Wat at jouw peuter vandaag?

Discussie in 'Voeding' gestart door zogelukkig, 8 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Bietjes in pot niet maar gewone bieten heb je ook bij de versafdeling voorgekookt liggen, ik haal ze altijd voorgekookt en geschild, heerlijk! Ik vind bieten uit pot vies :D

2. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    -2 volk bth, 1 pindakaas 1 worst
    -Thee
    -peer
    -hapjes appelkruimel taart :p
    -diksap

-1 croissant
    -2volk bth, 1 jam 1 speculaas
    -drinkyoghurt
    -diksap

-gekookte brocolli gekookte aard en kip krokant
    -water

wilt geen toetje

3. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Totaal offtopic maar aangezien we toch best een hecht groepje zijn geworden mag dat vast wel toch?
    Zie onderschrift. :(

4. Meijke

Meijke Niet meer actief

Ik heb wel eea gevonden via Google, maar wat betekent het precies Duchess? Ik hoop dat er gauw meer duidelijkheid komt.

Boterham met appelstroop en melk
    Druiven
    Halve liga en diksap
    Boterham met sandwichspread en boterham met kersenjam en melk
    Druiven
    Halve liga en diksap
    1/3 runderhamburger, drie gebakken aardappels en GEEN spinazie. Ik had nog diepvries liggen, had ik gebruikt door een gerecht. Ze vond het heel vies.
    Yoghurt
    Halve banaan

Water

5. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Het houdt in dat de darmpjes op de echo te wit zijn. Dit kan echt heel veel oorzaken hebben. Een daarvan is bloed in de darmpjes, maar dan zou er bloed in het vruchtwater moeten zitten en dat gebeurt als ik een bloeding gehad zou hebben wat niet zo is, dus dit is uitgesloten. Verminderde groei is ook soms een oorzaak, maar ook dat was niet het geval, ze groeit keurig op termijn.
    Verder zijn er heftigere oorzaken voor als bijvoorbeeld taaislijmziekte, infecties als toxoplasmose, of zelfs syndroom van down. Er is niemand die ons nu meer kan vertellen, donderdag moeten we naar Maastricht en dan gaan ze nog eens een echo maken en bloedonderzoek doen naar eventuele infecties. Een vruchtwaterpunctie is een optie maar dit willen wij niet als ze dit voorstellen. Al met al zitten we even goed in de stress en ik zit er even helemaal doorheen, de bekkenpijn en geprikkelde baarmoeder was ik al niet blij mee, maar dit komt er weer bovenop... Gelukkig laten ze ons niet lang wachten.

6. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ohja vooral niet onbelangrijk te vertellen, een deel van de babies met echodense darmpjes kunnen ze geen oorzaak vinden en is dus gewoon gezond. Die optie is er wel nog. Maar we gaan momenteel maar even van slecht nieuws uit...

7. Meijke

Meijke Niet meer actief

Wat naar Duchess! Ik duim voor goed nieuws. Ik snap dat jezelf eerst van een slecht scenario uitgaat. Wel "fijn" dat je donderdag al terecht kan. Sterkte de komende dagen in onzekerheid :(.

8. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik vind het dus ook niet zo denderend, behalve geprakt door de aardappels... Als een echte boerin en met een kuiltje voor de jus :p
    Volgende keer met boodschappen doen zal ik eens zoeken, ik heb ze nog niet eerder gezien, maar er ook nooit op gelet hoor...

Duchess... Wat een naar bericht en wat een spannende dagen voor jullie zo zeg :(

Vanmorgen begonnen met een bord pap, toen naar het KDV dus weet het niet precies.. Vanavond een bord pasta met grana padano, knoflook en worst. De broccoli die er door zat lust ze niet, dus ik had er al witte bonen in tomatensaus bij gedaan. Nog een schaaltje perzikyoghurt en een halve rietjesbeker water toe.

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik ben er even helemaal stil van ...:(
    Op dit moment wil ik jullie gewoon een dikke knuffel geven. Hier wordt meegeleefd!

10. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Ja duchess ik las het al, wat vreselijks nieuws meis en wat Ern onzekerheid .. Gelukkig snel echo hopelijk geeft die uitsluitsel!
    Van mij ook dikke knuffel en ontzettend veel sterkte , je bent Ern bikkel ! X

11. senta

senta Niet meer actief

Ontbijt. 2 volkoren boterhammen met boter 1 met kaas en 1 met smeerworst. HIerbij een beker melk
    tussendoor een bakje pepernoten (10 stuks)
    lunch 1 bruine boterham met boter en pindakaas plus 2 mandarijnen en een beker karnemelk
    na slapen 1 appel
    diner 2 eetlepels aardappelen 3 eetlepels bonen en 5 mini gehaktballetjes (hij houd niet van gehakt maar met mini balletjes (formaat soepballetjes) kan ik hem goed foppen en eet die ze wel)

Tussendoor heeft die water en thee op in plaats van limonade siroop. Hij heeft last van een verkoudheid en zijn keel.

12. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje meid, wat een rotnieuws!! :(:( Verdrietig voor jullie, hopelijk worden jullie snel wat wijzer en kunnen ze bepaalde duidelijkheid geven. Sterkte!

Hier geen eetnieuws (kdv), behalve dat meissie van een bord rijst met roerbak alleen wat rijst, "stukjes", en satesaus op heeft. Nou ja. Wel goed yoghurt gegeten (helaas gevoerd, het werd te laat.)

13. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Jeetje duchess! Het zit jullie ook niet mee zeg. Wat een rot nieuws. Hopelijk geeft de echo wat duidelijkheid. Ik denk aan je!

14. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Bedankt meiden!! Lief van jullie.
    Zal jullie donderdag laten weten hoe het was.

15. zogelukkig

Heb er iets over gelezen.
    Worden jij en je man nu getest of jullie CF-drager zijn?
    Zo nee, dan kan je CF afstrepen of begrijp ik dat verkeerd?

16. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Volgens mij worden we daar inderdaad op getest.
    Ik weet alleen dat we bloedonderzoek krijgen, maar begreep via google dat je dan inderdaad (oa) daar op getest wordt.
    Ik heb verder niet veel gegoogled, want wil mezelf niet gek maken, kunnen momenteel toch niets anders dan afwachten.

17. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    ik ook!

18. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Wat een naar nieuws. We gaan duimen dat jullie gauw positief nieuws te horen krijgen.

Vandaag:
    1/2 boterham met kaas
    plakje ontbijtkoek met boter
    melk
    druiven
    1,5 boterham met beleg en bekertje melk
    2 biskwietjes
    bekertje roosvicee
    2 peuterbordjes macaroni met gehakt en tomatensaus
    bakje yoghurt
    bekertje thee met melk

19. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Oh Duchess, dat is inderdaad schrikken zeg!
    Het kan inderdaad op allerlei nare dingen wijzen, maar bij een groot deel wil het inderdaad ook niks zeggen...
    Het kan zelfs zo zijn dat ze het morgen niet meer zien in Maastricht, dat hoop ik maar voor jullie!
    Kan me voorstellen dat jullie even flink in de stress zitten en niemand kan je inderdaad geruststellen totdat je verder onderzoek hebt gehad in Maastricht...
    Ben benieuwd naar hun bevindingen! Veel succes en sterkte...
    Brandt hier een kaarsje voor goed nieuws!

Hier weer dagje met papa, dus weet niet precies wat ze allemaal gehad heeft. Zelf net thuis van m'n werk...weer een druk en vruchtbaar dagje gehad!

20. zogelukkig

Bv
    Cruesli yoghurt
    4 volk.beschuiten 2x jonge kaas, smeerkaas, appelstroop
    2 kleine plakken ontbijtkoek
    1/2 beker slappe diksap
    Banaan
    Appel
    Paar stukjes carobechocola
    1/2 croissant (voor het eerst, jeuj!)
    Stukje kaas
    2 dubbele volk.beschuiten smeerkaas, appelstroop (nieuwe manie denk ik)
    Thee

Op visite:
    3 koekjes
    Appelsap
    Banaan

Rode paprika, komkommer, cherrytomaatjes
    Biologische danoontjes van AH

Deel Deze Pagina