Goed hoor dat je het hebt weten inperken! Heb je trouwens weleens aangekaart op het cb dat hij zoveel drinkt?
Ik maak nu om de paar dagen broccoli met volkorenpasta of rijst en een gehaktballetje of gebraden kipfilet. Ik eet vanavond nasi, daar heb ik heel erge zin in en mijn man vindt dat ook lekker als hij gesport heeft. Ik weet nu al dat hij dat niet gaat eten. Ik heb alvast extra veel rode paprika gesneden, dat eet hij graag. En dan wat rijst en een kiwi toe en ik vind het best.
Vind ik al een heel gezonde maltijd hoor! Wb veel drinken: over een maandje moeten we weer naar het CB, ga het dan wel even aankaarten. al denk ik dat het niks "ernstigs" is, ( diabetes ofzo), hij kan namelijk wel met minder drinken zonder te zeuren. ls hij druk is, afgeleid is, we ergens zijn waar hij niets aangeboden krijgt etc dan is het ook "goed". Vandaag Ontbijt:volkoren beschuit met pindakaas en een beker melk Tussendoor:flinke bak druiven en een beker diksap Lunch: bruine boterham met rundersalami en beker melk Tussendoor:zelfgemaakt chocolade koekje en bker diksap Avondeten: beker diksap en glas jus d'orange, hapje perzik, droog pitabroodje Beker melk
Hier vandaag gegeten: bord granenpap 1 kiwi en 1/2 banaan 2 bruine boterhammen met smeerkaas met water 1,5 eierkoek 200 cc dixap Grote kop verse broccoli courgette soep Stuk quiche Bakje vanillevla Klein flesje melk Goeie dag vandaag dus
Vandaag ook goede dag hier: - de dag begonnen met bord pap + halve peer - 1/3 appel - 2 boterhammen met 1x zuivelspread en 1x smeerworst + water - granenkoekje + mandarijntje - kip, gebakken krieltjes, veel erwtjes, bakje kwark - beker melk
vandaag: -muesli, sap, 1 boterham met salami, halve banaan, klein appeltje, rijstewafeltje, soepstengel -2 boterhammen met smeerkaas, diksap, koekje, gedroogd banaantje (goodie) -pasta bolognese heel bordje , kwark toe, half appeltje, water
- kom meusli -2 bananen -snee bruin brood met kaas en beker melk -mandarijntje -soepstengel -peuterbordje aardappels, vlees en spruiten en toetje na over hele dag 2 bekers water
- 1 volkoren boterham met boter en jam + 150cc melk - bakje druiven/ 1 peer/ 2 partjes mandarijn - 2 boterhammen + sap' - een doosje rozijntjes + thee - rissotto met kip, champignons, aubergine en courgette (vol bordje per kind, zijn ze dol op) + diksap - een bakje kwark - een koekje - 150cc melk en naar bed
Best twee redelijke dagen gehad, ondanks flinke verkoudheid. Gisteren: Ontbijt: halve boterham met jam en beker melk Tussendoor: veel druiven en bekertje diksap Lunch: 1 boterham met gebakken ei en beker melk Tussendoor 2 snoepjes en beker sap Avondeten: 1,5 voloren pannekoek met appelstroop en als toetje en beker yoghurt Vandaag: halve boterham met pindakaas en melk Tussendoor: 1 banaan en een snoepje en sap Lunch: bijna 1 boterham met gebraden gehakt en melk Tussendoor: Schaaltje druiven en diksap Avond eten helaas niks behalve een handje met olijven (??) En een beker warme melk voor het slapen gaan.
@Zogelukkig.. ach arm manneke (maar wel lekker dat hij vanavond lekker gegeten heeft) Hier ontbijt: 1 belegde boterham met pindakaas en worst + beker volle melk tussendoor: drinken + 3/4 banaan lunch: frietjes na het zwemmen (niet veel, tijdelijk niet veel trek), 1 chocomel + 1 ontbijtkoek (thuis) tussendoor: drinken + 1 kaakje avondeten: 1 hapje boerenkool (wow!) en 5 stukjes worst + bakje volle kwark Niet de meest gezonde dag maar we hebben het heerlijk gehad met z'n drieën toen broer met oma naar het theater was
Dit at jouw dochter vandaag? Wow; veel! Prima hoor, misschien alleen wat weinig groente en fruit, maar dat heb je soms. Wij waren vorige week ook uit en dan eet je anders dan thuis.
Vanmorgen een ciabatta broodje met van alles erop, kaas, sla, tomaat, paprika, uitjes, augurkjes. Weet alleen niet goed wat ze hiervan op heeft gezien iedereen zo een beetje van iedereens broodje at vanmorgen. Wel een beker thee iig erbij gedronken. Tussendoor een mandarijntje. Tussen de middag een boterham met jam en een halve boterham met kipfilet, 150cc melk. Tussendoor 2 maria koekjes en een paar hamkaas chipjes, plus een beker sap of mss 2 bekers, weet het niet. Vanavond 'Enchilada's' oid van knor wereldgerechten, viel erg goed in de smaak, heeft ze lekker van gegeten. Voor het slapen nog een keer 150cc melk.
zg, ah zielig! gelukkgi wel wat savonds!! @hier, 2 boterhammen met smeerkaas, grote beker melk, appel, halve grote sinasappel, knijpkwark, 2 gekookte eieren met een wasa cracker, diksap, ovenschotel, beker melk, koekje, halve soepstengel, goodie fruitstick,
Gister een beetje rare dag maar ach moet kunnen in het weekend... 1 cracker met pindakaas en een stukje ontbijtkoek een beker sap en 2 nijntje koekjes weer een beker sap (foutje) en daarna dus maar een halve boterham zonder beleg 2 bananen, een paar frietjes en een stukje kaassoufle (papa had honger en had friet gehaald dus ja....) en daarna nog wat ananas droge macaroni, wat olijven en komkommer en een paar hapjes dolma, wat yoghurt voortoe
gisteren wit bolletje met pindakaas en gewone beker melk banaan snee bruin brood met boterhamworst en beker melk appel, koekje en een soepstengel halve pizza (weekend sorry ) over de hele dag nog 1 beker sap en 1 beker water
Ik doe ook mee: ) Heb een dreumes van 13 maanden. Gister: twee boterhammen met olijfolie. Twee boterhammen met boter. Klein danoontje, halve donut, paar happen banaan. Avondeten: wat gehakt en paar happen brood. Voor t slapen gaan nog melk. Kleine man wil de hele dag door melk drinken, ik probeer het te beperken...maar ander soort drinken wil hij niet graag. Paar slokken water of diksap en dat was het.
Vind je dat echt veel? Ik vind het maar mager... ze eet echt geen avondeten en gelukkig normaal wel 2 stuks fruit (groot stuks) maar groenten? Nee hoor... alleen als ik het in een pannenkoek stop of in de pasta (minimaal) Zoonlief (3,5) at en eet meer en zeker gezonder! - belegde boterham (soms 2) + beker volle melk (soms nog fruit) - tussendoor fruit + drinken - belegde boterham (soms 2) + beker melk + fruit - tussendoor een koekje oid + drinken - warme maaltijd (bord vol en dan bij voorkeur groene groenten of nasi) - soms een toetje (yoghurt of ongezoet appelmoesje) maar vaak heeft hij hier geen zin in.
Hier gisteren: bord pap, 1 peer, glas water, 2 bruine boterhammen 1 met kaas, 1 met choco, beker appelsap, 2 stukjes stokbrood, paar chipjes (gestolen van de tafel tijden het borrelen ;D ), beker dixap, paar scheppen knoflookspinazie met 1 aardappel en een stuk gestoofde vis, papfles