Hier verder: Alle drie: - een doosje rozijntjes en sap; - 1 gebraden kippenpoot, wat aardappeltjes en een paar happen wortel - ong een halve eierkoek bij oma - 150cc melk Best een goede dag
Onze dreumes at vandaag: Ontbijt: boterham met jam en een cracker met boter, melk liet mevrouw staan. Tussendoor: beker rooibosthee en een peer lunch: boterham gebakken ei, boterham met appelstroop en vervolgens vist ze ook nog een halve rozijnenbol van mijn bord. Melk had ze weer geen zin in Tussendoor: beker roosvicee en een rijstwafel Avondeten: een aardappel en de rode kool werd zorgvuldig uitgetuft en als toetje een mandarijn omdat ze de yoghurt ook niet hoefde. Voor het slapen gaan nog een pyamapapje die wel tot de laatste druppel op ging. Ze krijgt AB en die mag niet op nuchtere maag en is het beste voor het slapen gaan.
2 bruine boterhammen met vruchtenhagel en boter. Beker melk erbij. Paar stukken komkommer Bolletje wit met bhworst en een sinaasappel. Beker thee erbij. 2 lange vingers + 2 dropjes Beker limo Macaroni, beker water. Vanille yoghurt na. En nu ligt 'ie op bed
Oh, de dreumessen mogen er ook bij. Vanmorgen: een boterham met amandelpasta manderijn Tussendoor: Broodkapje in de winkel Lunch: een boterham met amandelpasta manderijn knoflook olijf een grote medjoul dadel Tussendoor: Manderijn Avondeten: We hebben gesteengrilled. Ze heeft een paar stukjes kip en een klein balletje tartaar op. Wat groentes, tomaat, komkommer, champignon e.d. Paar stukjes stokbrood. Een banaan. Hmmm.... als ik het zo opschrijf klinkt het best veel. Tussendoor heeft ze ook nog bv gehad. Misschien zit ze in een groeisprong.
Oh de kleinste natuurlijk ook ( al is het nog een dreumes ) 2 boterhammen met appelstroop en boter. Beker melk 1 appel, en mijn klokhuis, beker water 1 boterham met vruchtenhagel en boter. Beker diksap 2 stukken komkommer ( die nu dus op is ). Macaroni, vanille yoghurt en een beker diksap. Voor het slapen gaan nog een beker warme melk. Oeh en nog een stuk lange vinger, bedenk ik me net.
Dametje 19 maanden vandaag: - mini krentenbol + beker melk + boterham (laat korsten liggen) met appelstroop - 1 boterham met kaas (korsten grotendeels opgegeten), fruit/groentendrankje - 1 kinderkoekje - twee hapjes warm eten (aardappel omelet met groenten) - 1 peer + 2 hapjes appel tussendoor: sterk aangelengde diksap
Onze dreumes heeft vandaag gegeten; Bord pap van pepti en 8 granen pap 1 kiwi 1/2 banaan en stuk mango 1,5 boterham met smeerkaas + 20cc pepti 2 rijstwafeltjes met appelsap 2 eetlepels kabeljauw, 3 eetlepels wortels en 2 eetlepels aardappels 100 cc vanille soya dessert 100 cc warme pepti voor slapen gaan Best veel en toch is hij harstikke dun volgens CB
Mm 2 brokjes droge cruesli, rozijntjes Halve mandarijn, kiwi Ontbijtkoek, diksap Volk.boterham met kaas, plakje cervelaat, thee, appel Mm Mm Scrocchi, diksap Citroenrijst met raita Mm
volkorenboterham met cervelaat + melk + ontbijtkoek 2 partjes mandarijn, diksap 1 krentenbol + blikje appelsap (we waren in het ziekenhuis bij mijn oma) 1 hapje banaan diksap 3 magere knakworstjes + wat hapjes aardappelwafel (de doperwten laat ze liggen) bij grote uitzondering: fles pap 160 ml: op...
Vandaag een rommelige dag (veel visite, man vierde zn verjaardag) en dus slecht gegeten: A: - een halve pistolet en plakje gebr kipfilet + melk - bakje druiven + een halve mandarijn - 1 boterham met hageslag + diksap - glaasje sap, 2 olijven, paar happen spinaziequishe - avondeten: helemaal niks - 150cc melk
Euhm... even denken.... Ontbijt: 1 croissant met nutella 1/2 croissant met jam (light zonder zoetstoffen) en beker thee Tussendoor: kiwi en paar happen appel, beker sap Lunch: 1/8 ciabatta met gesmolten kaas Tussendoor: klein stukje chocolade en 2 mini-koekjes, bekertje sap Avondeten: 1 opscheplepel nasi met beetje pindasaus, daarna nog paar stukjes kroepoek. Drinken: beetje appelsap Vlak voor het slapengaan nog een beetje melk. Tja, als je 't zo allemaal opschrijft is hij dit weekend eigenlijk best verwend, want chocolade krijgt hij normaal echt nooit, maar gisteren al cadeautje gekregen
vandaag waren we erg laat wakker dus maar 2 bruine boterhammen met appelstroop (ontbijt en lunch ineen), 3 kleine chocolaatjes, stuk of wat aardappelen en een halve vis. Vandaag weinig gegeten.
- paar hapjes brood, cracker, sap - mandarijn - zakje koekjes goodies + water bij opa en oma - 3/4 wrap met wat kipfilet, paprika en ui - waterijsje (samen met mama hihi), mandarijn, water - 2 bordjes zuurkool met klein stukje rookworst - cracker en peer - mm
Ja, meestal een flinke eter hier. Alleen brood niet erg maar bij de oppas vaak wel weer. De laatste dagen wil ze alleen s avonds laat/begin nacht nog de borst dus dan 1-2x per dag. Vanavond voor het slapen gaan heel even, maar dat was nog een minuut. Andere zuivel lukt helaas niet. Heb net roomboter geprobeerd op advies van Stefan maar dat werd weer een hele vieze poepluier. Binnenkort soja maar weer eens rustig aan proberen, daar vestig ik wat meer mn hoop op. Rijstemelk en havermelk wil ze niet drinken. Bij mij is het ook niet veel meer dus zal met Stefan overleggen of ik haar iets van calciumpil ofzo bij moet geven. Tahin lust ze een beetje dus dat geef ik mee naar de oppas omdat ze daar goed brood eet. Thuis is het de vraag of ze het opeet. Moet nog proberen of ze sardientjes lust, haring en zalm is nog geen succes. Na de bevalling kan ik in elk geval voor haar kolven zodat ze niks tekort komt.
De dreumes: - Brinta als ontbijt, en nog een sneetje waldkorn brood. Beker water - Appel met een beker sap - 2 sneetjes bruin brood met pindakaas, beker diksap - Plak Friese reepkoek - bord boerenkool met worst, beker water en een danoontje na. Kleuter: - 2 sneetjes waldkorn met kaas en een beker thee - Mandarijn en sinaasappel - 2 sneetjes brood met vruchtenhagel en een beker melk - Klein bakje paprika chips en een stuk Friese reepkoek - Bord boerenkool met worst, beker water en een danoontje na.
Irritant joh, nog steeds die kma! Ik zou wel een multi en calciumtabletje geven. Multi geef je denk ik al wel. Ik houd niet van vette vissoorten, dat ga ik niet klaarmaken, maar wel van witvis en tonijn en baars, maar daar rilt m'n kind van.
@Zogelukkig, ik moest hier juist de vette vis proberen aangezien ze wel wat mag groeien. Koolvis lust ze wel. Wij zijn zelf geen viseters dus moet er ook echt om denken om wat voor haar klaar te maken. Ze is hier juist gek op vlees en heeft toch wel door dat vis anders is. Ik geef haar Optimax multivitamine en vit. D. Idd misschien een idee om calcium ernaast te geven want uit de voeding halen is best lastig met een eigenwijsje