Oudste O: 1/2 verrassingsbroodje, beker water T: peer, pakje chocomel L: 1/4 tosti, beker water T: snoepje, knijpfruit, 2 bekers ice tea met water A: aardappelkroketjes, spinazie, beker melk, vruchtjes Vandaag voelt ze zich echt niet lekker. Heel veel jeuk en ze vind de waterpokken verschrikkelijk om naar te kijken. Eten en drinken kost haar moeite. Arm ding... Jongste O: 1,5 verrassingsbroodje, water T: appel, beker limo L: 1 bh hagelslag, 2 bh pindakaas, beker melk T: snack a jacks, knijpfruit, 2 bekers water A: aardappelkroketjes, 1 hapje spinazie, pulled pork, augurk, melk, yoghurt met vruchtjes
Nou vraag ik me toch eens af.. wat is sucuk? Ik neem aan iets Marokkaans? In welke richting moet ik denken?
oudste 5: O. Een broodje jam T. Een halve tompouce en bakje aardbeien L. 3 pannenkoekjes met poedersuiker T. 2 biscuitjes en wat paprika en komkommer A. 10 hapjes wraps en een wateeijwat T. Een beker melk Jongste, 2 O. 1 broodje jam T. Fruit L. 2 broodjes en een cracker (opvang) T. 2 biscuitjes en wat paprika en komkommer A. Paar happen wraps en een waterijsje T. Beker melk voor het slapen
De jongste (net 1) Fles 210 pap Potje fruit 200gr en een hele banaan Fles 210 melk (pepti) 3 boterhammen met pindakaas (en daarvan de helft vd korstjes) Nog een banaan Fles 210 melk Potje avondeten 150gr 3 soepstengels 1 cakeje Fles 210 pap Dus totaal 900cc pepti en 2x pap toegevoegd. Plus de rest. Hij komt geen gram aan de laatste 2mnd
Oudste O: drie boterhammen smeerkaas T: banaan en peer L: drie boterhammen kipfilet met beker melk T: kinderkoek T: komkommer en wortel A: groentemix en kip gewokt T: festini ijsje Als er geen groeispurt aankomt nou Jongste Fles T: Appeltje Fles Fles A: Wortel met aardappel Fles
Oudste: O: broodje pasta, beker thee T: stroopwafel, paaseitje, beker water L: broodje kaas, 1/2 broodje hagelslag, beker Optimel T: bakje druiven, lolly, fles water A: aardappel, 4 happen bloemkool, 1/2 slavink, bakje oranje vla T: fles water en koekje Jongste: - 3 stukjes brood - bijna 1 plakje kaas - 3 halve druiven - 60 cc water That's it
O: bordje pap T: stuk of 10 druiven en een stukje paashaas L: 2 boterhammen, 1 met kaas en 1 met chocopasta T: nijntje koekje A: gekookte aardappels, boontjes, komkommer, vlees en appelmoes. Best bord vol, en het ging er bijna allemaal in Over de hele dag 2 Hema rietjesbeker water
Oudste O: boterham met appelstroop, plakje ontbijtkoek T: koekje en water L: geen idee, met m'n zusje gegeten toen ik met M. voor controle ging T: appel en water T: pakje drinken en kinderreepje A: 3 pannenkoeken, danoontje T: oranje donut en water
Arme ding is ziekjes, denken buikgriepje. Zondag en maandag overgegeven dus vandaag niet naar het KDV maar met mama thuis, gister is papa met haar thuisgebleven en bleef een beschuitje binnen. Vandaag: O: beschuitje met boter en aarbei-bietjes spread van de kleine keuken en een beker thee. T: beker thee en zakje knijpfruit van Organix L: 1,5 broodje met boter en mango-pompoen spread van de kleine keuken en 2 bekers thee. Daarna nog een maisfinger. T: 3 kleine koekjes van Organix (koekmannetjes) en een beker thee. A: paar stukjes hamburger en een stukje wortel met een beker water en als toetje nog een zakje knijpfruit van Organix. Vandaag bleef alles binnen en mevrouw was goed te doen. Behalve na het middagslaapje, huilen, huilen, huilen ze wilde niks en was echt boos. Morgen weer een dagje KDV proberen.
Oudste O: muesli met melk en noten T: appel, beker water (thuis) T2: kleine keuken koekje, beker water (Bij oma) T3: appel, plakje worst (albert heijn) L: 1 pistoletje hagelslag, pakje chocomel T: snoepje, pakje sap, slush puppy (dierentuin) A: kip jalfrezi, beker melk, frambozen Jongste O: 1 bh pindakaas, 1 bh jam, water T1: peer, water (thuis) T2: knijpfruit, kleine keuken koekje (oma) T3: appel, plakje worst (albert heijn) L: 1 bh hagelslag, 1/2 pistoletje jam, melk T: rozijntjes, pakje sap, beetje slush puppy (dierentuin) A: kip jalfrezi, melk, frambozen met yoghurt
@Koekie1 hoe is het nu met de oudste, weer een beetje opgeknapt van de waterpokken? En kip jalfrezi kende ik niet, even gegoogled en ziet er lekker uit, dus ga ik hier ook eens eten! Oudste: O: boterham kaas, boterham jam, beker thee T: snoepjes, flesje water (ballorig) L: patat, frikandel, capri sun (ballorig) T: biscuitje, doosje smarties, beker limo (bij oma) A: gehaktbal, spaghetti, smartie toetje, beker water (bij oma) Jongste nog steeds niks... Nu in overleg met de arts weer terug naar alleen 's nachts sondevoeding en hopen dat ze het weer een beetje op gaat pakken. Gisteren waren we niet thuis, dan eet ze sowieso eigenlijk niet. Nu een hele dag thuis dus ben benieuwd.
Oudste: O: boterham met jam, beker thee T: 2 biscuitjes, beker limo L: Kaiserbroodje met kaas en Kaiserbroodje met hagelslag, beker melk T: bakje aardbeien, fles water T: bakje nibbit, fles water A: kip tandoori, bakje yoghurt T: snoepje en beker water Jongste: 2 hapjes cracotte 2 stukjes brood Hapje biscuitje Paar nibbit chippies 150ml water Iets is beter dan niets zeg maar
@Olifantje1991; A is gelukkig weer aardig opgeknapt van de waterpokken. Wel zijn er 3 pokken ontstoken op haar buik dus ik heb haar weer moeten afmelden voor haar eerste zwemles Nog vraagje voor jou over de sonde van M. Hoe gaat dat 's nachts als ze sondevoeding krijgt? Ligt ze niet iedere keer in de knoop met het slangetje? Als ik zie hoe onrustig E slaapt zou zij al 3x alles los hebben, of zichzelf ophangen
Oudste O: 1 bh pindakaas/jam, beker water T: mandarijn, plakje worst, krentenbol, beker limo L: 1 pannenkoek, 1 bh hagelslag, 1 bh jam, beker bouillon T: zakje smoeltjes, pakje sap A: gekookte aardappelen, rode bietjes, worst, beker melk, yoghurt T: smoothie gemaakt van 'oud fruit Jongste O: 1 bh jam, 1 bh pindakaas, water T: aardbei, banaan, plakje worst, krentenbol, beker limo, water T: 1 bh hagelslag, beker melk L: zakje smoeltjes, pakje sap A: gekookte aardappelen, (heel veel) rode bieten, worst, beker melk, yoghurt T: smoothie
Fijn dat ze weer wat opknapt! Vervelend van de ontstoken waterpokken, dat zal wel zeer doen! En jammer van de eerste zwemles, keek ze er erg naar uit? Dat vind ik nou eens een leuke vraag. Maar eigenlijk gaat dat heel goed, we doen de sonde bij haar nek in haar hemd en laten hem bij de onderkant er weer uitkomen op haar rug (hoop dat je begrijpt wat ik bedoel) en dan hebben we er 3 verlengslangetjes van 1,5 meter aan die naar de pomp lopen die op de gang staat. Hierdoor zit ze er soms hooguit met d'r benen in, maar eigenlijk gaat het altijd wel goed. Ook met de infuuslijnen in het ziekenhuis zorgden we altijd dat ze pas ergens bij d'r broek naar buiten kwam en en niet bij d'r hoofd. Dus ze lag er wel eens ingedraaid, maar niet bij d'r gezicht of nek gelukkig. En als het slangetje echt klem ligt gaat de pomp piepen, dus dan lopen we de sondelijn even na en halen we hem evt uit de knoop. Nu thuis blijft ze in bed redelijk netjes liggen, maar in het ziekenhuis ging ze ook wel eens d'r hele bed door, zeker als ze niet zo lekker was, maar ze heeft 'm nog nooit zelf losgemaakt. De sonde is er wel 2 of 3x in d'r slaap uit gegaan, maar dat was dan vaak onze fout. Doordat wij dachten, ach die pleister red het nog wel een nachtje (ondanks dat 'ie een beetje los zat) en door wrijven met d'r gezicht over het matras liet 'ie dan dus toch los en schoot de sonde eruit. Is E. nou binnenkort jarig? Wordt ze ook 2 toch?
O krentenbol en beker melk T twee nectarines Wilde geen broodje voor de lunch, later wel een banaan T stuk komkommer A kofte met rijst en gegrilde aubergine, tomatenprutje en Griekse yoghurt Over de dag verspreid nog een aantal bekers water
Oudste: O: broodje met paashagelslag, plakje ontbijtkoek, beker thee T: banaan, biscuitje, beker water L: broodje appelstroop, broodje worst, cracker hagelslag, beker optimel T: cakeje, beker limo T: pakje appelsap, zakje haribo en chips van de tafel (op verjaardag) A: patat en frikandel, pakje appelsap (op verjaarag) Jongste: - 2 mini stukjes banaan - 1/4 soepstengel - 1 stukje wit brood
Ja, ze keek heel erg uit naar haar eerste zwemles. Vorige week had ze eigenlijk haar eerste maar die hebben we toen ook afgezegd omdat ze onder de pokken zat. Ze was toen even bijna ontroostbaar Op zich valt het mee hoeveel last ze ervan heeft. Ze zijn flink rood en gezwollen, dus zwemmen lijkt me niet handig. Verder zit ze er niet aan ofzo. De andere pokken over haar lijf (Ik denk dat ze er wel rond de 300 heeft gehad) zijn al aardig aan het wegtrekken. Fijn dat het meestal wel goed gaat met de sonde 's nachts! Op mijn werk heb ik ook cliënten met sondevoeding, waarvan 1 aan de pomp. Maar zij kan zich verder niet bewegen dus dat is geen probleem voor de nacht. Toen ik E van de week door haar hele bed zag gaan dacht ik: hoe doet @Olifantje1991 dit met M?? En inderdaad de pomp laat wel van zich horen als er iets mis is Ja, E wordt maandag alweer 2! Gaat echt veel te hard, wordt ze een kleine peuterpuber