Wat at jouw peuter vandaag?

Discussie in 'Voeding' gestart door zogelukkig, 8 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hier dus alleen worst. Zoon wou voor het eten een banaan. die heb ik hem beloofd na het eten mits hij een hapje zou proeven. De slimmerd nam een likje aard.puree op zijn vinger en riep triomfantelijk: banaan!
    Euh, nee dus; klein hapje op je eigen lepel proeven! Kind rilde en ging bijna over zijn nek! Maar hoe wist hij dan van tevoren dat hij dat zo vies zou vinden?

2. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Vond hij het eerder wel lekker, ZG?

Dochter is ook uitgekookt. We eten normaal nooit toetjes, nu toevallig 3 dagen achter elkaar wel. En vandaag nam ze 1 hap, schoof haar bord opzij en zei toetje. Toen maar gezegd dat de toetjes op zijn.

We zijn nu aan het proberen om haar alleen in slaap te laten vallen. Vraag me af of het lukt. Normaal gesproken ligt man er minstens een uur naast tot ze slaapt...

3. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Ik leef deze dagen als een mol (nachtdienst) en dochter met name op kdv geweest gisteren en vandaag...
    Ze heeft het erg naar haar zin gehad, fijn gespeeld en goed gegeten (fruit,brood,melk etc). Gisteravond hebben we fusili gegeten met tomatensaus,gehakt en courgette+aubergine. Lekker snel, makkelijk en lekker.

Vanavond was ik rond 18u met haar thuis, ze heeft drie hapjes broccoli+aardappel+schnitzel op maar was zo moe dat ze helemaal uit haar doen was.
    Dus maar gauw naar bed gebracht.... Meteen vertrokken!
    Maar dit was te verwachten, aangezien ze op het kdv niet meer slaapt tussen de middag (en thuis nog zeker 2-2,5u) en 's morgens een uur eerder opstaan dan gebruikelijk. Dat eist z'n tol... Gelukkig rest van de week lekker thuis!

4. zogelukkig

Nee, hij had nog nooit andijviestamp op!:$

Slimme donder die dochter van jou!

Een uur ernaast liggen? Woow, dat is heftig. Wat gebeurt er als je man weggaat dan? Krijst ze dan de boel bij elkaar?

Had jij trouwens nog zere borsten na het stoppen?

5. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier is de fruitschaal weer geplundert vandaag!

BV
    ontbijt geen idee, mocht blijven liggen ;)
    fruit (psz)
    boterhammetjes en beker thee (psz)
    beker melk
    2 boterhammen met chocolade pasta
    1,5 appel
    2 speculaasjes
    beker sap
    gekookte aardappels, gehaktbal en véél salade
    2 kiwi's
    2 mandarijntjes
    beker water
    BV

6. zogelukkig

Hoe gaat het nou met je Duchess? Pieker en huil je je suf of gaat het wel? Wanneer is de volgende echo en wanneer krijgen jullie de uitslag van het bloedonderzoek?
    Heb je wel een beetje afleiding/aanspraak?

7. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Het gaat, het verdriet begint een beetje te zakken, maar heb nog wel last van huilbuien.. Ik dacht dat het vandaag goed ging, maar zat vanavond in bad en kon een beetje ontspannen en toen kwam er weer een hele zee. Je hebt er zelf geen controle over. Maar voel zo ongelooflijk veel liefde voor ons kindje!
    We krijgen a.s. donderdag de uitslag van het bloedonderzoek naar infecties. De week daarop hebben we op donderdag weer een echo. De week daarop waarschijnlijk de uitslag van het onderzoek naar taaislijmziekte.
    Ik lig de hele dag op de bank of in bed, dat maakt het niet beter maar is echt nodig, bij een beetje beweging begint mijn baarmoeder te rommelen. Manlief heeft vandaag bij de thuiszorgwinkel een rolstoel gehaald, dus kan ik iig soms even mee naar buiten, daar kijk ik nu wel erg naar uit. Ben sinds het dagje ziekenhuis donderdag niet meer buiten geweest. Misschien gaan we morgen naar de Efteling met rolstoel. :) En zaterdag met vriendinnen naar Wicked in Scheveningen, was maanden geleden al geplant, en gaat de rolstoel gewoon mee!
    Met dat soort uitstapjes om naar uit te kijken wordt de bedrust wel wat dragelijker. Maar al met al voel ik me psychisch niet helemaal ok... Maar dat hoeft ook niet, ik durf te erkennen dat het gewoon een klotezooi is waar we nu in zitten.

8. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ja een uur... En dat iedere dag. Het was 20 minuten stil, maar daarna ging ze inderdaad krijsen. Toen is man er maar weer naast gaan liggen. Ze heeft heel veel moeite met inslapen, zowel overdag als 's avonds.

Nee, geen zere borsten. Ik denk dat m'n borsten echt helemaal op waren. Het is nu ruim 2 weken geleden dat ze voor het laatst heeft gedronken...

9. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Oh duchess... Ik krijg zo'n naar gevoel als ik je verhaal lees. Wat moet dit een vreselijke tijd voor jullie zijn. En zoveel tijd om te piekeren schiet natuurlijk ook niet op..
    En wat zitten er een hoop weken tussen de uitslagen, echt moeilijk om daarop te moeten wachten...

10. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    He meiden,

Meissie gister veel gegeten,
    1 bth pinda/appelstr
    halve grote appel
    2,5 mandarijn
    bv
    mandarijn
    vis, veel wortels (was ineens van haar bord af - en lag nergens op de grond ofzo ;)) en wat aardappelpuntjes
    veel yoghurt

Vandaag (kdv) ook goed avondgegeten van broodjes falafel. Ik had gestoofde groenten min of meer gepureerd als extra saus, ging er goed in :)

@Meijke, jammer!

@Duchess, hou je taai meid, duimen voor een infectie. EDIT, sorry klinkt raar... maar je begrijpt wat ik bedoel denk ik.

11. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ja en dan zit er overal al spoed op. Schijnbaar is het niet zon gemakkelijk onderzoek. Wordt ook gedaan in het Erasmus, ons bloed is dezelfde dag nog doorgestuurd. Normaal gesproken zou het nog weken langer duren. Even afwachten maar....

12. zogelukkig

Ik kan me goed indenken hoe je je voelt. Wat leuk dat er wat uitjes gepland staan, dat maakt je hoofd even leeg. Toen ik ooit heel erg slecht nieuws kreeg, bleef ik ook maar huilen, kon er niks aan doen en dat hoeft ook niet! Volgens mij is jouw man ook wel een goede steun en toeverlaat.
    Sterkte meis, denk veel aan je.

13. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ja het gaat super snel! Nog maar heel even en dan een kleine meid in mijn armen!

Ik heb nu voor het eerst zelf gemaakt, leek me wel leuk om samen te doen. Heb geen mix gebruikt maar een recept uit de allerhande (met stroop) en dat was prima, niet zo zoet en lekker kruidig. Wel maar 1 dag lekker (dus alles moet op, jammer ;))

14. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Dat is ook omschakelen, ik vond het na 1,5 jaar al omschakelen. Voor jezelf voelt het misschien niet al prestatie maar het is wel gaaf dat het zo gegaan is. En heel goed voor je kleine man!

Hier eet mijn zoontje geen stamppotten, eerder dit jaar nog wel. Boerenkool stamp, andijviestamp, hutspot.. hij hoeft het niet ;) Misschien wil jouw zoontje ook persé zien wat hij eet?

Duchess: Ik word verdrietig van je onderschrift :( Maar prachtig om te lezen hoeveel liefje je nu al voelt, da maakt het misschien nog wel moeilijker allemaal. Hopleijk kun je wle genieten van de uitjes, rolstoel is dan goede oplossing!

Meijke: Niet zwanger dus, maar wel een wens aangewakkerd.. spannend!

Chemische macaroni: Iew, nooit kunnen waarderen. Zwangerschap doet gekke dingen, ik MOET af en toe van die kant en klare opwarm lasagne zonder smaak met veel kaas en mishandeld vlees ;)

Ik zal ook weer eens ene inhoudelijke bijdrage leveren ;)

Gisteren:
    - Bordje havermoutpap met thee
    - Appel na het zwemmen
    - 3,5 v boterham (!!) met roomboter, zonder de korstjs, met water
    - Knijpfruitje appel, plakjes komkommer (zonder schil)
    - Gehaktballetje, aardappeltjes en paar proefjes spruitjes
    - Halve beker halfvolle yoghurt, water voor het slapen gaan

15. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb ooit ergens gelezen dat adrenaline met je tranen wordt uitgescheiden. Daarom denk ik dan ook maar als ik steeds moet huilen dat dat in elk geval letterlijk en figuurlijk oplucht en dus heel fijn en louterend is. Laat maar stromen.....

Morgen spannende dag he, hier ook, voor een "nabij" iemand dan wel, niet voor mijzelf.

16. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    duchess, meis wat een ontzettende klote situatie voor jullie, ik leef zo erg mee...ga zo hard duimen dat het allemaal goed komt. die huilbuien zijn natuurlijk normaal en gooi het er lekker uit! ik denk ook dat je veel steun aan je man hebt, jullie zijn erg hecht samen heh. Gelukkig nog wat gezellige dingetjes gepland, toch even afleiding, in deze helse tijd...Dikke knuffel meid, hou je taai heh, je kan het!!

17. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    duchess; jee had het nog helemaal niet gelezen ( kom ook niet zo vaak hier in dit topic maar heb je wel vaker " gezien " ) nou ja wil alleen maar even je heel veel sterkte wensen... !

18. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    - 2 volk boterhammen, 1 met cornet beef en de andere met geprakte avocado
    - 1 knäckebröd met roomboter (de kaas hoefde ze niet)
    - paar plakjes gerookte kipfilet
    - 3 mandarijnen

Straks eten we lasagne, dat heb ik nooit eerder gemaakt. Vandaag niks chemisch, helemaal zelfgemaakt (behalve de lasagnebladen dan).
    Kennelijk heb ik opeens veel trek in pasta, terwijl ik daar normaal niet zo gek op ben.

19. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    -btj cereals melk
    -2 volk bth smeerworst ( kwam hij zelf mee)
    - rijstewafel speculaas ( ook zelf gevraagd)
    -thee
    -1,5 banaan

-tosti kaas
    -diksap
    -koekje
    -bumba cakeje
    -diksap

-3 mini hapjes nasi, 1 cherrytomaatje, 1 schijfje komkommer
    -halve appel
    -danoontje
    -water

@offtopic, ben er achter gekomen dat als je last vn aschildklier oroblemen hebt, alsmaar aanleggen de productie niet kan opkrikken. En dus bevestigd mn gvoeld at hij echt honger had! en blij dat ik toch naar de kv 'gegrepen" heb..
    Be zo blij ook dat mn tsr weer normala is, en nu de productie wel weer opmhoog gaat, kan hem gewoon weer na een uurtje aanleggen en dan komt er gewoon veel melk uit!
    anyway! :)

20. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Miis, wat fijn dat de bv nu weer lekker loopt! Heb je trouwens een idee hoe lang je wil voeden?

Deel Deze Pagina