Het valt mij op dat je zoontje nog steeds zoveel drinkt! Eerst as het heel veel melk en nu is het heel veel sap. Ik tel 8 bekers (toetje meegrekend), dat is ruim 1,5 liter, dat is veel hoor, eigenlijk iets te veel; het is een belasting voor de kleine nieren. Ik zou als ik jou was het eens voorleggen aan de huisarts.
Bedankt voor je bevestiging! Het viel me laatst ook al op dat het een tijdje beter ging maar dat hij toch weer meer gaat drinken!! Hij is nog steeds geen grote eter, maar heb het idee dat hij liever drinkt als hij trek krijgt. Luiigheid? Eigenwijsigheid? Koppigheid??? Heb weleens met de gedachte gespeeld om het voor te leggen aan de huisarts, maar die zal dan misschien denken aan diabetes ofzo. Maar die symptomen herken ik verder niet. Hij kan ook rustig een nacht zonder drinken. Zou niet weten wat de huisarts er verder van kan maken, Denk gewoon niet aan een medisch iets. Denk eerder aan "tijd om de touwtjes weer wat strakker aan te trekken". Ik vind het alleen erg moeilijk om bijv tussen 2 maaltijden door maar 1 drink moment te doen. Ik "zuip" zelf ook 3 koppen thee tussendoor, omdat ik het lekker vind... En hij vraagt er continue om dus ik moet hem heel vaak nee verkopen. Thee zou ik al minder erg vinden, maar dat lust hij niet graag...
ontbijt: - honeyloops en smacks met half volle melk - 1 cracotte met smeerkaas - peer - beker melk - beetje diksap middag: - 1 volk. boterham met een gebakken ei - nog 1 los gebakken ei - zakje goodie chips - diksap - beker melk avond: - verse friet, denk stuk of 3 of 4 - mais (toch wel een korrel of 15 ) - krokante kipschnitzel, 1 reepje - klein danoontje - beker water - paar hapjes koek van een ijshoorntje
Hier vandaag: BV Broodje boter en kaas Halve beker drinkyoghurt 1,5 appel Beker thee Speculaasjes Boterham met pindakaas Rijstwafel Halve beker water 2 boterhammen met boter en kaas Beker verdunde appelsap Vezelkoek van Kellogs Kippensoep met turkse broodjes en tomaten salade Bakje vruchtenkwark Beker water
Bv Paar hapjes cruesli met halfvolle yoghurt Appelsap (aangelengd) Plakje worst, kapje brood, blokje kaas, doosje rozijntjes (leuk he , boodschappen doen!) Boterham smeerkaas, thee Appelsap (aangelengd) 4 cherrytomaten, 1/2 komkommer, 1/2 rode paprika Bv Je vraag je af waar het kind toch zo van groeit!
Ontbijt: M: 1,5 boterham met hagelslag + 120cc melk D: 1 boterham + 150cc melk A: 150cc melk + paar happen brood Alle srie een bakje druiven + thee Lunchen: A: 5 tostis met kipfilet en kaas (3 boterhammen) + sap M: 2 tostis + 1 tomaat + sap D: 4 tostis + sap Tussen: Diksap + cracker + koekje Avondeten: Een kom vol verse kippensoep met groente en aardappelblokjes, met broodkorstjes Pudding als toetje 150cc melk en slapen
wat ik weet, want vandaag kdv; thuis; volkoren boterham met philadelphia en beker melk - op het kdv bakje gemengde fruit en beker sap - 2 a 3 boterhammen met beker melk - koekje thuis; paar worteltjes 1 hapje erwtjes, 3 mini-knakworstjes 1 lepel vanille-yoghurt.. - beker water..
wat eten jullie kindjes veel ik krijg er echt niets in op dit moment. Hij eet nu 1 snee bruin met div beleg zoals kaas,vlees of zoet 150 ml melk denk ik Fruit 1 stuk 2 sneetjes bruin met div beleg en een beter dun aangemaakte ranja droog melba koekje of krentjes of eens wat anders lekkers en een beker water avond eten is net 4 happen en dan is ie alweer Klaar pfff
Gisteren: - Boterham met smeerkaas - Beker melk - Twee hapjes appel - Krentenbolletje (gekregen bij bakkerij Bart) - Paar stukken van papa's broodje (bartje) - Beker melk - Weer paar stukjes appel - Halve beker vers geperst sinaasappelsap (175cc) - Viscurry met rijst (gaat zo goed met de lepel tegenwoordig, echt fijn!) - Volle kwark met een frisfruitje erdoor Tussendoor drinkt ze nog een rietjesbeker wat er leeg (300cc). ZG: gefeliciteerd met je zoontje!!!
Ontbijt: fles melk 200ml + boterham zelfgemaakte jam tussendoor: appel + beker diksap Lunch: 2 opscheplepels boekweit + groenteburger van worteltjes en ui, 2 hapjes pannenkoek. tussendoor: banaan + thee oid avondeten: 2 boterhammen, 1 kaas, 1 dadelstroop voor het slapen fles melk 200 en zo goed eet hij dagelijks, maar zit nog te laag qua gewicht.
@Druif, kun je 'm niet bij de maaltijden en tussendoortjes een beker drinken geven en verder water neerzetten? Hier drinkt ze ook wel aardig wat maar eigenlijk de hele dag wat door en s nachts vraagt ze soms ook om water, maar denk niet dat we boven een liter uitkomen per dag. Zoet drinken geef ik 1-2x, meestal sterk aangelengd, soms pakje appelsap.
Vanochtend Bambix 8 granenpap met een bekertje water en een druppeltje diksap. Tussendoor een Nijntje koek en een geprakte banaan met sinaasappel. Tussen de middag: 1 broodje smeerkaas, 1 tosti hamkaas, 1 broodje appelstroop en wat halfvolle melk.
T klinkt zo makkelijk: gewoon bij alle maaltijden 1 beker drinken en dan bij de tussendoortjes. Maar hij vraagt er de hele dag om, dus ik verkoop al heel vaak nee. En ik drink zelf ook veel thee tussendoor. Nu vind ik onbeperkt thee of water minder erg dan sap. Maar toch, als het niet goed zou zijn voor de niertjes dan liever niet natuurlijk! "Sap" is bij ons aanmaak van Karvan cevitam en lengen we vrij slap aan.
smacks+half volle melk cracotte smeerkaas beker melk 1 volk boterham pindakaas halve pruim paar stukjes kiwi diksap tosti meergranen rijstewafel diksap koekje bordje spaghetti bolognese kwark 1,5 peer water
Zogelukkig, hey wauw met beide gefeliciteeerd!!!!!!!!!! had het even gemist! jeetje 3 alweer heh...pffff nog ff en de basisschool is klaar voor je mannetje!