tot nu toe.. 1 belegde boterham + beker volle melk 1 maria biscuitje 1 rietjes beker sterk aangelengd diksap 1 kiwi 6 poffertjes 3 (!) mini krentenbollen vanavond eten wij lasagne... ik kook voor mevrouwtje wat pasta erbij.. en vanmiddag nog een lekker fruitje en dan is het best een goeie dag
Vandaag, Bordje pap (150 melk) en een plak volkoren ontbijtkoek. boterham met jonge kaas en komkommer en een boterham met vegetarische smeerworst. 1,5 kiwi. Grote hand blauwe bessen. 2 biologische vissticks, gebakken aardappeltjes en een paar happen broccoli. Schaaltje Griekse yoghurt toe. Voor het slapen gaan nog een flesje (130) warme melk en over heel de dag anderhalve tuitbeker water.
hier vandaag 300 ml magere melk 3 kleine bekers sap aangelengd met water 3/4 boterham met grillworst 1 pita kaas 3 manderijntjes 1 kleine banaan een bakje friso tagliatelli klein bakje magere yoghurt
Hier echt weekend.... ontbijt: 1 volkoren cracker met appelstroop en melk tussendoor: 1 banaan en 3 kinderkoekjes (visite) en 3 bekertjes roosvicee lunch: 3 hapjes brood en de salami van het brood en een beker melk tussendoor: 1 beker roosvicee avondeten: frietjes ( weinig) en beker diksap toetje: yoghurt
1 boterham met pindakaas en een half beschuitje 1 appel 1 boterham met 2 plakjes rookvlees een glas appelsap en 2 Nijntje koekjes 3 hapjes gebakken zalm, 2 hapjes champignons en wat Turks brood en yoghurt voortoe
Het kindje van mijn collega, 25 mnd, is ook te veel aangekomen. Volgens mij collega noemde ze het op het cb al dat ze op het moment overgewicht heeft. Weet niet wat ze weegt overigens. Hun werd verteld dat wanneer je per dag 20 calorieën minder geeft, het kind/ lichaam het dan al weer recht zal trekken. Misschien heb je daar iets aan?
Tot nu toe. 2 sneetjes roggebrood, 1 met kaas 1 met pindakaas. 1 berenkoekje 2 boterhammen, 1 met vega smeerworst en 1 met appelstroop. 1 banaan. Verder kan hij sinds vanmorgen uit een rietjesbeker drinken! En nu drinkt hij ineens! Hij heeft al een volle beker water op en een halve met thee! Verder vandaag nog wat fruit, rozijntjes, vanavond gekookte aardappels met sperziebonen en halfvolle yoghurt toe. En uiteraard zijn geliefde fles warme melk voor het slapen gaan.
Gisteren: - Boterham met smeerworst + beker melk - 1/2 Peer - 1,5 Wentelteefje + beker melk - Half koekje, rest van peer - Bord boerenkool met kip, daarna nog aantal happen boerenkool van papa, knijpfruitje Vandaag bleek het toch wat teveel boerenkool: toen ik haar uit bed ging halen had ze vannacht blijkbaar overgegeven, heel het bed vol stukjes boerenkool . Na gebadderd te hebben en ontbeten alles 'erlangs gepoept'!!! Vanmiddag na het slaapje overigens weer zoveel gepoept dat weer alles vies was... lang leve de wasmachine!
Vandaag: - halve snee brood + melk -diksap + ontbijtkoek -beetje soep met snee brood erin gedipt -halve beschuit met gerookt kaas + melk -diksap en een liga -prakje hutspot -schepje appelmoes -vanillepudding met beetje slagroom
1,5 boterham, 1 met blue band en 1/2 met notenpasta 2 peuterbordjes ananas 2 boterhammen met kaas en rookvlees 1 beker aardbeiensap en een nijntje koekje een klein handje mais en 2 stukjes kip, en yoghurt en wat vla van mij Vind het zo opvallend (en lees het volgens mij wel meer hier), overdag eet ze echt super, vandaag zelfs echt veel, en vervolgens 's avonds is het zo weinig en dan maakt het maar weinig uit wat we eten.
bv cruesli + sap koekje + sap (psz) volk.boterham kaas, verse jus, appeltje bv komkommer, paprika rijst, 2 stukjes kip, komkommer, kroepoek groot schaaltje druiven bv
Eylem, ja hier ook vaak...maar heb ook al paar x geprobeerd minder aan te bieden maar alsnog is het avondeten gewon even zo'n ding hier....alleen watttmeneer wilt en wanneeeer meneer het wilt @hier 1 bterham smeerworst+melk 2 peren Groot bakje druiven Goodie fruitstick Met ons nog wat mee gegeten (hapjes beschuit met kaas en jam, broodje gebakken ei van papa) 1 boterham salami, diksap Mueslireep en 1 likkoekje Wat bami, sate en rijst met stiekem wat groente knijpkwark toe En nog een half klein appeltje!
@fafje: groenten knijpkwark??? Wat is dat? Klinkt als iets voor hier Hier vandaag: Ontbijt: wit bolletje chocopasta met melk Tussendoor bijna hele appel en 2 diksap Lunch bijna hele bruine boterham met salami en beker melk Tussendoor: rijstewafel en bekertje sap Avondeten: paar happen lasagne met roerbakgroenten en gehakt en beker sinaasappelsap Toetje: yoghurt
Haha, dat was hier ook de reactie: waar haal je die, groenten knijpkwark?? Zou ook wel wat voor hier zijn..haha..maar het bleek (helaas) een typefout! Hier gisteren: - Boterham met boter + beker melk - Halve grote appel - Boterham met zuivelspread + paar slokken van de melk - Soepstengel + rest van de melk - Penne met courgette en kaassaus, paar hapjes appel-kaneelkwark Vandaag hele dag op KDV geweest, volgens mij wel goed gegeten... alleen wel 6x (!) dun gepoept vandaag. Heb een hele zak vol vieze kleren mee terug gekregen, incl pyjama... Ze hadden uiteindelijk bij andere kindjes nog wat kleertjes verzameld om haar toch wat schoons aan te trekken, al met al een prachtige combi (jongens onderbroekje, te korte zomerse broek, geen romper, grijs met rose truitje en haar oorspronkelijke oranje/rode jurkje!!) Lang leve de tandentijd!
Oh Kristel das ook wat!! Hier vandaag: -halve boterham + melk -roosvicee + smoeltjes (op visite ) -kapje bruin brood -2 mandarijnen -1 boterham, komkommersalade/pindakaas + melk -diksap en smoeltjes -gahaktballetjes en witte spaghetti (saus is vies..) -vanillepudding -beetje water
Bordje muesli en een peer rozijntjes omelet met champignons met 2 boterhammen en een appel mini krentenbol klein koekje spaghetti met 4 kazen saus, courgette, champignons, paprika en tonijn waar hij eigenlijk alleen maar de champignons uit viste en wat tonijn en courgette nam. Yoghurt toe Warme melk. Weinig gedronken vandaag, i.t.s.t. gisteren.
Hier vandaag: -halve boterham + melk -diksap + ontbijtkoek -rozijntjes -1 boterham, komkommersalade/gebakken ei + melk -diksap en liga (+ mijn biscuitje ) -halve appel -aardappelpuree met broccoli -appelmoes -yoghurt -beetje water
300ml magere melk 2 witte boterhammen met smeerworst (bruin brood was op...) halve appel 3/4 pannenkoek met stroop 1 dora koekje groot bord risotto klein beetje magere yoghurt 3 bekers roosvicee