D. was helemaal enthousiast met pizza maken maar was niet lekker zei ze. Ze heeft een klein stukje korst gehad. Komt misschien nog wel s.
ik pas ook nog aan hoor , maar als wij ietseten waarvan ik weet dat hij het niet gaat eten, maak ik niet meer per se elke x zijn favo groente er wel bij...ik wil wel laten zien dat we ook dingne eten die hij wellicht nog moet leren waarderen...proeven doet ie in elk geval weer, dus dara ben ik blij mee Wij eten nu best vaak stamppotten, vooral boerenkool is hij helemaal gek van, peen en ui moet ik heel zacht stampen ..stukjes zijn nog steeds not done.. Red, hier ook een zuivelweigeraar, pff..behalve kwark en yoghurt gelukkig, maarja hier geef ik melk met diksap, maar hij drinkt het alleen als het ooke hct naar diksap smaakt...dus tis niet zwaar aangelengd ofzo.. Hier vandaag: (hele rare korte dag) tosti, grote beker melk kiwi, appel, ontbijkoekje, rijstewafeltje, halve cracotte pindakaas, diksap boernekool groot bord met runderrookworst, goed bakje kwark en een speculaaskoekje
Een halve boterham, 1 Snelle Jelle volkoren ( heeft nog iets van brood weg), 1 banaan en een kiwi en redelijk wat paste, maar dan wél zonder de saus :s Tja...fruit is geen probleem, brood en vlees wel en voor de rest heeft ze een enorme voorkeur voor zetmeel zonder iets erbij: dus pasta met niets ( "blote pasta" noemt ze het) aardappelen, rijst en noedels. Alles wat er aan gezonds op zit, wordt eraf geveegd of gegooid. ik word er moedeloos van> Zeker als je bedenkt dat ze, toen ik vast voedsel ging geven, werkelijk alles met smaak at, vooral groentes.
ja echt hoor, wat een suiker zit daar in...al geef ik wel toe als we es bij macdonals eten , mag hij dat wel hoor
En ken jij deze al? http://www.zwangerschapspagina.nl/films-televisie-nieuws/342511-claim-geen-suiker-toegevoegd-mag-niet-meer.html
Vandaag: Bv Fruit, thee Boterham kaas, boterham jam, sap Slaap Koekje, sap Volk.spaghetti met gehakt, rode paprika en kaas, water Bv
gister: 2 boterhammen salami, 2 bekers melk, ontbijtkoekje kiwi, banaan koekje, sap 1 boterham smeerkaas, bakje wortelchips, diksap, likkoekje, stukje appel bord broccoli, gebakkenaardappelschijfjes erna en zalm, klein bakje kwark en veel water
Poeh, wat eten jullie kids goed zeg! Dat deed mijn dochter ook, tot ze 2 keer achter elkaar ziek werd Hier vandaag: Een kiwi 2 stukjes mandarijn 1 stukje mango Bijna 1 broodje met smeerworst Stukje soepstengel Paar chipjes (we hadden een feestje, thuis krijgt ze dit niet) Paar hapjes doperwten 1 snoeptomaatje 1 patatje (zonder zout) Paar stukjes kip uit de oven Toetje Zo ziet het er uit als een hele lijst, maar het zijn maar een paar hapjes overal van. Hoop dat het snel beter wordt, dit duurt nu al een dikke week..
Bv Cruesli met volle yoghurt 2 volkorenbiskwietjes, geen drinken Lunch: alleen een appel Geen tussendoortje Avondeten: wat rode paprika, komkommer en feta, met moeite een beker sap Bv Heel weinig dus! Toch is hij niet ziek en heel actief geweest vandaag.
ontbijt: 1 volkoren cracker met appelstroop en bekertje melk tussendoor: 1 banaan en beker roosvicee ca 5 paasschuimpjes lunch: half pistoletje met smeerworst en beker melk tussendoor: 1 koekje op visite en 4 haribosnoepjes bij oma (thuis krijgt hij niet zoveel zeker niet als hij slecht heeft gegeten)en beker sap avondeten: 1 pistoletje smeerworst ( wilde geen shoarma met ons mee eten) en kwark toetje Dit was een redelijk " goeie" dag...
Bordje pap Ruim een halve banaan Handje druifjes Krentenbol Weer een handje druifjes 2 hapjes brood (maar wel alle kipfilet gepikt) Tussendoor 2 babykoekjes Avondeten 1 hap broccoli met aardappel, 4 stukjes vlees en een half toetje Avondeten is killing hier. Ze weigert het pertinent, al 2 weken. Ja, vlees wil ze wel, maar daar wil ik haar toch niet mee volstoppen Klinkt dit bekend? Mijn dochter is nu 17 maanden.
@ Feilo09: ja hoor, herkenbaar... hier gaat het met fases, dan weer 2 weekjes echt slecht eten, dan weer heel goed. Op het moment (gelukkig) in de laatste fase!! Hier vandaag: - Pap (wilde mw zelf..) - 1 banaan - Krentenbol en beker melk - Knijpfruitje - Doosje rijstringetjes met yoghurt van HEMA - Groot bord met bobotie: rijst, appel, rozijntjes, gehakt en heel veel boontjes!! (mama trots!) - Schaaltje yoghurt Erg tevreden dus! Het is hier nou helemaal 'in' om alles te tellen, dus vanavond bij ieder boontje werd er geteld. Met als gevolg dat alle bonen op gingen, zelfs nog een stuk of 10 van mama's bord gepikt, haha!
Dan hoop ik dat mijn dochter snel een goede fase gaat krijgen, hihi Sodemieters wat heeft jouw dochter goed gegeten zeg, fijn hoor!
Ja goed he.... *trotse smilie* Oh trouwens, zelf laten doen is hier ook écht een wondermiddel..ongeacht wat er gegeten wordt. Als het met de lepel of vork niet lukt dan zijn de handen ook erg handig!
Halve boterham smeerkaas met thee, halve rijstewafel met voor het eerst speculoos 2 pruimen 2 mini ontbijtkoekjes, paar hapjes appel Tosti, half zakje goodie koekjes, diksap paar druifjes Bami, kwark, nog een pruim en halve kiwi
Bv Cruesli volle yoghurt paar happen Sap, 1/2 volk.ontbijtkoek Droog kaiserbolletje, snelle jelle, 1/2 beker sap (op visite) Appel, doosje rozijntjes 1/2 komkommer Geen 1 hap avondeten Bv
Hier gisteren ook een hele goede dag: 2 crackers met zonnefruit, halve boterham van mij met gelderse gekookte worst, aangelengde appelsap. Bastognekoekje, kiwi, beetje aangelengde roosvicee bij de oppas 2 boterhammen, bakje druiven, 2 bekers roosvicee 50/50 (had ze ontdekt in de kast en wilde 'die sap', vond ze erg lekker! Halve appel, water Bordje aardappels, spinazie, klein stukje braadworst, schepje appelmoes, water Waterijsje, druiven, halve appel, water