Bijna 1 en ineens geen stukjes meer willen

Discussie in 'Voeding' gestart door HappyRabbits, 5 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Onze kleine man is bijna 1 jaar en sinds een week of twee merken we dat hij steeds "kieskeuriger" wordt als het gaat om eten en dan met name de structuur. Ik ben begonnen met pureren, daarna prakken en vervolgens met steeds grovere stukjes. Dat ging prima. Tot nu dus. Hij "filtert" als het ware de grovere stukjes uit zijn mondje en als het wat meer stukjes zijn, dan gaat zijn hoofdje ver naar rechts en duwt hij alles weer naar buiten. Soms gaat het een paar happen goed en dan hup: weer een hap met een groter stuk eruit.
    Ik heb al verschillende dingen meerdere keren geprobeerd: los geven, dus voor hem neerleggen en zelf in mond doen, werkt niet echt. Nog voordat het ook maar in de buurt van zijn hoofd is geweest, ligt het op de grond of is het fijngeknepen (uiteraard doe ik voor hoe het werkt, maar dat helpt niet). Hij verliest dan ook snel zijn interesse.
    Grotere stukken op een vorkje geprikt, zoals mama en papa dat doen, werkte voorheen heel goed, maar nu niet meer. Hij wil ook niet zelf de vork vasthouden.

Het geldt trouwens niet voor bijvoorbeeld peer en banaan, dat vindt hij meestal wel lekker in grote stukken. Brood gaat meestal ook goed. Het gaat vooral om zijn avondeten, voorheen zijn favo maaltijd.
    Zouden het tandjes kunnen zijn (hij heeft er nog maar 2). Hij reageert heel enthousiast als ik zijn bordje neerzet, maar dan begint het...:(

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik ben 1 en heb een mening. Ik ben 1 en doe er toe.. Ik ben 1 en probeer machtsmiddelen te vinden? Hoe ga je daar mee om? Negeren.. gewoon negeren. Dit gaat het snelst over als je er vooral niet aan mee doet. Gewoon normaal eten geven en wil je dat niet? Dan niet.

3. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Precies dit, als kindjes honger hebben eten ze wel weer ;) als ze maar weten dat dit het is en je niet nog weer wat anders gaat maken of gaat pureren ofzo

4. HappyRabbits

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Goh, wat gaat dat snel hè, moet er wel een beetje aan wennen. 1 Jaar en dan al een mening :D. Ik vermoedde al zoiets, maar hij lijkt nog zo klein ;).

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Eten zal de komende jaren in fases gaan. De ene week eten.ze alles wat los en vast zit, de andere periode willen ze niets..
    Zolang ze groeien en genoeg vocht binnen krijgen, komt het weer goed :)

6. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Waar je vaak aan kunt merken dat er eten wordt geweigerd door tandjes, is het weigeren van broodkorstjes. Kindjes eten dan wel graag brood maar laten plots korsten liggen.

7. HappyRabbits

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113

Bedankt voor de tip, ik ga dit morgen uitproberen. Vandaag was kleine man op een gegeven moment niet meer te genieten na een hele dag bijna niks eten en veel slapen. Na een zetpilletje was het weer mijn blije kindje binnen 15 minuten. Hij heeft dus toch pijn en zit ook de hele dag met z'n vinger in z'n mondje. Zo sneu dit... Hij wil alleen heeeel graag zijn yoghurt 's avonds.

Deel Deze Pagina