Ha Rus.. ik dacht al.. is ze zo bang om zich te vertonen zonder banner? Lekker dat je meisje zo goed gegeten heeft en super zo'n verrassingsuitje! Waar ben je geweest?
Schema van vandaag: 8:00 wakker fles 180+6 11:00 pyjamapapje 14:00 fles 180+6 Tussendoor langevinger 18:00 macaroni met zalm en groente Toetje yogolino banaan 20:00 fles 180+6
wat leuk rus05... romantisch hoor! En fijn dat het logeren van de kleine goed ging, was het de 1e keer logeren? Hier het schema vandaag, gelukkig niet zo vroeg wakker... 6:15 fles 180/6 10 uur 125g potje fruit mango, druif, banaan geloof ik. paar slokjes diksap 13 uur fles 180/6 16 uur fles 180/6 17:30 broccoli (eerst vers, daar gruwelt ze van, toen broccoli in een potje aangeboden en dit at ze met smaak op 125 g??) paar slokjes diksap 20 uur fles 180/6 Vandaag elke keer na voeding maar een uurtje geslapen, terwijl ze normaal 3 keer over nog 2 uur sliep...
Aaah mama Roos, vind t wel sneu voor je! Je zegt: gelukkig de kleine niet zo vroeg wakker, maar ik vind 6:15 wel vroeg hoor! Dan heb ik t wel getroffen met onze kleine meid! Als ze om 8:00 wakker wordt is dat vroeg.. Haha daarna slaapt ze weer tot een uur of 11 uur.. Dus wil ff zeggen: respect voor jou!
Oh heerlijk is dat zeg dat ze zo heerlijk lang slaapt bij jou. Tis bij ons wel zo dat ik haar dan om 7 uur weer in bed leg en dan de oudste om 8 uur wakker word, dus kan ik nog lekker een uurtje mijn bed in, maar maandag begint school, dus dan is het 'uitslapen' echt voorbij. Thanks voor je respect, maar dan geef ik het door aan Eylem die mag er ook s'nachts nog 2 keer uit Respect voor jou Eylem... Ik ben blij dat mijn meisje vanaf 10 weken wel doorsliep!
Eylem heb ik idd ook al een dikke respect gegeven!! Ga jij wel vroeg naar bed dan? ( mama Roos en eylem) kan me voorstellen dat je wel gesloopt bent! En eylem helemaal! Normaal gesproken ga ik rond 22:00 / 22:30. Mijn wekker gaat om 5:45 Heb nu gelukkig vakantie! Dus nu wat later!
Vanuit hier ook dikke respect voor mama's die 's nachts of heel vroeg uit hun bedje moeten.. maar ja, je kan slechts zeggen dat je kleintje maar moet wachten.. Hier wel een prima dagje vandaag op eetgebied: 07.00 bv 09.00 mango, paar hapjes 11.00 bv 16.00 bv 18.00 sperziebonen, hij blijft het lekker vinden dus zo'n 100 gram naar binnen gewerkt 19.30 bv
Thanx meiden ach het valt wel mee, soms ben ik inderdaad gebroken maar gewoon doorgaan maar scheelt ook wel dat het toch moet voor mijn oudste, heb niet veel keus, haha! Echt vroeg naar bed gaan doe ik niet, meestal tussen 23.00 en 24.00, sowieso wacht ik altijd tot I.sra voor de late voeding komt want anders slaap ik net en moet ik weer wakker worden. En een borstvoeding duurt natuurlijk wel minder lang dan een flesvoeding he, dat scheelt ook. Meestal lig ik binnen 10 minuten weer in mijn bed. Rus wat leuk, een verrassingsuitje! Van gisteren weet ik de voedingstijden niet meer maar ze heeft gegeten: 1 hele nectarine (en die waren groot!), geprakt paar korstjes brood bakje pompoenpuree
Ja dames, daar ben ik weer...en @Jessie: als het goed is nu met een banner Super lief van mijn man ja <3, we zijn een paar dagen in Gooi en Vechtstreek geweest. We houden nogal van sportieve dingen doen dus we hebben heerlijk gekanoed, gewandeld en gefietst. Was wel voor het eerst sinds de bevalling sinds ik echt fysiek zware dingen had gedaan dus het was net even teveel van het goede...nu nog steeds spierpijn en snotverkouden! Het was niet voor het eerst dat mijn meisje uit logeren ging maar wel voor het eerst 2 nachtjes. Stond ik weer te huilen boven haar koffertje die ik aan het inpakken was...had ik echt niet van mezelf verwacht dat ik zo'n mama zou zijn, ik had er meer beelden bij dat ik met haar onder de arm, 3 weken oud, naar de kroeg zou gaan. Dat is er niet helemaal van gekomen... En nu on topic: ze heeft weer super goed gegeten gisteren: 09.00 fles 180/6 met 5 el fijne granen 11.00 1 peer in stukjes 13.00 donkerbruine boterham met appelstroop + fles 150/5 15.30 halve banaan in stukjes 18.15 volkoren spaghetti met courgette + yoghurt met beetje appelstroop 20.00 fles 180/6 En tussen de bedrijven door 2x 100 ml water met diksap, niet gek he? EN.......er is eindelijk 1 tandje door!!!!! Na weken pijn voelde mijn moeder tijdens logeerpartijtje ineens een harde rand! Gelukkig, hopelijk heeft ze nu minder pijn. Eetvraagje trouwens: geef ik niet teveel melk bij de boterham? Moet deze fles als volgende afgebouwd worden of niet? En dames: heel veel respect voor iedereen die nog regelmatig 's nachts haar bedje uitgaat voor de kleine, ik weet niet of ik het zou volhouden!
Hier wordt het vandaag; Een bordje pap Geraspt appeltje met kaneel (is ze dol op!) Plakje ontbijtkoek met boter en een rietjesbeker thee 1,5 brood (1 met kipfilet en een halve met pindakaas) - water Komkommertje tussendoor Vanavond een roerbakschotel in tomatensaus van gehakt - champignons - tomaat - paprika (rood en groen) - courgette met Turkse rijst en yoghurt toe. Warme melk voor het slapen gaan.
@Rus, mooie banner Volgens mij is het advies om bij 9 maanden 500 ml aan melk (weet even niet zeker of dat inclusief of exclusief andere zuivel is) te geven, dus wat dat betreft zou ik de flessen nu nog niet verder afbouwen. En ze eet wel gewoon goed haar brood toch, dus lijkt het me geen probleem.. Fijn dat het tandjes door is! Hier vanochtend voor het eerst pruim gegeven, hij vond het best lekker.. ben benieuwd of ik er nog iets van merk in de luier
Nou hier merken we dat altijd in de luier...werkt bij ons meisje nogal laxerend Brood eet ze verder prima. Maar ik hoorde van mijn man - die I van kdv haalde - dat ze daar - 2 (!!!) boterhammen had gegeten met smeerkaas (waarover ik had gezegd dat ik dat niet wilde...) en dat ze daarom de melk maar hadden overgeslagen
Ben wel moe, maar niet totaal gesloopt gelukkig, moet voor mijn werk ook om 6 uur op dus dat scheelt. Vaak na het avondeten voel ik me verschrikkelijk moe en kak ik in, even een half uurtje op de bank doet dan wonderen. Eerlijk gezegd zou ik zo vroeg als jij naar bed moeten gaan, maar voor 23 uur lukt bijna nooit... Jij moet ook vroeg op s'ochtends... Ik dacht dat ik altijd vroeg was...
Hallo Dames! Mijn zoontje is nu 6,5 maand en ik zit hier net te lezen. Opeens begin ik me af te vragen of hij niet te weinig melk binnenkrijgt op een dag. Hij is wel echt een flinkerd, maar melk wil hij niet echt. Zijn schema ziet er als volgt uit: 8.00 Fles met fijne granen 150/5, maar daar blijft altijd iets van staan tussen 10 en 11: fruit, potje van 200 gram + thee/water/slappe sap tussen 12 en 1: broodje met half hartig en half zoet beleg (appelstroop) en weer water/thee/slappe sap. Vaak eet hij hier 3/4 van op, zonder korstjes rond 15.00 een fles, ik maak 180/6, maar daar blijft soms wel 100cc van staan tussen 6 en 7 (dan eten wij) krijgt hij een potje, 200gram of geprakt wat wij eten. voor het slapen krijgt hij weer een fles van 180/6, maar daar gaat niet alles van op. Als ik tussendoor of bij het eten melk aanbied drinkt hij het niet. Het eten wil hij altijd graag, maar melk alleen op de 3 tijden. Volgens het CB is het niet erg omdat hij flink is en al goed eet. Maar ik zie hier dat kindjes veel meer melk nog binnen krijgen. Hij zit denk ik op maximaal 500cc per dag. Ziet zijn schema er goed uit zo?
500 cc is het minimum van een half jaar tot 1 jaar (uit mijn hoofd, ben niet zo into de flesvoeding) dus zolang je daar aan komt is het goed. Na de 1e verjaardag 300 - 500 cc. Vandaag: 2.00 bv 4.00 bv 8.00 bv 11.30 1,5 pruim geprakt 12.30 bv 14.30 appel, gekookt en geprakt 15.00 bv 17.00 bv 17.30 flink bord broccoli 19.00 bv en dan vanavond nog 1 of 2 voedingen....Maar goed, ze heeft het heel erg druk met tijgeren dus ze zal het nodig hebben.
Linana, ik denk dat het wel goed is! Tussendoor krijgt hij ook water)/ thee! Dus vocht krijgt hij wel binnen! Hier gaan ook niet alle flessen leeg, maar ik bied t later weer aan. Mijn meisje wil geen drinken. Heel raar! Blijf t elke dag proberen, maar ze gruwelt ervan! Haha Ons schema 7:30 wakker fles 180+6 11:00 pyjamapapje (80 ml over van de 250) 13:30 fruit en paar slokken thee 16:30 fles 180+6 ( niet alles op) 18:00 zalm, courgette, pompoen en aardappelpuree Toetje kwarkolino perzik en weer paar slokken thee 20:00 fles 100 ml Nu ligt ze in bedje te slapen!