Wat at jouw peuter vandaag?

Discussie in 'Voeding' gestart door zogelukkig, 8 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    nee eigenlijk niet...denk 1 jaar in totaal...
    Moet wel eerlijk bekennen dat ik een combi van in de middag een flesje kv wel prettgi vond, bij mn oudste...
    Maar dat is latere zaak, ik ga es kijken wat ik nog aan mn productie kan doen, ben nu weer veel aan het aanleggen voor en na bijvoeding en savonds kolven..Eens kijken of ik de avond kv eruit kan krijgen...

2. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ik denk inderdaad dat het verstandig is om eerst de bv goed op te krikken. En als jij het prettig vindt om bv en kv te combineren dan moet je dat toch gewoon doen. Belangrijkste is dat het goed moet voelen wat je doet!

3. Meijke

Meijke Niet meer actief

Fijn dat je productie op gang komt Miis!

Boterham met appelstroop en melk

KDV: fruit, 2 1/2 (!) boterham, rijstwafel, sap en melk

Zilvervliesrijst pilaf: met kip, ui, tomatenpuree, ketjap, perzik en sap van de perziken.
    Yoghurt

En nu knock out, ze was zo moe van het KDV, ze kon bijna alleen maar huilen :(. Sinds ze om 5 uur wakker is (nu al 6 weken ;)) kont ze er zo gruwelijk kapot vandaan. Ze vindt het er erg leuk, maar dit is wel sneu...

4. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    boterham met gestampte muisjes en melk
    zonnatura knijpfruitje
    2 rijstewafels
    boterham met boter en melk
    speculaasje
    roosvicee
    flink stuk komkommer
    paar hapjes hutspot en een hele :$ slavink
    klein danoontje en 1/2 banaan
    thee

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

v beschuit kaas
    appel
    diksap
    v carobebiscuitje
    speculaasje
    plakje worst
    rijstwafel
    v bth appelstroop
    fristi
    banaan
    3 rijstwafels
    multivruchtensap
    hele puntpaprika
    bordje cherrytomaatjes, kaasblokjes, cervelaat en v penne

6. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Die puntpaprika's zijn vast niet aan te slepen bij jou! :D

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Fijn Miis!

Linnie vreemd is dat he! Die vreemde eetgewoontes. Ik heb nog steeds af en toe behoefte aan paté/smeerworst, eet ik dus nóóit maar vooral in het begin van mijn zwangerschap had ik dat (braaf 20 gram op een dag of wat is dat, en dan kwijlend naar de rest kijken). Gelukkig is dat voorbij, ieuw.

Ego: KDV-dagje vandaag. Vanavond witlofschotel gemaakt en dat werd hem uiteraard niet ;) Wel bekertje yogurt op met mini zv rijstewafel, en met zijn drietjes op de bank een appel en een peer geschild en gedeeld :)

8. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Haha juju, ja dat is ook echt zo iets! Ik zat laatst aan die blokjes van la vache qui rit te denken, ook zo iets goors wat ik normaal niet zou eten.

De lasagne smaakte echt heel goed! Het was ook goed gelukt al zeg ik zelf. Dochter had vanmiddag niet geslapen, ze was enorm huilerig, uiteindelijk heeft ze bij mij op schoot toch nog wat gegeten.
    Ik heb vanmiddag een uur naast haar gelegen tot ze sliep, toen ik zachtjes weg wilde lopen werd ze hard huilend wakker. Daarna niet meer geslapen. Het lijkt echt dat ze opeens erge verlatingsangst heeft. Ze slaapt al een paar maanden heel goed door, maar afgelopen nacht was ze helemaal in paniek, zo zielig...

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Sneu zeg :(
    Ik maak lasagna trouwens altijd zonder pakje. Is ook erg lekker met spinazie (gehakt, niet a la creme) erdoor, evt rauwe ham ipv gehakt.

Oh en LVQR = idd goor haha ;)

10. zogelukkig

Haha, klopt!:)

Vitamines, anti-oxidanten, vezels, vocht! Weet je wat hij ook doet? Die 'toeter' eerst 3x vullen met water, lekker!

Vanochtend trouwens een hoop poep!!! Ik rook pure rookworst, yuch! Hij eet haast nooit vlees, maar wat stonk dat zeg!:$

11. zogelukkig

LVQR oh zo bah!
    Pate idem
    Eiersalade yuch.

Wat ik had tijdens zwangerschap: ijs, ijs, ijs en dan vooral citroensorbetijs en dan maagzuur achteraf autch! Ik heb een keer mijn man om 8 uur 's ochtends naar de super gestuurd!!! IK MOET SORBETIJS!!!:D
    Maar ook kilo's mandarijnen, dat maakte een hoop goed!:)

Oh, nog wat; ik hoorde vandaag van een goede vriendin dat ze al 7 maanden zwanger was ...;) heb haar in de zomervakantie voor het laatst gezien en ik heb niet gezien dat ze zwanger was. Ik weet niet wat het is, volgens mij is ze er niet zo blij mee (ze is topsporter en niet zo 'moederlijk'). Best sneu, toch? Weet nu niet zo goed wat ik moet doen, kaartje?;)

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier vandaag heel weinig...zieke kleuter
    1 beschuit met HS
    1/2 boterham met appelstroop
    2 bekers melk
    3/4 tosti
    Bakje druifjes
    plenty drinken

that's all folks ;)

ZG: je kunt iemand altijd een voorspoedige zwangerschap en bevalling wensen. Vermijd je 'gefeliciteerd'...

13. zogelukkig

Ja, nou, weet je wat het is? Ik heb haar gefeliciteerd, maar ze is gewoon niet blij, snap je? Ik ben echt niet boos of gekwetst dat ik het niet eerder wist, vind het echt heel sneu voor haar! Ik heb het proberen terug te rekenen, maar volgens mij heeft ze toen ze net zwanger was aan mij gevraagd of wij nog een kindje wilden en toen zei ze zelf nog: dat ze dat allemaal niet zo zag zitten.

Beterschap trouwens!;)

14. baby1985

baby1985 Bekend lid

21 jan 2012
    780
    0
    16
    Dames heb jullie hulp nodig!

Ons zoontje wil bijna geen avond eten op zich is dit niet echt een probleem, maar het is een klein mannetje van 76 cm en kleine 9 kilo en hij is 23 maand
    Moeten we hem iets anders aan bieden? Fles pap voor het slapen gaan? Of dit zo af en toe doen? Wat hij wel eet s'avonds is boontjes, spinazie, aardappels, vissticks en hamburger ja en potjes met pasta:) eigen gemaakt wil hij niet:x toetje is hij ook niet echt gek op:(
    Ieman ideen tips?

15. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als het een goede vriendin is kun je toch vragen hoe het er voor staat, of ze een beetje aan het idee is gewend, etc? Er zijn wel meer moeders (;) ahum) die er nogal aan moeten wennen en niet zo op een roze wolk zitten of voor wie het nogal abstract is tot ze 2 dagen na de ks en als de morfine is uitgewerkt dat kleine ukkie wel erg schattig beginnen te vinden :) Nou ja, je snapt het wel denk ik ;)

Hier vandaag:
    bv
    1,5 bth
    grote appel
    mueslibol + bth pinda
    bv
    halve mandarijn, sap en hap banaan
    pasta met zure room, tonijn, courgette (die wilde ze niet, maar met onderhandelen toch een paar gegeten) en kappertjes (die hoefde ze niet)
    yoghurt bij oma

Gut, het was zo'n fijn dagje samen, ik mis haar gewoon al sinds ik bij oma wegreed :( (oftewel het kan allemaal nog goed komen met dat soort moeders...:p)

16. zogelukkig

Neuh, snap ik niks van, want jij bent niet dat soort moeder! Volgens mij dan.;)
    Ze heeft inmiddels 7 maanden aan het idee kunnen wennen. Ik heb gewoon het idee dat baby een niet gewenst ongelukje is. En ik ben dus heel anders; ik heb ondanks de ellendige zwangerschap wel iedere seconde genoten van die baby in mijn buik. Bij haar is het andersom: makkelijke zwangerschap maar het gevoel werkt niet mee.
    Wil haar graag steunen, stuur morgen wel een mailtje.

17. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jawel hoor, ik ben/was wel zo'n moeder :p. Ik vond de zwangerschap wel tof trouwens (wel zwaar), maar had gewoon nog niet zoveel gevoel bij/band met het kindje, geen besef dat er echt een lief kindje in mijn buik woonde :D en ik vond het aankomende moederschap gewoon ook wel vrij eng. Tja, dat werkt voor iedereen anders denk ik. Zou bij een tweede (die er waarsch niet komt) ook heel anders zijn vermoedelijk. Wel erg rot als het echt ongewenst is, dat was het bij mij natuurlijk helemaal niet!

18. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    zg, vaak zie je dat die gevoelens pas komen nadat ze bevallen zijn..
    van die types ( misschien) die denken dat het allemala niet zo boeiend is en wel meevalt....en dan ineens komt dat moedergevoel na het bevallen en draaien 180 graden om! kan hoor!

19. zogelukkig

Ze heeft al een zoontje van 5, vandaar dat ik zei dat ze niet zo 'moederlijk' is. Geeft niet, maar vind het jammer dat ze niet blij is met de zwangerschap. Ze sport echt op hoog niveau en werkt daarbij ft. Man is thuis, die is wel heel 'moederlijk'.;)

20. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    oooohh, nou dat vind ik ook wel erg zeg! Maar ik snap het even niet goed...dus zij wilde blijkbaar wel dat je had gezien dat ze zwnager was? Maar is er vervolgens niet echt blij mee?

Deel Deze Pagina