Wat een lekker idee! Ga ik onthouden Gisteren: 1 volkoren cracker met chocopasta en beker melk beker water met een appel beker aanmaaklimo 1 bruine boterham met boterhamworst en beker melk perenwaterijsje 2 bekers sap 2 rijstewafels en een chocolaatje bord pasta (droog) en wat olijven Nog een waterijsje en wat aanmaak Hoeveel extra drinken geven jullie je kinderen met het warme weer?
Hoi meiden, Sorry dat ik zo kom binnenvallen, maar ik zag dat een aantal van jullie je kindje smorgens cruesli geven? Mag ik vragen wat voor cruesli? Ons zoontje is niet dol op brood en werd altijd wild van zijn pap smorgens. Maar nu wil hij dat eigenlijk ook niet meer echt. Wij eten zelf altijd joghurt met cruesli en dat wil hij ook zo graag, maar die van ons is veel te zoet voor hem. Ik had nu van die bambix bananen twinkels met yoghurt. Hij vind ze heerlijk, maar ze zijn volgens mij niet echt voedzaam en erg zoet. Ik dacht misschien de cruesli van zonnatura? Iemand ervaring of een ander gezond en voedzaam alternatief?
Je hebt van Bambix ook 'mijn eerste muesli'... Zou die eerst eens proberen. Het is ip vanaf 12 maanden, maar dat zal niet veel uitmaken! Is volgens mij ook minder zoet dan cruesli...
Hier gisteren overigens: - Bord pap als ontbijt - Fruit op kdv - 2 boterhammen en beker melk op kdv - Twee bekers diksap en water uit het badje achter in de tuin - Flink bord bami - Griekse yoghurt ('punning' zegt ze dan!)
Gisteren; - boterham suikervrije citroen jam + geitenmelk - smoothie baby spinazie, banaan en mango - stampotje aardappel venkel, kip en peer - tussendoor: plakjes komkommer en mini rijstewafeltjes - boterham amandelboter - papfles
ontbijt; 1 bruine boterham et chocopasta (korsten laten liggen) met beker melk tussendoor: 1 appel met aanmaaklimo paar hapjes perzik en peer van zn zusje 1 droge bruine boterham en 1 en een beetje met palingworst, beker melk tussendoor: heel veel aanmaaklimo vanwege het warme weer en een hele cornetto paar zoute stokjes Meneertje lust pertinent geen rijst dus kreeg hij een bruine boterham met worst, kwark toe
boterham met jam en een met nutella stukjes meloen boterham met smeerkaas diksapijsje en een banaan mandarijn en een stuk komkommer stokbrood, vlees en nog wat fruitsalade (mandarijn, appel en peer) danoontje te drinken: melk, halve beker diksap en verder water
Vandaag: Boterham pindakaas, boterham runderrookvlees en 2 cracottes met appelstroop. Melk. Goodies koekje, kiwi en diksap. Boterham kipfilet, boterham appelstroop en melk. Zakje wortel chips van Goodies. Was de eerste keer, hij vrat zijn vingers er bij op. Water gedronken. Een rauwe wortel toen ik ze aan het schoonmaken was. Gekookt wilde hij er niks van weten. Ook geen broccoli aangeraakt. Wat aardappels in schil met knoflook, tijm en olijfolie en stukje tilapia melk gedronken en banaantje toe. Zo nog flesje warme melk en dan slapen.
Vandaag... (2 jaar) 1/2 boterham met chocopasta, 1/2 boterham met gekookte worst, 100 ml volle melk grote bak met aardbeien 1 blokje witte chocolade 1/2 boterham met kaas (belegen), 1/2 boterham met hagelslag 100 ml volle melk + 3/4 peer 1 klein raketje 1,5 pannenkoek met stroop / suiker + water voor het slapengaan 50 ml melk + 50 ml water drinken: sterk aangelengde diksap en water
Andere peuter (bijna kleuter) 1 boterham met gekookte worst, 1/2 boterham met chocoladepasta, 125 ml volle melk grote bak aardbeien 1 blokje chocolade 1,5 tosti kaas + 1/2 boterham hagelslag + 125 ml volle melk 1/4 peer 1 honingdropje 1 klein raketje 2 pannenkoeken suiker + water + 1 beker yogi
ontbijt: 1 boterham met chocopasta en beker melk half bekertje water paar happen banaan, 1 appel 2 bekers roosvicee, paar druiven en wat ijs ( op visite) lunch: 1 boterham met appelstroop en beker melk 2 waterijsjes verspreid over de middag en paar bekers sterk verdunde aanmaak avondeten: frietjes kwark toe
hier heeft de oudste (2,5) vandaag dit gegeten/gedronken: - 1 cracker met hagelslag en een plak ontbijtkoek met boter en een beker met melk - bakje vol druifjes en een halve banaan en een beker diksap - 2 bth met smeerkaas en een beker melk - koekje en paar chippies op tussendoor en veel water gedronken - avondeten frietjes met stukje frikadel en beker diksap
boterham met smeerkaas en beker melk fruitsalade ( stukjes appel, druif, banaan, ananas en aarbei en braam liet ze liggen.. ) met een beker water Pakje appelsap in het park Boterham met philadelhia en cracker met chocopasta stukje worst en een beker melk tussendoor een doosje rozijntjes en een zelfgemaakte milkshake met toch de aardbeien en mango beetje vanille-ijs en yoghurt extra beker appelsap tussendoor i.v.m. warmte avondeten ( we aten hapjes.. ) stukjes worst, cheese-dippers, stukjes komkommer, stukjes vis, stukje brood, stukje kaas beker water
Het is hier al even stil dus gooi hem maar is om hoog. Ontbijt, bordje brinta en 3(!) cracottes met appelstroop tussendoor 2 kiwi's en een klein granenreepje (goodies) paar hapjes van het melkschuim van mijn cappucino. lunch 2 boterhammetjes met pindakaas. tussendoor 2 mini rijstewafeltjes diner: klein lapje kalkoenfilet, knoflook rozemaijn aardappeltjes 2 schijfjes komkommer, klein worteltje en een paar hapjes sugar snaps. schaaltje yoghurt. Melk en wat gedronken.
Ontbijt: cracotte met chocopasta en bekertje melk thee sap met een appel lunch: 2 boterhammen met worst en beker melk waterijsje stukje mango en een perzik 2 rijstewafels naturel, pakje roosvicee, half kabouter plop koekje avondeten: sinaasappelsap, krieltjes en stuk vleesvervanger van valess cornetto ijsje (!) en beetje melk voor de nacht
Ontbijt: Bord pap met thee en 2 rijstwafels Lunch: 2 broodjes met boterhamworst en een beker karnemelk Tussendoor: Eierkoek, kiwi, banaan, spekje, diksap, water Avondeten: Bord aardappels, salade en half worstje Fles melk 230 cc
2 boterhammen met margarine halve appel 6 druiven banaan gedroogde vijg bordje pap (halfvolle melk met biobim boekweit en spelt) halve tomaat 1 snijboon halve avocado eetlepel gebakken aardappeltjes eetlepel aardappelpuree eetlepel geruld gehakt
Gisteren: cracotte met pindakaas en bekertje melk een bekertje aanmaak met een banaan 3 kwart boterham met een gebakken ei en beker melk 3 snoepjes rijstewafel met bekertje aanmaak beker appelsap en een appel paar rosti rondjes en een half gekruid saucijsje beker melk voor de nacht
- Boterham met kaas en beker melk - Cracotte - 2 boterhammen met smeerkaas en beker melk - Peer - Paar hapjes braadworst, geen peultjes, geen worteltjes, geen aardappels Minimale dag dus! (maar ook wel doorkomende achterste kiezen)
Bv Klein bakje droge cruesli, 1/2 bekertje aangelengd sap Koekje, sap op psz Volk.boterham honing + volk.boterham smeerkaas, 1/2 bekertje aangelengd appelsap, appel 2 volk.biskwietjes, thee Rode paprika, paar droge penne, beetje Griekse yoghurt Bv