk uit. Tja, gelukkig is ze nog prima tevreden met een gewone fles en een 3 kwartier later en boterhammetje. Gaat prima, maar had graag pap gegeven omdat er zoveel zout zit in brood.
Hier met 5 maanden al rijstebloem door zijn fles, en met 6 maanden die bambixpap. Hier de 3 standen speen gebruikt. Met melk stand 1, met pap stand 2.
Hier wilden ze nooit pap uit de fles maar wel altijd van een bordje met lepeltje.Ik wil over een aantal mnd ook met de jongste beginnen en dan start ik ook direct met een lepeltje.
Mijn zoon krijgt s'ochtends een bord pap, volkorenpap granen 8+ maanden. Hij kreeg vanaf de 6 maanden al pap uit een bord maar toen kreeg hij die van 6 maanden. Hij vind alles interessant wat niet in een fles zit, eten van een lepel en een bord ging dan oom gelijk super goed. Hij vind flessen gewoon geen bal aan. Dus hier s'ochtends bord pap, s'middags brood en s'avonds groente. Alleen om 19.00 nog een fles voor het naar bed gaan.
Hier sinds 7 maanden ongeveer pap uit een bordje. Wij geven nu nog gewoon opvolgmelk met rijstebloem, maar zullen binnenkort toch over moeten op iets minder baby-achtigs... Iemand daar nog tips voor? We willen geen pap met suiker erin.
Wij wilden eigenlijk geen pap geven. Ze vindt gewoon eten zoals brood heerlijk. Maar ze eet er echt maar heel weinig van. Daarom vanochtend toch maar het proefpakketje bambix aangeboden. Ik heb nu de halve hoeveelheid gemaakt en daarna nog een halve fles. Dat was precies goed, want na het lepelen van het halve bordje was ze het ook echt zat. Maar... het uur erna heeft ze steeds veel pap teruggegeven. Ze is bekend met reflux. Dus ik had haar al een tijdje rechtop gehouden na de voeding, maar tijdens het spelen en zelfs als ze rustig op haar rug lag kwam het daarna steeds terug. Ik moet dus even kijken of dit echt wel iets voor haar is.
Vanille rijstenbloem vond mijn dochter wel lekker en ik gaf het altijd in de fles. Maar niet teveel want dan raakte ze verstopt.
Je kunt de gewone Bambix granenpap nemen, zonder smaakje. Hebben ze vanaf 6 maanden, zit geen toegevoegde suiker in. Rijstebloem heeft geen voedingswaarde, zou lekker de Bambix halen.
Wij hebben het met een maand of 8 eens geprobeerd, maar hij vond het niet lekker en ik vond het ook geen fijn iets. Ik heb dus al snel een boterham gegeven ipv pap!
Hier kreeg ze ook vanaf ongeveer 8 maanden 's morgens een fles granenpap... Ze werd dan vaak rond 7u wakker, fles pap drinken en daarna weer verder slapen tot 9.30u. Bordje duurde haar te lang en vond ze ook écht niet lekker! 's Middags kreeg ze dan gewoon een boterham... Nu drinkt ze nog af en toe een bekertje pap, gewoon nog die vanaf 12 maanden en dan gemengd met gewone melk. Vindt ze heerlijk en is een goede vervanger van een boterham! Natuurlijk geef je na een bord pap niet nog een fles opvolgmelk, want die melk zit al door de pap heen! Veel mensen geven een gedeelte eerst met de fles en daarna nog een klein beetje met een lepeltje van een bord. Rijstebloem vrijwel nooit gegeven (alleen de probeerverpakking). Voegt namelijk helemaal niks toe qua voedingswaarde!
Toevallig vandaag eens de Bambix vanaf 6 maanden gehaald en kijken of ze dat iets vind. Ze eet heel graag brood en wilde eens gaan zien hoe dat met pap zit. Ben zelf een echte papeter, dol op havermout enzo, dus ben benieuwd hoe ze er op reageert. Rijstebloem hebben we nooit gehaald, dat vult alleen maar, geeft kans op verstopping en heeft geen voedingswaarde.
Vanaf 4,5 mnd pap in een fles en dan 's avonds rond 19u. Was de oplossing om hem door te laten slapen. Die krijgt hij nu nog steeds, gewoon naturel pap zonder toevoegingen van vanille, banaan ofzo. Dat vind ik niet nodig en echt ongezond op deze leeftijd. En hij vind het heerlijk. Ik heb de Dr Brown speen 3 voor de pap, met melk krijgt hij nr 2.