Linana: inderdaad hij krijgt meer vocht binnen dan alleen melk en hij groeit goed, dus ik zou zeggen ga zo door! Meid 1987: jij biedt dus ook de overgebleven voeding even later weer aan, kreeg laatst een overdreven reactie van een vriendin dat dit echt niet kon hoor, restjes moet je altijd weggooien... En ik moet zeggen dat we dat bij de 1e ook netjes deden, maar de 2e krijgt vaak even later de overgebleven voeding nogmaals aangeboden. Maargoed hier ons schema van vandaag: 6:15 180/6 10 uur gepureerde appel (paar hapjes) 13 uur fles 180/6 16 uur fles 180/6 17:30 courgette (paar hapjes) plus danoontje helemaal op. 20 uur fles 180/6
@Linana: is volgens mij prima zo, niet te weinig melk hoor! Hier ging het avondeten niet super...op een of andere manier was ze de hele dag een beetje bozig, niet veel was goed. Vlak voor het avondeten legde mijn man haar even neer op haar kleedje om z'n neus te snuiten: nou, ze was helemaal overstuur en ze kon ook niet echt kalmeren voor het eten van avondeten. Dus na een hap of 5 maar opgegeven. In mijn armen met hoofd tegen m'n borst aan werd ze rustig en ik heb haar zo op schoot nog yoghurt met een beetje diksap gegeven. Laatste fles moest er bijna meteen achteraan (18.30 was het pas!) maar ze wilde daarna niet naar bed. Echt brullen - zijn we van haar helemaal niet gewend - en eenmaal uit bed lachen, kletsen, zolang ze maar bij mij op schoot mocht liggen. Normaal is ze helemaal niet aanhankelijk, is nu ineens een beetje sinds het logeren: hoort dit bij de leeftijd? Ze ligt er nu een uurtje in. 07.45 fles 180/6 met 5 el fijne granen 09.30 peer in stukjes 12.30 donkerbruine boterham met appelstroop + fles 150/5 15.30 soepstengel + 100 ml water met beetje diksap 18.00 5 happen avondeten (aardappel en snijbonen) + yoghurt met diksap 19.00 fles 180/6 20.15 fles 90/3
ok dank je meiden! Het fruit eten ging vandaag niet echt geweldig, volgens mij heeft hij echt last van doorkomende tandjes. Zo maar ff vers brood halen en kijken wat hij straks gaat doen
Vanmorgen met mijn meisje op controle geweest! Alles was super! 68 cm en 6520 gram.. Ze is wat te licht, maar goed mama is ook niet dik! Hahaa
Vandaag was madam weer op tijd... 6 uur fles 180/6 10 uur 2 pruimen en een halve appel gepureerd. (half opgegeten) 13 uur fles 180/6 15 uur half beetje pruimenprutje weer aangeboden. 17 uur fles 180/6 !8:30 doperwtjes 100 gr (paar hapjes, was de 1e keer) ws om 20 uur fles 180/6 Wat fijn dat alles goed was op het cb, J mag morgenmiddag, ben benieuwd...
3.30 bv 7.30 bv 10.30 gemengd fruit (potje bij oma) 11.00 bv 12.30 halve boterham met roomboter 14.00 bv 16.00 geprakte nectarine 18.00 geprakte doperwtjes 19.00 bv Lekker dagje...voor het eerst ging het echt goed met 2 slaapjes, hoop dat we dat erin kunnen houden, baal zo van dat derde slaapje aan het einde van de dag.
Mama Roos, wij gaan niet naar t cb. Ik woon in t buitenland, en cb bestaat hier niet. Wij hebben wen kinderarts.. Spannend dat jullie morgen moeten!!
Wat een mooie getallen Meid1987, gaat dus goed met je meisje MamaRoos, succes vandaag bij CB, ben benieuwd! Hier zijn manlief en ik allebei ziekjes, met het verschil dat ik gewoon doorga met alles - kan moeilijk tegen mijn dochter dat ze vandaag maar even zelf haar avondeten moet maken - en mijn man heel erg zielig is *zucht* ("ik heb al een heel pak zakdoeken weggesnoten" en dat soort teksten...). Gisteren was I bij mijn moeder maar weet vrij precies wat ze gegeten heeft: 07.45 fles 180/6 met 5 el fijne granen 10.15 peer in stukjes bijna helemaal op 13.15 boterham zonder korstjes met appelstroop, beetje yoghurt + fles 150/5 16.00 water met diksap (geloof ook een broodkorstje) 18.00 volkoren macaroni, beetje ham, courgette paprika champignons en een heel klein beetje gezeefde tomatensaus + yoghurt 19.45 fles 180/6 Avondeten ging er niet super in, ze is ineens zo afgeleid door alles op tafel, ze wil alles pakken en in haar mond stoppen. Moet echt even zelf haar voeren anders krijgt ze niks binnen!
Vandaag eet Kaan: 09:00 Papfles 200cc (half volle melk) 10:30 2 boterham; 1 brood met smeerkaas en die andere brood met pindakaas+ bosvruchten thee 13:00 hele banaan en peer 14:00Eierkoek & water 15:00Zelf gemaakte groentensoep met stukjes brood erin + water 17:00Ovenschotel met gehakt en bloemkool +200gr Turkse yoghurt & water 19:00200 cc (half volle melk)
Rus, kleine meid doet t goed idd! 8:00 wakker, fles 180+6 Weer gaan slapen tot 12:30 ! Uur pyjamapapje 150 ml op 14:30 uur paar happen avocado, paar happen perzik + fles Ong 150 ml 18:00 rijst met groentemix en kip Toetje yogolino aardbeien Nu 150 ml fles op en naar bed
Hier een kdv dag dus weet niet alles helemaal precies: 07.30 fles 180/6 + 5 el fijne granen 09.30 fruit (denk peer en banaan) 12.00 boterham met smeerkaas + fles 150/5 14.30 cracotte en flesje water 17.45 macaroni met beetje tomatensaus, courgette, champignons en ham + toetje: geraspte appel met kaneel (kaneel kreeg ze een soort allergische reactie van ) + flesje water 19.15 fles 180/6 Vraag: hoeveel avondeten geven jullie in grammen of eetlepels ongeveer? In het begin pureerde ik alles en dan woog ik 200 gram af of zo, maar nu eet ze met de pot mee in stukjes en ik weeg het eigenlijk niet meer. Krijg soms de indruk dat het niet genoeg is omdat ze eigenlijk wel meteen na eten de fles wil?!
Hier dus naar het cb geweest voor de 6 maanden check en prikjes... och arme. Ze weegt 8080 gram met een lengte van 71 cm, lange meid dus en een heel verschil met jou kindje meid 1987... wow Mag beginnen met brood en vlees enz van het cb en minder dingen pureren, maar vind het een beetje eng omdat ze nu 2 tandjes boven en 2 onder heeft en ze dus dingen afbijt en dan vervolgens nog niet het besef heeft wat er mee te doen... Hoe zit dat met replay methode als kindjes al zo jong tandjes hebben weet iemand dat? Het schema was als volgt: 6 uur fles 180/6 10 uur geprakte banaan met een paar lepels water 12:30 fles 180/6 16 uur fles 180/6 17:30 bruine bonen met appel (normaal haar favouriet, maar het er nu 1 aard door geprakt en dit vond ze niet zo geslaagd) 19:30 fles 210/6 plus 3 scheppen pyamapapje van nestle... proberen of ze hier s'nachts wat langer op slaapt... Rus05 Qua grammen met avondeten zijn wij geen goede graadmeter, vind dat J nog erg weinig eet zo'n 100 gr max. Zijn jullie alweer wat opgeknapt? Tis toch wat met die mannen dat ze altijd 'zieker' zijn dan wij... haha
Woh mama Roos, jou kleintje is een flinkerd!! 2 kg zwaarder dan nikky! Haha Nikky eet 's avonds rond de 100 gram, en een toetje.. Ik vind persoonlijk dat ze flink eet, maar begrijp nu dat dit aardig weinig is? Maar meer lukt echt niet! ( jah toetje wel!! Haha daar is ze gek op) maar warm eten gaat ze na 100 gr kokhalzen.. Dan stop ik!!
@MamaRoos, prikjes met 6 maanden? Wijken jullie af van het reguliere schema? Maar wel een flinke meid hoor! Onze zoon was met 6 maanden net geen 7.9 kilo... @Rus, eet ze echt alles op wat je aanbied, want dan zou ik (een beetje) meer aanbieden. Als ze niet alles op eet en dan toch meteen melk wil, prima toch, geen zorgen over maken. Zelf drink ik ook graag bij mijn eten.. Hier vandaag: 07.30 bv 09.00 gepureerde pruim 12.00 bv 13.00 broodkorst, was eerste keer, volgens mij vond hij het wel prima 16.15 bv 17.45 grove puree van macaroni, bloemkool en tomaat 19.30 bv Er is hier trouwens een snijtand boven aan het doorkomen, maar dan niet een van de middelste 2 maar net daarnaast.. ziet er eigenwijs uit!
Ik ga morgen eten maar eens wegen, ik denk dat het misschien net aan 50 gram is het is echt niet veel daarom begon ik ook een beetje te twijfelen. Als toetje eet ze 1-1,5 eetlepel yoghurt met diksap. Hmmm misschien krijgt ze dus wel te weinig en dat ze daarom meteen erachter aan de laatste fles wil? @MamaRoos: wat fijn dat het allemaal goed gaat!! Haha, mijn meisje woog ook rond de 8000 gram bij de 6 maanden controle maar dan met 68 cm, Hollands welvaren zullen we maar zeggen en van ons heeft ze dat niet bepaald!
die prikjes waren nog steeds de prikjes rond 4 maanden, maar steeds af moeten bellen omdat onze dame steeds koorts had, vandaar nu gedaan...
Vandaag eet Kaan: 09:00 Papfles 200cc (half volle melk) 10:30 2 boterham; 1 brood met griekse feta kaas en die andere brood met mama's zelfgemaakte aardbei-jam +bosvruchten thee 13:00stukjes watermeloen en meloen 14:00Krentenbol + water 15:00Knijpdanoontje 17:00Kip shoarma en pilav (rijst) + 200gr Turkse yoghurt & water 19:00 200 cc (half volle melk)
@LiLaa: klinkt heerlijk! Vooral die zelfgemaakte aardbeienjam, hoe maak je die?? @MamaRoos: geen idee hoe Rapley werkt als kindje al tandjes heeft, ik neem aan dat ze juist beter dingen kan doorbijten daardoor? Ik was met I juist bang dat ze door gebrek aan tandjes stukjes niet goed zou kunnen verwerken. @Jessie: ja ze eet alles op wat ik aanbied. Maar dat is misschien ook waar ik over twijfel, of ze echt trek heeft of dat ze gewoon door blijft eten, maakt niet uit hoeveel je haar aanbiedt. Maar ga wel iets meer aanbieden, het is tenslotte groenten met aardappel/pasta/rijst dus ongezond is dat niet. Zit op mijn werk en I is op kdv dus weet nog niet wat ze vandaag qua eten en drinken aan het uitspoken is.
@LiLaa: klinkt heerlijk! Vooral die zelfgemaakte aardbeienjam, hoe maak je die?? Ingredienten; Voor 500 ml aardbeienjam 1.5 kg aardbeien 1 kg geleisuiker sap van 1/2 citroen Bereidingswijze; 1. Snijd de aardbeien in kwarten en vermeng met de geleisuiker. Zet de pan dan op het vuur. 2. Voeg het sap van een 1/2 citroen toe. 3. Breng de aardbeienjam op hoog vuur aan de kook. Wanneer de jam dikker wordt is de jam klaar, vul de potten. Draai er een deksel op en zet de potjes aardbeien jam op zijn kop. (Kaan vindt het heerlijk!)