Dochter (20 maanden) weigert fruit en groente

Discussie in 'Voeding' gestart door Esther519, 13 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esther519

    Esther519 Actief lid

    16 feb 2016
    486
    326
    63
    Vrouw
    Noorden van het land
    Hallo,

    Onze dochter van 20 maanden weigert sinds een tijdje al het fruit. Maakt niet uit hoe ik het aanbied, stukjes, geprakt, zelf laten eten, knijpzakje of uit een potje. Als ze het alleen al ziet wanneer ik het aanbied, dan begint ze te kokhalzen. Hiervoor was dat nooit en vond ze het heerlijk! Is dit een fase? Ook met groente is ze de laatste tijd opeens moeilijk gaan doen. Als ik het los aanbied, wil ze het niet. Verstop ik het in een saus of risotto bv, dan eet ze het gewoon op. Potjes eet ze ook prima. Ik maak mij zorgen dat ze te weinig vitamines binnen krijgt. Hebben jullie nog tips? En moet ik extra vitamines bij geven? Wat is dan geschikt voor haar leeftijd?
     
  2. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.320
    1.052
    113
    Groenten rond 17 uur aanbieden, komkommer, tomaat, paprika? Voor het avondeten zodat er honger is. Gewoon op een bord/bakje tijdens het spelen.

    Fruit, heb je alle soorten geprobeerd? Tijdens het spelen aanbieden? Of onderweg.

    Ik zou er zelf niet teveel aandacht aan geven, gewoon iedere dag aanbieden en lekker variëren.

    Hier eet ze de ene dag 2 stuks fruit en de andere dag nauwelijks een hap. Groenten idem dito. Het is een fase zeggen ze.
     
    Esther519 vindt dit leuk.
  3. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.405
    3.954
    113
    noord holland
    Mijn nichtje is ook ineens fruit gaan weigeren, nog steeds helaas en is nu 3.
    Mijn vader eet z'n hele leven al geen fruit, wel eet hij veel groente, meer dan de meeste mensen. Hij is inmiddels 77 en prima gezond.
    Je zou evt gemalen fruit door yoghurt kunnen doen, zou ze dat wel willen? Evt verdunnen en dan heb je yoghurtdrank.
    Lastig, je wil het graag geven, maar als ze zo ontzettend sterk weigeren kun je zo weinig anders dan 'verstoppen' en het blijven aanbieden.
     
    Esther519 vindt dit leuk.
  4. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    en smoothies?
     
  5. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.328
    113
    Ik zou je niet direct zorgen maken.
    Gewoon elke dag sochtends gezellig een momentje samen fruit eten. Ik snij meestal 2 of 3 soorten fruit, gezellig op 1 bord en dan samen eten.
    Smiddags nog een keer met wat rauwkost en eventueel nog wat fruit.
    Avondeten gewoon met jullie mee. Zien eten doet eten.

    Ze kan op elk moment zelf kiezen of ze wel of niet eet. Ze eet wat ze nodig heeft.
     
    Esther519 vindt dit leuk.
  6. Esther519

    Esther519 Actief lid

    16 feb 2016
    486
    326
    63
    Vrouw
    Noorden van het land
    Bedankt voor jullie reacties. Ik heb al van alles geprobeerd, maar denk dat het toch gewoon een fase is. Blijf het toch maar elke dag aanbieden, hopelijk draait ze op een gegeven moment weer bij. :rolleyes:
     
  7. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    accepteerd ze misschien wel knijp fruit?
    Je hebt namelijk van die knijpzakjes die je zelf kunt vullen.
    Even een banaan en mango pureren, zakje vullen en aan haar geven.
    Hier vonden en vinden ze dat nog steeds heerlijk.
     
  8. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Kan ze al wat praten? Miss kan ze dan in de supermarkt of op de markt zelf uitkiezen welk fruit ze wil. En smoothies idd, samen maken en samen drinken. Of op n ander moment vd dag, dat ze trek heeft?
    Maar miss heb je dat ook al geprobeerd.
     

Deel Deze Pagina