Gister; O; havermoutpap met appel en kaneel, glaasje verse jus. T; bakje met peer, appel en bosbessen. Rozijntjes en thee. L; tosti van bruin brood met ham, kaas en pesto. Glaasje melk. T; bakje met komkommer, wortel en paprika. Soepstengel en rijstwafel met yoghurtlaagje. Glas roosvicee. A; pasta pesto kip met courgette en prei. Water.
Gisteren: O: Havermoutpap, kopje thee T: Appel en banaan, halve mandarijn, water L: boterham met ham en kaas T: glas bessensap, koekje D: aardappelen, kipfilet en salade, als dessertje een chocoladesoesje Glas warme melk voor het slapen
7u pap 11u peer en water 12.30u boterham met vegetarische smeerworst en thee 15u fles 180/6 17u risotto met pompoen en thee Straks nog een fles 180/6
O: boterham met paté en melk T: rijstwafel met thee L: boterham met aardbei bieten jam en melk T: banaan met water D: noedels met kip en roerbakgroenten en yoghurt
Nou gisteren dan Ontbijt: na een miljoen keer lief vragen één hap van haar boterham met pindakaas, na een keer boos te zijn geworden helaas alles op de grond gesmeten (ik reageer er niet op anders word ik de Hulk ivm zwangerschapshormonen ). Lunch: 3 flesjes fristi en een halve rookworst van de Hema die niet voor haar was bedoeld, een oliebol en nog wat schepjes poedersuiker (hoera voor mijn schoonmoeder waar ze de hele middag mee was en dit een goed idee vond ) Tussendoor: Waarschijnlijk tien miljoen smarties want het enige antwoord op "Wil je wat eten?" is "Sokolaaaaaaaaaaa!!!" (nogmaals dank schoonmoeder voor het veroorzaken hiervan en het stimuleren) Diner: Na een miljoen keer lief vragen een klein stukje gebakken kipfilet en één stukje aardappel, verder alleen maar leuk "geblazen". Na een uur was ik er wel weer klaar mee. Toen later bij vrienden: Ik weet niet hoeveel leverworst plakken en kaasblokjes in dat maagje passen... maar ze heeft het dubbele ervan gegeten dat kan ik je wel vertellen. Zoals te zien hebben wij tegenwoordig een heftig eetprobleem en niemand die zich houd aan de regels waar ik me probeer aan te houden. Of eigenlijk alleen maar één: alleen gezond eten geven anders eet ze alleen troep, of anders helemaal niks zodat ze een keer honger krijgt. Volgens mij moest ik dit even kwijt
Vandaag voor het laatst in dit schema: 7u pap 11u avocado 12.30u brood met thee 14.30u fles 17.30u corugettesoep 18.45u (als ze het volhoudt) fles Morgen gaan we t eten relateren aan voor of na slaapje want nu zit t soms te dicht op elkaar gepropt.
7.00u boterham met carobe pasta en melk 9.30u 1 banaan en een hand druiven en thee 11.30u 1 boterham met kaas, 1 boterham met jam en thee 15.00u glaasje verse jus 17.00u hutspot met garnalen, Griekse yoghurt en water
Tot welke leeftijd is dit? Hier een zoon van 3,5 die vandaag dit at: Ontbijt: broodje kaas, broodje pasta en beker thee Tussendoor: buurman en buurman koekje, 2 dropjes en een beker limo. Lunch: broodje met muisjes, paar poffertjes over van gisteren en beker melk Tussendoor: banaan en beker limo Avondeten: zelf gemaakt pizza BBQ chicken en beker water.
O: 150/5 fles (pap wilde hij niet) L: broodje smeerkaas en halve banaan + 150/5 T: geen tussendoortje, meneer besloot de hele middag te gaan slapen. Niet topfit door tandjes denk ik A: pasta met pompoen en vis plus een beetje Griekse yoghurt 180/6 Tussendoor paar slokjes water en paar slokjes melk van ons
Gister Ontbijt broodje met smeerkaas en fles Tussendoor een koekje van kleine keuken en water Lunch twee broodjes met kleine keukens smeersel en een bekertje melk Tussendoor een hele banaan en een halve mandarijn van mij gepikt en water Avondeten noodles met diverse groente en een stukje speklap. Paar hapjes stoofperen vla. Savonds nog een papfles
O: 150/5 pap L: broodje Philadelphia, korstjes om op te lauwe + 150/5 T: banaan en stukje komkommer A: spruitjes met aardappel, paar stukjes tomaat en Griekse yoghurt als toetje Laatste fles: 180/6 En ongeveer 120cc water over de dag verspreid
O; 1 boterham met boter en een fles 180/6 T; banaan en water L; twee boterhammen, 1 met boter en 1 met leverpastei en een beker melk 60/2 T; nijntje koekje en water A; macaroni met paprika mais en gehakt en iets kruiden. A; papfles 180/6
O: bruin bolletje met jam en melk T: banaan met water L: bruin bolletje met veg paté en melk T: rijstwafel en thee A: stampot en dreumes vanille vla
O; 180/6 papfles T; 1 appel T; 180/6 L; 1 boterham met jam T; 120/4 T; 2 maisboogies A; bloemkool, rijst en kabeljauw / Griekse yoghurt Fles 180/6
Hier nog zo een hoor.. 10 maanden. O: borstvoeding T: kwart appel + 1/3 bekertje water L: halve boterham met light jam + borstvoeding toe T: 75 ml yoghurt A: 1 blokje paprika, 1 cm2 omelet en 1 sliertje noodle + borstvoeding toe En toch op de +1-lijn blijven qua lengte en gewicht Borstvoeding zal wel slagroom zijn
C vandaag O; 2 boterhammen T; appel T; koekje L; 2 boterhammen T; koekje A; stokbrood kruidenboter, komkommer / Griekse yoghurt. Soep wou ze niet.
O 1 boterham met pindakaas met melk T 1 sinaasappel en hand druiven met thee L 2 boterhammen, met kaas en jam. Beetje Chinese Tomatensoep. Thee T doosje rozijntjes met water A pasta met gehakt, spinazie, champignons en feta. Na volle kwark.
E: O: 1 boterham met boter. + Fles ongeveer 70 cc. T: 1/2 banaan L: 1/2 boterham met boter. Fles 180/6 T: fles 180/6 A: 2 worteltjes T: fles 180/6 Nu even afwachten of ze vannacht nog komt. A: O: 1 boterham met hagelslag. Beker melk. T: 1/2 banaan (van haar zusje), mandarijntje, beker limo. L: 3 minibolletjes met speculoos. Beker melk T: intocht Sinterklaas dus heel veel pepernoten! Verder warme chocolademelk om warm te worden na de intocht. En een beker water. A: champignonnensoep met kruidenboter stokbrood. Beker melk. T: 2 mandarijntjes
Ontbijt : fles 210/7 Lunch : paar hapjes aardappel/prei potje + fles 210/7 Avondeten: fles 210/7 Vlak voor slapen gaan : fles 210/7 Super interessant