O: boterham met aardbei bietjes spread van de kleine keuken en beker thee T: banaan en een aardbei met beker water L: 2 boterhammen met aardbei bietjes spread, beker water en een beker melk. T: grote schaal fruit gedeeld met papa en mama druiven, aardbei, banaan, peer, nectarine. En een beker water A: zoete aardappel, broccoli en bloemkool, chipolata worstje, als toetje yoghurt. T: nog een waterijsje Tussen de middag super lang geslapen dus ietsje later naar bed.
Oudste O: pistoletje met kaas en pasta, eierkoek, beker thee T: plakje cake en beker water L: broodje vlokken, beker melk T: chippies, banaan, paar bekers water A: broodje hamburger, broodje hagelslag, schaaltje yoghurt Jongste O: 1/4 pistoletje en plakje kaas T: zakje mini soepstengels, bakje aardbeien en de smarties van de cake L: niks, ze sliep T: bakje druiven, handje bugles, 1/4 appel, bodempje yoghurt. Waterijs moest ze niks van weten. Dit is trouwens verspreid over de hele middag hoor, ze kan nog niet zoveel tegelijk eten. A: hele hamburger, bakje vla Over de dag ongeveer 200cc water
@Olifantje1991; wat balen dat ze geen waterijs wil En knijpfruit voor het vocht? Of wil zoiets ook niet?
Oudste O: muesli met rozijnen en melk, beker water T: meloen, beker thee (na zwemles) L: wentelteefje, 1 bh gestampte muisjes, beker melk T: koekje, pakje sap, water (stad) A: lasagne, beker melk, waterijsje Jongste O: muesli met rozijnen en melk, beker water T: doosje gedroogde aardbeien (tijdens zwemles) T: meloen, beker water L: wentelteefje, 1 bh gestampte muisjes, beker melk T: koekje, pakje sap, water A: lasagne, beker melk, waterijsje
O: halve boterham met boter+jam, verse sinaasappelsap met 3 lepels bambix, 150 cc halfvolle melk. Omega 3 capsule + multivitamine. T: pruim, banaan smoothie. Water. L: halve boterham met boter+ boterhamworst, beker cool bear limonade. T: Stukjes watermeloen, volkoren biscuitje. Water. A: Aardappelpuree, aspergers met bechamelsaus, paar hapjes gebakken zalm. Water. T: 150 cc halfvolle melk.
Nee dan wil ze alleen het dopje erop en eraf draaien met als gevolg dat alles onder zit. Zou evt nog cupjes appelmoes of fruithapjes kunnen proberen...
Gisteren Oudste O: kwart turks brood met oude kaas, zelfgemaakte smoothie (aardbeien, kersen, yoghurt, melk) T: berg aardbeien en kersen, kwart appel L: poffertjes bij de poffertjeskraam (vieren dat de oudste eindelijk speen-af is ) T: 2 maïswafels met jonge kaas, cherrytomaatjes A: BBQ-en, van alles en nog wat gegeten. Perenijsje Jongste O: kwart turks brood met oude kaas, zelfgemaakte smoothie T: 1 banaan, halve appel, 2 kersen L: poffertjes bij de poffertjeskraam T: 1 maïswafel met jonge kaas, stuk komkommer A: BBQ-en, van alles en nog wat gegeten. Perenijsje gedeeld met oma
Gisteren. O: Broodje nutella, mini croissant T: watermeloen L: poffertjes T: cake op een feestje A: Marmita (Marokkaanse stoofpot) paar hapjes maar, daarna nog een danoontje.
Oudste O: broodje pasta, beker thee, beker water T: koekje, beker water en snoepje van zn eigen traktatie L: 2 broodjes knakworst, beker melk T: bakje druiven, bakje chips, 2 bekers water A: poffertjes, smarties toetje, pakje yoki Jarig vandaag, dus wat extra lekkers gegeten Jongste O: zakje knijpfruit, mini soepstengels T: vol bakje met aardbeien en druiven, paar hapjes cake L: zakje knijpfruit, 2 knakworstjes en 2 hapjes broos T: ze werd heel verkeerd wakker dus wilde eerst niks later ingehaald Zakje soepstengels, bakje druiven, chippies, paar slokken knijpfruit en 1/2 pakje appelsap A: 2 poffertjes met pindakaas, smarties van het toetje, de yoghurt moest ze niet, uurtje later wel bakje Griekse yoghurt. En over de dag 120cc water. Vocht erin krijgen was echt een ramp. Heb met de telefoon in mn hand gestaan om de sonde terug te plaatsen, maar toen papa eenmaal thuis was ging ze toch weer eten en drinken. Ik oefende denk iets teveel druk uit
Fijn dat ze wel ging drinken toen papa thuis was. Ik vind dat je er aardig wat hebt i gekregen vandaag hoor! Jullie zijn goed bezig
Oudste O: muesli met rozijnen en melk, beker water T: wortel, beker limo (school) L: 1 bh pindakaas, koekje, radijsjes, beker limo (overblijf) T: geen idee maar in ieder geval een waterijsje (bso) A: nasi, kroepoek, saté stokje, beker melk, yoghurt Jongste O: muesli met rozijnen en melk, water T: geen idee (bij opa en oma) L: geen idee (bij opa en oma) T: geen idee (bij opa en oma) A: nasi, kroepoek, 2 saté stokjes, beker melk, yoghurt Ze had wel goed gedronken volgens oma
Dank je wel! Zaterdag hebben we groot feest voor R. en M.(alvast) samen. Kinderfeestje slaan we dit jaar nog even over. Zag ik nog even niet zitten, M. is heel aanhankelijk, oppas met verlof, opa en oma op vakantie, dus wie weet na de zomervakantie nog en anders volgend jaar gewoon.
Hihi dank je wel! Ja eten doet ze over het algemeen wel, maar ik kan zo jaloers zijn op al die peuters die ik dan in 1 teug hun beker/fles zie leegdrinken omdat het zulk warm weer is, maar misschien moet ik dat gewoon loslaten.
Snap ik. Jullie hebben een hectisch jaar achter de rug. Gelukkig volgen er nog heel veel kinderfeestjes de komende jaren
Ach, die jongste van mij drinkt haar beker ook niet in 1 terug leeg hoor! Bij ons is de afspraak dat ze aan tafel zit tot haar beker leeg is. En dat kan soms best even duren Inderdaad gewoon loslaten. Vergelijk M nu eens qua eten en drinken met een maand of 6 geleden? Dat is toch super?! Maak je niet druk om al die andere peuters. Ieder kind zijn/ haar eigen tempo. En die van jou heeft echt reuze sprongen gemaakt de afgelopen tijd
Haha ja dat hebben wij bij de oudste op een gegeven moment ook gedaan. Bij M. het weekend geprobeerd maar na een half uur krijsen had ze nog geen slok op, dus was niet echt een succes en denk ook niet dat ze dat al begrijpt. Maar je hebt gelijk! We zijn een heel stuk verder dan een paar maanden geleden, dat is inderdaad beter vergelijkingsmateriaal dan andere peuters, dank je wel voor je positieve woorden. Soms maken wij moeders het voor onszelf veel te ingewikkeld.
Gisteren. O: Griekse yoghurt (helft framboos helft naturel) en een vk cracotte. T: Meloen L: 1,5 boterham (kipfilet/pindakaas), koekje T: Zakje chips A: Paar happen pasta salade, kefta (Marokkaanse hamburgertjes/gehakt)