Zucht, ik moet toch eens leren duidelijk kunnen zijn tegen mijn schoonmoeder. Zij geeft zoonlief op woensdag zijn avondeten en toen ik daar binnenkwam zat te hem te voeren.. ja, echt te voeren, hij hing onderuit bij haar op schoot (prima dat je hem op schoot eten geeft, maar dan wel graag rechtop), en ze duwde de lepel zowat naar binnen. En ik maar zeggen "zeg jongen, wat hang je onderuit, dat eet toch niet gemakkelijk" en oké toen zette ze hem wel wat rechter, maar op mijn "als hij niet meer hoeft, dan hoeft hij niet meer, het bakje moet niet leeg" kwam weinig reactie.. ja, dat het zo zonde was dat ik dan voor niets had gekookt.. zucht! Het mooie is, toen ik thuis kwam en zoonlief 15 minuten relax in de wipstoel had gezeten (hij was hartstikke moe), wilde hij ineens weer wel enthousiast eten inclusief zelf meehelpen door de lepel te grijpen.... Verder gewoon dagprogramma gehad, zie het schema van gisteren
Vandaag eet Kaan: 09:00 Papfles 200cc (half volle melk) 10:30 1 brood met La vache quirit en één hele gekookte ei+bosvruchten thee 13:00hele banaan + halve peer 14:00Krentenbol + water 15:00Fruitreep 17:00Zelf gemaakte kippensoep met wat stukjes brood erin &Gestoomde groenten; bloemkool, aardappel, wortels+ 200gr Turkse yoghurt & water 19:00200 cc (half volle melk)
rus 05: ik ben dan bang met die tandjes dat ze veel te grote stukken afbijt, zonder tandjes kunnen ze beter sabbelen en het zo zacht maken denk ik? Wacht toch nog even met replay, hoorde dat ze hier ook al goed rechtop voor moeten zitten en dat lukt hier nog niet. Ons schema vandaag: 5:30 fles 200/6 (merk nog weinig van de pap fles s'avonds) 10 uur fles 180/6 13 uur 1 appel en 2 pruimen gepureerd plus danoontje 16 uur fles 180/6 18 uur 100 gr pompoen (voor het eerst, maar een succes) 19:30 200/6 met 3 lepels pyamapapje.
@MamaRoos: oh ja, daar heb je misschien wel gelijk in. Ja, en goed rechtop kunnen zitten is inderdaad wel heel belangrijk in verband met verslikken enzo. Een MIJLPAAL(tje) vandaag: mevrouw heeft voor het eerst een soort van getijgerd vandaag *smelt*. Weliswaar achteruit maar ze vond het fantastisch en draaide ook, trotse mama hier! On-topic: 08.00 fles 180/6 met 5 eetlepels fijne granen 10.00 banaan in stukjes en heel klein beetje water 12.30 1,5 boterham met boter (en 1 ook met appelstroop) + fles 150/5 15.30 1 cracotte en klein beetje water 18.00 witte rijst, 3 stukjes kip, courgette en wortel (heb gewogen: best veel vandaag, 140 gram is dat OK qua hoeveelheid?) 20.00 fles 180/6
@Rus, lijkt me prima. Als ik in Opperdepop kijk is een portie ongeveer 100 gram groente, 20 gram rijst en ook niet heel veel vlees, dus dat lijkt me prima! Hier vandaag: bv peer fles met bv fles met bv rijst met sperziebonen bv De broodkorst stond niet in het schriftje van het kdv, dus ik vermoed dat ze die vergeten zijn
Vandaag naast de 3 gebruikelijke flessen van 200/6: Fruit: 1 kiwi Brood: 2 boterhammen met roomboter Avondeten: een halve pannenkoek met aardbeien en 3 schijven tomaat na het was een feestje om haar te zien smullen
Hier vandaag: 7:45 wakker, fles 180+6 Weer slapen tot 11:45 uur; pyjamapapje 200 ml 14:00 half broodje met korst en boter en fles 90+3 17:00 klein flesje 18:00 macaroni met bloemkool en kaassaus Toetje yogolino aardbei 19:30 fles 180+6 En naar bed
Vandaag eet Kaan: 09:00 Papfles 200cc (half volle melk) 10:30 2 boterham; 1 brood met Pindakaas en de andere brood met smeerkaas+bosvruchten thee 13:00stukjes watermeloen&meloen 14:00Ontbijtkoek+ water 15:00Knijpfruit 17:00Wij eten vandaag buiten we gaan naar de Pizzahut, dus Kaan gaat lekker pizza eten met pasta salade, frietjes! 19:00200 cc (half volle melk)
8:30 wakker fles 180+6 Weer slapen tot 11:00 pyjamapapje 250 ml 13:00 brood en fruit 15:00 kleine fles uurtje slapen 18:00 rijst met groente en kip Toetje kwark met perzik smaak 20:00 fles 180+6 en naar bed om 20:30 uur.
@LiLaa: hoe was het bij de PizzaHut? En nog een vraagje over de aardbeienjam: eenmaal gemaakt, hoelang kan je dat ongeveer in de koelkast bewaren? Hier vandaag: 08.00 fles 180/6 met 5 el fijne granen 10.00 peer in stukjes 11.30 halve cracotte en klein beetje water 13.30 1 boterham met boter en appelstroop + fles 150/5 16.30 cracotte en klein beetje water 18.00 spinazie, 1 tomaat en een beetje penne + yoghurt 19.30 laatste fles 180/6 en meteen naar bed Vandaag de eerste voorzichtige slokjes water uit een beker!!!
Hey iedereen, een beetje genoten van het mooie weer vandaag? Hier wel, I heeft lekker op een kleed in de tuin bij schoonouders gelegen. Haar schema vandaag: 07.45 fles 180/6 met 5 el fijne granen 09.45 geraspte appel 11.45 boterham met boter en kaas + fles 150/5 14.45 kiwi in stukjes en een halve cracotte + 100 ml water 17.30 luie dag van mama voor een keertje : potje + yoghurt En de laatste fles moet ze nog krijgen. Ze heeft vanmiddag nauwelijks geslapen dus dat zal niet heel lang meer duren denk ik. Off topic: heb een speeltje gekocht waar ze helemaal dol mee is, misschien ook leuk voor jullie kindjes? Het is van Lamaze en het is een soort bakje van stof waaruit 5 bloemen van stof steken. Als je de bloem beweegt, hoor je een toon. Ze vindt het helemaal fantastisch
Rus, wat een leuke tip! Waar heb je t gekocht? Hier was t niet echt mooi weer.. Wel droog, maar geen warme zonnige dag! morgen wel als t goed is!! Afgelopen nacht was verschrikkelijk! Ons draakje was van half 1 tot half 5 wakker! Hele tijd lachen, kletsen, spelen en kruipen door t bed. Ze lag later tussen ons in, geen succes! Dus het ritme was ver te zoeken vandaag! Half 8 wakker, fles 180+6 Daarna wakker tot 12:00 ( normaal slaapt ze hele ochtend, ze wilde niet eten en slapen. 12:00 fles ong 100 ml op, geslapen tot half 3 14:30 bord pap fijne granen en een broodkorst paar slokken vruchtenthee Tussendoor klein flesje 18:00 aardappelpuree met groentemix en rundvlees Yogolino aardbei en paar slokken thee Nu slaapt ze weer zonder fles, dus ze zal nog wel een X komen vanaaf. Ik hoop alleen dat ze vannacht weer lekker slaapt!! Pff breekt je wel op zo'n nacht!
Oh wat ben ik jaloers op jullie wakkertijden van de kids!!! J maakt er een potje van... 1e fles 200/6 om 4 uur vanochtend! 2e fles 180/6 9:30 12:30 1 peer gepureerd plus danoontje 15:30 fles 180/6 18 uur 75 gr witlof met appel (1e keer, maar erg lekker) 20 uur fles 210/7 en 3 lepels pap. Begin nu wel een beetje op te breken zo vroeg wakker en ze heeft dan echt honger... snap er niets van want het lijkt me dat ze genoeg krijgt toch??? Mag haar ook niet meer flessen geven, want ben overgestapt naar opvolgmelk 2 van friso... Lamaze speelgoed is inderdaad heel erg leuk, J heeft hier een vogel van met knispers en labeltjes en piepjes en ratels die is hier ook favouriet.
Mama roos: ik weet niet of het bij jou ook zo is, maar vreemd genoeg werd mijn dochter vroeger wakker met honger als ze de avond ervoor een papfles had gehad dan een gewone fles. Misschien te maken met dat pap zwaarder is dus dat de daemen harder moeten werken? Geen idee hoor, denk maar even hardop Vandaag naast de 3 flessen van 200/6 1 nectarine 1,5 boterham met aardbeienjam 3 organix wortel stickjes Water Volkorenpasta met courgette en tomaat
@Inge88: zou zomaar kunnen dat je gelijk hebt over die papfles voor het naar bed gaan. Dat valt best zwaar op de maag waardoor de darmen harder moeten werken dan normaal. Dan verbaast het dat je dan 's nachts vaker wakker wordt (buikpijn, windjes die dwars zitten) en/of dat je 's ochtends eerder wakker wordt van de honger. Ik heb dat eigenlijk ook altijd als ik 's avonds zwaar getafeld heb. @meid1987: speeltje gekocht bij Bijenkorf maar heb al gezien dat ie in superveel winkels online wordt verkocht, bijvoorbeeld hier: Lamaze | 10% Korting Lamaze Speelgoed - 27131 Lamaze Soft Chime Garden met geluid I vindt het echt een geweldig ding alhoewel ze de bedoeling nog niet helemaal begrijpt @MamaRoos: pfff heb wel met je te doen met dat mega vroege opstaan, afgelopen paar nachten ook 's nachts eruit geweest (VRAAG: zou het kunnen dat I nu nachtmerries begint te krijgen? Ze wordt dan midden in de nacht krijsend wakker, echt helemaal overstuur maar haar oogjes zijn dan nog wel dicht als ik kom kijken) en ik trek het na een paar dagen eigenlijk al niet meer...petje af voor jou!!!
Ik doe ook een keertje mee ! 7:15 bv 8:15 boterham met boter/smeerkaas en 130 cc water 10:15 bv (dit krijgt ze eigenlijk niet meer maar ze keek zo schattig, en ik was in een gulle bui, normaal krijgt ze thee ed.) 10:30 1 nectarine 1 kiwi 12:00 boterham met boter/appelstroop, water 12:45 170 cc flesvoeding (nutrilon) Als ze straks wakker wordt (rond 15:00 u)geef ik haar altijd 260 cc water met beetje diksap (of alleen water) en haar medicijnen. Vaak ook een rijstewafel. Rond 17:30 potje (wij gaan zelf vandaag BBQen dus lekker makkelijk) En ze zal nog wel wat meesnoepen van de BBQ, brood, kip, tomaatje etc.