1 boterham met smeerworst 1 boterham met pindakaas 1 baby nijntje koekje 1 doosje rozijntjes 1/2 kiwi paar stukjes appel stukje kip uit de pan die papa aan het braden was. half bord met macaroni met zelfgemaakte pastasaus en gehakt en kaas. 2 glazen sterk aangelengde appelsap 1 glas roosvicee 2 bekers halfvolle melk (totaal 300ml)
dit is ongeveer wat mijn dochter dagelijks binnenkrijgt (behalve soms nog een extra boterham) en toch is ze het afgelopen half jaar 2 kilo aangekomen ipv de toegestane 0,5 kilo... vraag me echt af wat ik godsnaam fout doe af en toe...
1 belegde boterham (korsten laat ze liggen) + 1 beker melk 1 appel + drinken 1 krentenbol 1 belegde boterham (zie boven) + 1 beker melk 1/2 banaan 1 mariakaakje + drinken gebakken aardappeltjes (kip en spruitjes wel aangeraakt, bekeken maar niet opgegeten... er zit vooruitgang in ) 1 bekertje drinkyoghurt
Bak muesli, 2 boterhammen met smeerkaas, Grote beker melk Banaan Groot plak onbijtkoek 2 boterhammen met salami Grote beker water en een beker melk Goodie fruitstick Paar happen bami Knijpfruit en halve kiwi Goede dag allen hele rare tijden dus logisch dat hij nog geen honger had met avondeten nahjaaa geeft niet!
vandaag gegeten: 1,5 boterham en thee fruit en sap bumbakoekje nu slaapt hij straks: boterham en sojamelk laternog een cracker avondeten: rijst kip en groenten sap/water vruchtenkwark beker thee en soms wilt hij nog een boterham voor het slapen gaan
Gisteren: - Pap (want weinig tijd, moest naar kdv) Op KDV: fruit, 2 boterhammen, thee, sap, doosje gepofte rijstringetjes met yoghurtlaagje (HEMA) -> was kindje jarig - Na slapen restant van die rijstringetjes - Krieltjes, worteltjes, kip, knijpfruit als toetje - Beker melk Vandaag tot nu toe (laat wakker vanmorgen 9.30u!): - 1,5 boterham + beker melk - tosti van 2 boterhammen + water ligt nu te slapen, daarna: - Fruit (appel/peer/mandarijn) - Boerenkoolstamppot met blinde vink, toetje - Beker melk
Vandaag tot nu toe 1 volkoren ontbijtcracker en 1 cracker met hagelslag 1 sinaasappel en een 1/2 appel 1 boterham met een plakje kipfilet en half plakje kaas 1 pakje halfvolle chocomel, doosje rozijntjes en een soepstengel straks bij het avondeten schat ik zo in; 1 stukje borek (gevuld met kaas), een paar hapjes bulgursalade, wat losse rauwkost en wat yoghurt
Hier tot nu toe: Halve beker sinaasappelsap met calicum Boterham met zonnatura jam Appel Mandarijn Paar hapjes ontbijtkoek Beker thee 2 boterhammen met vruchtenhagel (bij oma) Paar slokjes thee Net wilde ze nog niks na het slapen en ze is nu met papa mee boodschappen doen. Vanavond eten we zuurkool. Vermoed dat ze een half bordje eet met een paar stukjes rookworst en schepje appelmoes. Na het eten nog een bakje fruit en de rest van haar sap staat er nog, die moet ze nog wel even opdrinken vandaag. @debby, volgens mij krijgt ze normale hoeveelheden binnen. Lust ze water of thee? Ik geef haar hier meestal maar 1x sap. Nu krijgt ze sinaasappelsap met calcium omdat ze geen melkproducten binnen krijgt, dus pure sap. Maar normaal 1 beker sterk aangelengde diksap, soms appelsap en de rest water of thee. Ipv nijntje koekje zou je volkoren ontbijtkoek of volkoren soepstengel of iets dergelijks kunnen geven maar 1 koekje per dag moet wel kunnen lijkt mij. Misschien de kaas over de pasta weglaten? Wel oneerlijk verdeeld he, hier kan ze onbeperkt eten en groeit ze maar 1 kg per jaar. Maar
Vandaag: Papfles ( Pap uit een bordje lust ze niet ivm de vieze pepti ) Boterham Vruchtensap Boterham + bosbessen + manderijn, klein beetje melk 1/3 tot 1/2 mango, manderijn Straks eten we kikkererwten stoofpotje met rijst, ben benieuwd of ze het eten aan zal raken!
vandaag bij oma: -halve boterham met jam/melk -ranja (2x)en een stukje cake -1 snee brood, hagelslag en pindakaas/melk -1,5 mandarijn en een halve kiwi (!) -beker diksap -beetje witte macaroni met suiker en een beetje gewone -havermoutpap -half bekertje water
3 volkoren crackers met appelstroop, 1 bruine boterham met gebraden gehakt, 1 bakje druiven, 1 koekje, 2 snoepjes, paar hapjes aardappel, veel worteltjes en geen een hap vlees. Verders: 2 bekers melk, 1 yoghurt en 3 bekers sap.
bv droge cruesli met rozijnen 2 koekjes, doosje rozijntjes, appelsap 2 tosti's, appelsap bv slapen bv 2 koekjes, doosje rozijntjes, veel water pizza (ruime korststukken met tomatensaus en kaas), thee bv Geen groente en fruit vandaag ivm bezoek zh.
150ml halfvolle melk 3/4 boterham met boterhammen worst op de psz een kleine banaan een beker diksap thuis een boterham met een gebakken ei een boterham met smeerworst een manderijntje 2 bekers aangelengde sinaasappelsap 1 groot bord hutspot halve gehaktbal 150ml halfvolle melk
red88 nee ze drinkt geen water of thee helaas. Dan drinkt ze de hele dag niks. Maar goed ik leng het zo veel mogelijk aan en probeer dan steeds meer naar water toe te krijgen... kaas weghalen vind ik een beetje zielig. Dan mag ze echt helemaal niks meer. En ik ben al altijd de moeder die overal nee tegen zegt...
@Debby, dan lekker zo laten! Wij eten nooit kaas over de pasta haha dus zou het zelf niet missen. Hier lust ze wel water en thee en vraagt ze er zelf ook wel om dus dat is makkelijk. Anders zou ze hier ook gewoon sterk aangelengd krijgen.
red thnx ik heb besloten dat ik overga op magere melk en dat ik iets meer magere vleeswaren ga geven. Maar ik ga dr niet alles ontzeggen. Ik ga geen 2 jarige op een dieet zetten.
Hier pas laat wakker, 09.20! (Heeeeerlijk) Bordje muesli 1 berenkoekje boterham gebraden gehakt en 1 boterham pindakaas, water. 2 kiwi's. Flink wat kidneybonen en mais, wat tomaat en klein stukje van een tacco. 1 appel en 130 warme melk voor het slapen. Heb altijd de hele dag zijn tuitbeker met water bij hem in de buurt staan, denk dat hij over heel de dag 1,5 beker leeg heeft gedronken.
Muesli 1 boterham pindakaas Klein Ontijtkoekje Beker water Halve grote appel Knijpfruit Likkoekje 2 boterhammen salami Diksap Btj kroepoek Goodie fruitstick Beker melk Veel kip paar happen bami Halve banaan Water
Gister: Ontbijt 2 boterhammen met boter en honing, paar slokken thee en 150cc melk. Lunch; 2 boterhammen met boter, banaan, ei en een paar frietjes van mij, beker diksap niet helemaal op. Avondeten: paar happen lasagne en een zuiveltoetje, rest vd diksap. Voor t slapen gaan nog een boterham en een fles melk.