@Koekie1 @Olifantje1991 Zo fijn om herkenning te lezen! Mijn vriend zei laatst, wat doen we nou verkeerd?! Blijkbaar hoort het bij de leeftijd en is het niet echt iets wat wij "verkeerd" doen. Ik werd er ook onzeker van omdat ze voorheen een perfecte slaper was en bijna irritant vrolijk. Het kan niet altijd goed gaan natuurlijk Vandaag ging ze weer pas om 22:00u slapen. O: Boterham aardbei bietjes spread T: Mandarijn en druiven L: Ik gok 2 boterhammen (bij oma) T: ?? (Bij oma) A: ?? (Bij oma) T: Fles 150/5 Ze schijnt heel veel water gedronken te hebben
@Koekie1 vandaag heeft ze maar 1x geslapen en we zijn vanavond wezen zwemmen, dus toen we om 20.30 thuis kwamen was ze moe genoeg om met de fles in slaap te vallen. @Esz nee hoor je doet niks verkeerd inderdaad, maar vervelend is het wel. Zeker in combinatie met die warmte nu. Hopelijk slaapt ze wel lekker door vannacht!
Oudste O: 1 bh jam, beker melk T: geen idee (dagje weg met oma) L: kale pasta op het station (met oma) T: ijsje uit de ijssalon (met oma) A: twisterfrietjes, sperziebonen, Corden bleu, beker melk T: druiven Ze zal vast nog wel meer op hebben... Jongste O: 1 bh gebraden gehakt, 50 ml melk T: biscuitje (sportschool) L: 1 bh gebraden gehakt T: goodies koekjes A: twisterfrietjes, sperziebonen, kipschnitzel T: mandarijn 19.30 fles 180/6 (leeg) 5 rietjes beker water ongeveer
Gisteren: O: Banaan-ei pannenkoekjes met zelfgemaakte bosbessensaus, thee T: Twee pruimen, halve perzik, water L: Half bruin broodje met worst, stukje Turks brood met humus, melk T: Kaasstengel, komkommer, tomaat, roosvicee en ice tea green D: Citroenrisotto met zeebaarsfilet, groene asperges en een salade, waterijsje, water
Oudste O: 1 bh jam, beker melk T: geen idee (met oma) L: 1 bh aardbeien, beker melk (met oma) T: druiven, ijsje (met oma) A: spaghetti, beker melk T: ananas Jongste O: 1 bh gebraden gehakt, 50 ml melk T: geen idee (met oma) L: 1 bh aardbeien T: geen idee (met oma) A: spaghetti 19.30 fles 200/6 (leeg) Water maar geen idee hoeveel
Oudste: O: bh appelstroop, bh paté, beker thee T: druiven, Dora koekjes, beker water, beker diksap L: bh appelstroop, puntje pizza, beker melk. Verder geen idee, is nu bij oma logeren Jongste: Fles 150cc melk O: bh appelstroop, thee T: nectarine, 1/2 biscuitje, water L: bh smeerkaas, water, 120cc melk T: perzik, rozijntjes en water (bij oma) A: spaghetti en waarschijnlijk nog een toetje en water met papa T: fles 150cc melk
Oudste O: 1 bh jam, beker water T: mandarijn, druiven, beker water, beker limo L: frietjes, Sisi no bubble (dierentuin) T: Slush puppy (of zoiets), zakje smoeltjes, knijpfruit (dierentuin) A: aardappelpartjes, groentemix, farmers salade, yakitori sticks, IKEA balletjes, beker melk T: Frozen ijsje Verder nog 1 flesje ice tea green en 1,5 flesje water. Jongste O: 1 bh gebraden gehakt, 50 ml melk T: mandarijn, banaan L: 1/2 bh appelstroop. Toen werden de frietjes van grote zus geleverd frietjes en kipnuggets van zus. T: 1 smoeltjes, knijpfruit A: aardappelpartjes, groentemix, IKEA balletjes 20.00 fles 200/6 (150 cc op) Heel veel water. 2 rietjes beker en 2 flesjes van 500 ml.
Gisteren: Was een zooitje. We moesten naar het ziekenhuis voor een PH meting. 24 uur lang een sonde in haar slokdarm. Daar moest ze nuchter voor zijn dus vrij laat ontbeten. Door die sonde wilde ze eigenlijk niet echt eten. Ze mocht ook geen zure dingen als fruit en yoghurt..juist de dingen die ze goed eet. Sonde inbrengen lukte ook pas na 2 pogingen dus ze was nogal van slag. O: Paar hapjes krentenbol T: Beschuitje L: 1 boterham met boter, half croissantje T: koekje A: sperziebonen, aardappel, hamburger T: fles 165ml melk Wel ongeveer 5x rietjesbeker leeg gedronken Vandaag: In de ochtend weer terug naar het ziekenhuis om de sonde eruit te halen. Vond ze natuurlijk ook niet leuk! O: 1,5 boterham T: Kreeg een koekje van opa en een smoothie L: 1,5 boterham en wat Griekse yoghurt T: Druiven, peer A: 12+ potje T: fles melk 150ml En weer veeeeeeeel water!
@Esz wat sneu zeg van die sonde, vervelend ook dat het dan niet in 1x lukt! Was alles verder goed of nog geen uitslag? Hier ook een beetje een rommeltje Oudste: Was nog tot het eind van de middag bij oma, zijn naar het zwembad geweest, geen idee wat hij allemaal op heeft. Avondeten was een bbq bij vrienden. Hij heeft patatjes op, een paar broodjes, een worstje en een smarties ijsje. Dronk nog 2 bekers limo en 2 bekers water. Jongste: Om 5.00 fles 150cc melk O: 2 boterhammen met abrikozen pompoen spread, water T: blauwe bessen en gele kiwi, water L: boterham smeerkaas, boterham jam, 150cc melk T: geen idee (ze was even bij de gastouder zodat wij de keuken konden leeg ruimen, die gaat er morgen uit). A: worteltjes, paar patatjes, stukjes worst, stukjes kip, stukjes hamburger, reepje paprika, 2 cherry tomaten, 2 stokbroodjes, 2 fruitspiesjes (ongelofelijk wat zij allemaal naar binnen kan werken ) was wel in ruim 2 uur. T: fles 150cc melk Geen idee hoeveel water ze heeft gedronken, het is niet zoveel als jullie meisjes, maar ze plast nog vrij normaal dus zal wel goed zitten.
@Olifantje1991 Nee de poli gaat een paar weken dicht dus we krijgen eind augustus(!!) pas de uitslag. Tot die tijd moeten we nexium blijven geven terwijl ze dat volgens mij niet meer nodig heeft.. Ze is van alle bedrijvigheid wel dood moe dus ze ligt al een paar uur heerlijk te slapen! Even bijkomen ♡ Wat heeft jouw meisje goed gegeten trouwens! Lekker hoor
@Esz Allemensen dat is ook waardeloos! Zou wel fijn zijn als je ermee kan stoppen. Ach.. ja dat snap ik, al die indrukken en dat gedoe aan je lijfje. Hopelijk had ze vandaag een leukere dag. Doorgaans (vr)eet M. alles wat ik d'r voorschotel. Ik zei gisteren nog tegen m'n man. Ik wil binnenkort een keer met haar naar een "All you can eat" en eens kijken wat ik allemaal aan d'r kwijt kan. Het enigste wat ze niet lekker vind is rijst (maar dat ligt denk eerder aan de structuur), verder heb ik nog niks gevonden, ze eet ook eigenlijk altijd d'r bord leeg. Als ze minder of slecht eet dan is er vaak wat aan de hand.
Oudste: O: broodje met hagelslag, plakje ontbijtkoek, beker water T: pakje liga milkbreak, beker water L: broodje met appelstroop, broodje vlokken, beker melk T: appel, stroopwafel, pakje appelsap, beker water A: krieltjes, doperwtjes/worteltjes, 1/2 hamburger Jongste: Om 5.00 fles 150cc melk O: 2 boterhammen met abrikozen pompoenspread, water T: bakje aardbeien en blauwe bessen, water L: boterham smeerkaas, boterham appelstroop, fles 150cc melk T: mandarijn, doosje rozijntjes, water A: krieltjes, doperwtjes/worteltjes, 1/2 hamburger, danoontje T: fles 170cc melk + water Brood is nog steeds zonder korst. Vanavond zag ik dat tandje nummer 8 zich aandient. Ze gaat in een paar weken tijd van 2 naar 8 tanden. Verder heeft ze er gelukkig niet veel last van, behalve de korstjes die wil ze echt niet eten.
@Esz; lastig hoor dat jullie zo lang moeten wachten! Vooral als jullie denken dat ze ermee kan stoppen. Een poli die vakantie heeft? Dat is toch raar?? @Olifantje1991; ja, het kan soms snel gaan met tandjes! Hier zijn de onderste hoektanden aan het doorkomen. E krijgt nu nummer 13 en 14. En de bovenste hoektanden laten ook niet lang op zich wachten vermoed ik. Fijn dat ze er niet veel last van heeft!
Gisteren Oudste O: 1 bh jam, beker melk T: banaan, smoorhie, beker limo, beker drinkbouillon L: 1 bh jam, pakje drinken (winkelen) T: snoepje, zakje smoeltjes, flesje water (winkelen) A: krieltjes, sperziebonen, slavink, beker melk T: ijsje Jongste O: 1 bh smeerkaas, 100 ml melk T: banaan, smoothie L: 1 bh jam T: rozijntjes A: krieltjes, sperziebonen, slavink 19.30 fles 190/6 (150 cc op) Ongeveer 5 rietjes beker water
Gisteren: Ontbijt: BH met appelstroop en plakje vlees (ja....) Tussendoortje: (geen idee was weg) Lunch: Broodje zalm bij monkey town Tussendoortje: Knijpflesje, cacaoreep en rozijntjes. Avondmaal 1: Pannekoek bij Monkeytown Avondmaaal 2: eenmaal thuis een sardine tajine met granaatappelsalade
Oudste O: 1 bh jam, beker jus d orange T: knijpfruit, 1/2 appelnotenkoek, beker limo L: 1 bh pasta, beker melk T: snoepje, beker limo, beker water A: ovenfrietjes, worteltjes en erwtjes, speklap, beker melk, meloen T: waterijsje, beker water Jongste O: 1 bh boterhamworst, 100 ml melk T: knijpfruit L: 1 bh boterhamworst, 1 bh fruithagel T: rozijntjes A: ovenfrietjes, worteltjes en erwtjes, speklap, meloen 18.45 fles 180/6 (100 cc op) 4 rietjes beker water
Gisteren: O: Magere yoghurt met granola en frambozen, thee T: Handje kersen, perzik en kiwi, water L: Turks brood met gerookte kip, pesto en rucola, melk T: Toastjes met tapenade, kaasjes en worstjes, olijven, beetje chips, tomaat, komkommer, ice tea green en roosvicee D: Sushi Vandaag: O: Havermoutpap met blauwe bessen en kaneel, thee T: Bij opa en oma. L: Bij opa en oma. T: Zelfgebakken blauwe bessenkoekje, paprika, wortel en komkommer met dip, roosvicee D: Paprika-tomatensoep en een broodje pulled chicken met rucola, wortel, rode ui en een sausje, water
Oudste: O: broodje met pasta, plak ontbijtkoek met boter, beker optimel T: maoam snoepje L: boterham kaas, boterham appelstroop, beker melk T: druiven, eierkoek, 2 bekers water A: pasta met kip, spinazie enz, danoontje T: beker diksap Jongste: Om 4.30 fles water O: boterham jam, boterham abrikozen pompoen spread, water T: blauwe bessen, nectarine, water L: boterham met abrikozen pompoen spread, boterham pindakaas, 150cc melk T: druiven, cherrytomaatjes, water D: pasta met kip, spinazie enz, danoontje T: fles melk en fles water We zijn de komende 1,5 week bij opa en oma dus ze zullen vast wat meer lekkers krijgen dan anders. De jongste heeft hier weer erg moeite met in slaap vallen, ben benieuwd naar de nacht, ze ligt bij mij op de kamer.
Oudste O: muesli met melk T: meloen, 1 beker limo, 2 bekers water L: 1 geroosterd broodje kaas/sandwichspread, 1 geroosterd broodje vlokken, beker bouillon T: snoepje, smoeltjes, 2 bekers limo, 2 bekers water A: chili con carne, beker melk T: waterijsje, aardbeien Jongste O: 1 bh boterhamworst, 100 ml melk T: meloen L: 2 bh aardbeien, 1 bh vruchtenhagel T: rozijntjes T2: komkommertjes A: chili con carne, aardbeien 19.00 fles 180/6 (leeg) 2 rietjes beker water