Wat at jouw peuter vandaag?

Discussie in 'Voeding' gestart door zogelukkig, 8 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    ZG: dat is altijd een lastige situatie inderdaad! Hopelijk draait ze nog wat bij als ze het kindje eenmaal in haar armen heeft, maar aangezien ze al een zoontje heeft weet ze toch hoe het zal zijn... (of was dat een erge huilbaby oid? dat ze er daarom wat tegenop ziet of zo? Of juist omdat ze topsportster is?)
    Vindt het dan altijd zo dubbel, omdat je ook weet dat er veel stellen zijn die alles zouden geven voor een zwangerschap/kindje en waarbij het niet lukt....

Ik had in mijn zwangerschap een grote 'behoefte' aan softijs...zucht...eet ik normaal nooit! Overal als we voorbij een cafetaria of zo kwamen riep de softijsmachine me, haha...
    Hier gelukkig een super zwangerschap gehad, een wat mindere bevalling (na hele dag weeën nog een KS gehad bij 8cm), maar uiteindelijk super blij! Al vraag ik me nu nog ooit af of ik wel écht genoeg genoten heb van die tijd... zeker omdat het zo snel gaat!
    Wij hopen toch ooit nog een tweede kindje te mogen krijgen....

Verder qua eten weer prima:
    - Tosti van 2 boterhammen met kaas
    - Beker melk
    - Stukje vis van papa op de markt
    - Druifjes
    - Krentenbolletje
    - Beker melk
    - Peer
    - Gebakken krieltjes, erwtjes, worteltjes en kip
    - Oh ja en nog wat pepernootjes die ze van zwarte piet had gekregen in de winkel!

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Dat was de stamppotwraak :cool:

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hee dat is lastig ZG. Zou haar gewoon eens bellen, of ze al wat went aan het idee e.d. Iemand heeft ook recht op zijn eigen gevoelens natuurlijk.. niet iedereen is hetzelfde. Misschien was de tweede wel een grote wens van haar man.

Ik vond mijn zwangerschap geweldig, grote roze wolk. Oh ik en mijn kindje, wij zouden de wereld aankunnen. Totdat dat kindje er was. Zo hee, daar is dus een partij geen zak aan .. ;) Zat ik opgesloten thuis. Zat na een week al aan al mijn kraamvisite te verkondigen dat ik niet kon wachten om weer aan het werk te gaan. Helaas werd het steeds leuker en viel dat toch een beetje tegen haha.

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik heb haar net gebeld. En dat is het hem; het was de grote wens van haar man. Ze heeft niet zoveel met -kleine- kinderen zegt ze zelf en ja; het zal haar tijd kosten om weer in vorm te komen (roeit en loopt marathons enzo). Ze dacht klaar te zijn met eentje en heeft gewoon een gruwelijke hekel aan huilende baby's, gebroken nachten, poepluiers etc. Gelukkig is ze mentaal sterk, dus slaat ze zich er wel doorheen. En ze heeft haar man; moederkloek pur sang, dus dat komt echt wel goed. En ze houdt ook echt veel hoor van haar zoontje, maar het dragen, baren en de eerste 4 jaar vindt ze gewoon geen klap aan. Over een maand gaat ze met verlof en ze ziet nu al uit naar het voorjaar dat ze weer aan het werk en trainen kan.
    Ik herken het niet, maar begrijp het wel.;)

5. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    herken het niet , kan me t ook niet voorstellen hihi

maar kan begrijpen dat ze er tegen op ziet!

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Nou dan komt het kindje vast goed terecht ;) Lijkt me ook lastig als je zo gefocussed bent op je eigen lijf en dat je dat dan uit handen moet geven. Moet eerlijk zeggen dat ik mijn zoontje juist geniaal vind nu, iedere maand een stukje leuker lijkt wel. Ben benieuwd hoe ik straks de tweede kleine ga ervaren.. heb er eienlijk wel al heel veel zin in.
    Goed dat je hebt gebeld!

7. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ik snap het ook wel een beetje. De eerste 4 jaar vind ik wel wat ver gaan. Maar het eerste jaar vind ik zelf ook niet zo geweldig leuk. Ik zie er ook tegenop om weer tig keer per nacht te voeden, mega gestuwde en lekkende borsten. Ik ben zo blij dat dochter sinds kort doorslaapt, ben erg bang dat zoon daar ook 2 jaar over gaat doen...:)

8. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Wat eet hij overdag? Hoe gaat brood en fruit enzo?
    Heb je het idee dat hij 's avonds nog honger heeft? Zelf heb ik nog flessen pap gegeven voor het slapen, maar als hij echt honger heeft...
    Het kan ook gewoon dat het een fijn gebouwd mannetje is wat niet veel voedsel nodig heeft. Kinderen kunnen op weinig eten teren.
    Volgt hij z'n eigen lijntje op de groeicurve? Zolang die niet afbuigt hoef je je weinig zorgen te maken lijkt me.

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Vandaag:
    Havermoutpap met volle melk, en bekertje thee
    Een heerlijke dikke sappige peer (mjum)
    Twee v boterhammen met jonge kaas
    Thee en 2 mini koekemannetjes van Goodies (niet de normale)
    Knijpfruitje
    Pasta bolognaise met ewtjes, en los nog wat garnalen (combi.. I know) en 6 hapjes pizza ongeveer. Met water met citroen.
    Slokje yoghurt. Water voor het slapen gaan.

10. zogelukkig

Droge cruesli
    Grote beker slappe diksap
    Sap + koekje psz
    Volk.bth appelstroop
    Banaan
    2 mandarijnen
    *slaap*
    3 speculaasjes
    Thee
    3 spruitjes geprobeerd en uitgespuugd, gebakken krieltjes, spekjes, stukje bio-rookworst
    2 bio'danoontjes' en wat Griekse yoghurt

11. Meijke

Meijke Niet meer actief

#3411 Meijke, 22 nov 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 nov 2012
    Meisje beetje ziekjes vandaag. Geen koorts maar algehele malaise, veel verdrietig, moe, vol snot en de vierde kies die doorkomt.

Halve boterham met kaas en melk
    Banaan en water
    Geslapen van 10.00-13.00
    Boterham met jam en halve beker melk
    Koekje en diksap
    Diksap
    Half bordje stamppot andijvie en water
    Yoghurt

Om 19.00 lekker slapen.

12. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    - 2 volk boterhammen met chocoladepasta
    - 1 banaan
    - 3 mandarijnen
    - 3 mini rijstewafeltjes van goodies
    - 1 hapje brood met gebakken ei (niet lekker)
    - 3 mini rijstewafeltjes van goodies
    - stukje chocolade Sinterklaas
    - stukje kitkat (stiekem van papa)
    - paar rozijntjes
    - paar patatjes en kipsticks bij opa en oma
    - paar hapjes vruchtenyoghurt

Niet zo'n gezonde dag dus.

Morgen wordt de kleine dame 2!! We gaan nu de slingers ophangen, ben erg benieuwd naar dat koppie morgenochtend.

13. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    meijke, beterschap!

linnie, alvast gefeliciteerd! ik vond dit echt veel leuker als de eerste verjaardag, had zoon er onwijs op voorbereid hij vond het zo geweldig heel het huis in nijntje thema, had helemaal zin in zn feestje hihi echt topdag gehad, jij dus ontzettend veel plezier...vooral genieten!!!

@hier

- 1 volk bth + mini krentenbol
    -beker thee
    -btj ananas

-drinkyoghurt
    -1,5 volk bth met 2 gebakken eieren
    -diksap
    -peer
    -goodies chips
    -paar kruidnootjes
    -diksap

-gekookte aard, schijfjes wortel geen vlees
    -danoontje
    -veel water

14. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Linnie alvast gefeliciteerd en heel veel plezier morgen!!!

15. Meijke

Meijke Niet meer actief

Duchess, geen infecties lees ik...nog langer in onzekerheid dus :(. Wanneer hoor je meer?

Linnie veel plezier morgen!!!

16. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Over max 2 weken de uitslag van het bloedonderzoek naar taaislijmziekte.. Volgende week naar Maastricht voor weer een echo. Als er uit de test naar taaislijmziekte niets komt blijft het afwachten. Gevoel zegt echt down...

17. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goh Duchess, wat ellendig zeg :( Maar misschien ook maar beter Down dan Taaislijmziekte denk ik dan?! Voorzover je daar iets bij kunt bedenken. Hoewel er misschien meer kan tegenwoordig qua behandeling dan vroeger. Liefst natuurlijk toch onverklaarbaar en niets aan de hand. Dat kan toch ook nog steeds nog. Sorry als ik te ver "meedenk" hoor, trouwens. Maar dat soort bedenkingen hebben jullie natuurlijk ook al wel gehad, of niet?

@hier meissie best goed gegeten van gevulde "verse pasta" (k&k) met tomaat-uiensaus en snijboontjes.

18. zogelukkig

Pfoe, ik had zo 'gehoopt' op een infectie!:(

Misschien rare vraag, maar Down kan je toch zien bij de 20-weken echo? Wij hadden geen combitest laten doen en de echoscopiste die het SEO deed, zei dat Down vaak wel te herkennen was aan de grootte van de ledematen en het hoofd en de nekplooi.

Komt Down ergens in jullie families voor?

19. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Down is oa te zien aan het darmbeeld dat wij hadden. Sommige kindjes met down missen een kootje in het pinkje en sommigen hebben geen of een korter neusbotje. Maar dat je kindje deze laatste 2 wel heeft geeft geen uitsluitsel. Ze kunnen nooit met zekerheid via een echo zeggen dat het geen down is. :(
    Haar hersentjes zijn wel goed bekeken en die zijn in orde wat zou betekenen dat als ze down heeft, ze een prima leven kan hebben...
    Het is inderdaad nog goed mogelijk dat er helemaal niets met ons meisje aan de hand is, hier kunnen we alleen achter komen na de geboorte als ze uitvoerig nagekeken is op alles.
    Uiteraard hopen we daar gewoon heel hard op, maar dat is hoe dan ook afwachten. Echter is mijn gevoel bij down zo sterk, in eerste instantie ging ik daar tegenin, maar nu ik dat gevoel geaccepteerd heb, geeft het me heel veel meer rust.

20. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Down is niet altijd te herkennen, hoogstens enkele soft markers. Forumvriendinnetje is paar weken terug bevallen van ene kindje met Down en dat was nergens te zien. Prachtig kindje trouwens.

Duchess 'balen' dat het geen infecties zijn.. nog wat langer onzekerheid dus. Je gevoel zegt Down, dat zegt het al een hele tijd he? Maar dat is alleen 100% vast te stellen met een punctie oid dus dat wordt dan afwachten denk ik tot de geboorte? Onzekerheid is echt naar :(

Linnie geniet van de verjaardag! Hier nadert de tweede verjaardag ook snel..

Deel Deze Pagina