Wat at jouw peuter vandaag?

Discussie in 'Voeding' gestart door zogelukkig, 8 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier gisteren weer een goede dag:
    - Boterham met smeerkaas, water en een appel
    - Spekje (op de kerstmarkt!)
    - Wit bolletje met paté, beker melk
    - Flink bord met aardappels, bloemkool en stukje varkenshaasje (verkoos mw toch boven haar kipfilet, haha) met schaaltje aardbeienyoghurt na
    - Beker melk voor het slapen gaan

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik geef ook de Optimax Multi en vit. D. Van dat merk is er ook calcium.

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @zogelukkig, ik zag het idd! Zit geloof ik iets van 276 gram calcium in, dan heeft ze de helft binnen en kan ze de rest uit de voeding halen.
    Heb Stefan ook even gemaild, moest nog een update geven.

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Vandaag tot nu toe;

1 boterham met blue band goede start
    1 sinaasappel
    1 banaan (bij oma, vlak voor lunchtijd, niet handig, maar goed, het is gezond)
    een halve boterham met een half plakje kaas
    2 mandarijnen en wat zoute koekjes

Straks nog avondeten en een zuiveltoetje voortoe omdat we bij oma eten

5. fafje

fafje Niet meer actief

leuk topic!( dreumes 15 mnd)

Gister:

ochtend: muesli+yoghurt, thee, peer, banaan, crackertje

middag: half croissantje, diksap, paar happen yoghurt van mij, koekje, 1 volkorenboterham met pindakaas, beker melk met diksap

avond: wat rijst, wat bami, wat kip , 1 ministuk courgette, 3 eetlepels kwark, water

6. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    2 bth met zonnaturajam
    1,5 appel
    1 bth met sandwichspread
    1,5 beker melk

Als hij zo wakker wordt krijgt ie nog een tussendoortje. Iets zachts dat hij zo kan wegslobberen, is vanmiddag flink op z'n mond gevallen :( Heb een schaaltje klaarstaan met kortgekookte appelstukjes, zachtgeworden stukjes liga en rozijntjes, met wat kaneel erover.
    En vanavond eten we andijviestamppot.

7. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.992
    6.742
    113
    zuid-holland zuid
    vandaag was een goede dag!

ontbijt: bv, bordje pap 3/4 leeg
    tussendoor: half biscuitje en 2 blokjes meloen
    lunch:1 boterham vega-smeerworst, halve mandarijn
    tussendoor: halve banaan, half biscuitje
    avondeten:schaaltje hutspot, paar hapjes kwark
    bv voor het slapengaan.

8. fafje

fafje Niet meer actief

vandaag ( opgestaan met koorts)

1,5 volkoren boterham met smeerworst+ melk met diksap
    manderijntje, halve banaan, halve appel, crackertje

1 volkorenboterham met rundersalami + diksap, koekje, halve soepstengel

2 korrels mais, kwart van mijn krokante kipschnitsel, aardappelpartje suit de oven, kwark, water

9. zogelukkig

Mm (om 5.30...)
    Paar happen cruesli zonder yoghurt, diksap
    Volkorenbiskwietjes, diksap
    Volkorenboterham smeerkaas, blokje kaas, halve grote appel, rozijntjes, thee
    Mm
    Zoon wou geen hutspot en heeft toen naast een stuk rookworst naar binnen gebunkerd: volk.boterham smeerkaas, 2 plakjes cervelaat, reep kaas, bakje komkommer, kiwi, appelsap, thee
    Mm

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @zogelukkig, hij heeft lekker gegeten toch!
    Hier stond er ook hutspot op het menu en dat ging er met smaak in met een halve gehaktbal.
    Overdag was ze bij de oppas, brood ging slecht.
    Thuis nog rozijntjes, koekje, en na het eten een peer gehad.

11. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik doe ook mee. die van mij is bijna 3 en eet op het moment ook bar slecht. ze eet gelukkig wel bijna elke dag een stuk fruit maar groente ho maar.
    gisteravond bv alleen paar stukjes rookworst op en 3 happen rijstepap.terwijl ze de andijviestamp heel goed lust. afijn druk maak ik me er ook niet om maar tis vaak wel irritant en smeer ik maar weer een boterham
    vandaag tot nu toe
    halve boterham met dun laagje pasta. beker diksap

12. zogelukkig

Was grappig; we hadden net voor het eten een uitzending van het Zandkasteel gekeken waar Zsazsa (?) en Toto ook niet iets vreemds wilden eten. Dus moesten ze de ogen dicht doen en stopte ome Koos een likje met zijn vinger in hun mond en was het lekker! Dus ik doe dat ook, om de hutspot te proeven (eten we nooit, maar er lag nog een zak winterwortels voor het paard van Sinterklaas:D). Zegt m'n zoontje ook: mmmmm, lekker! Maar zelf eten ho maar! Ik heb gewoon geen prakjeskind.;) Ik had even gewoon een wortel en aardappel moeten koken.

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier gisteren lekker gegeten met verjaardag:
    's Ochtends pap
    Boterham + thee
    2 Manderijnen en sap
    Paar handjes rijst, stukje kip uit de curry, mini hapje groentecurry.
    Manderijntje, komkommer, gehaktballetjes met verjaardagsvisite. Ze zat naast de schaal hapjes en mocht alleen de kaas niet dus ze heeft zitten smullen bij haar papa op schoot!

J asmijnrijst gaat hier erg goed, een beetje kleverig, dat kan ze goed zelf eten!

14. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Gisteren:

- Boterham met appelstroop (brrrr... ik had bij de nw appelstroop met 100% appelsap gekocht, ZUUR!, dl vind het heerlijk, geef mij maar die met suikerbietensap)
    - 3 manderijnen
    - grote meergranen rijstewafel
    - Een paar haricot verts (de rest "viel" op de grond), een ministukje doorbakken tartaar en wat aardappeltjes met kruiden en knoflook uit de oven.
    - Een banaan

Ze heeft al met al niet super veel gegeten, wel een hoop bv gedronken.

Vandaag is ze de hele dag bij oma. Ben benieuwd hoe ze daar eet.

15. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Haha ja idd! D. kijkt hier nu s avonds even een aflevering van zandkasteel als ze in haar pyjama is met wat fruit erbij.
    Zodra ze de laptop ziet, vraagt ze om 'Toto' hihi.
    Maar hier lust ze wel graag prakjes dus die had binnen 5 min. haar bordje leeg. Zuurkool de dag ervoor ook en daar wilde ze toen nog een 2e bordje van.
    Alleen had ze wat last van haar buikje van de uien denk ik vannacht.

16. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    Hier hebben we wel een lekker etertje van 15 maanden en als ze een keertje geen zin heeft is er meestal iets aan de hand (ziek of tandjes). Thuis eet ze sowieso goed, bij anderen wil het nog wel eens minder zijn en van kant en klaar eten moet ze echt griezelen (een keertje gemakkelijk koken zit er dan ook niet in).

Gisteren heeft ze op:

Bord pap van 150 cc melk en een boterham
    Stuk fruit
    2,5 boterham en een mandarijn
    Stuk fruit
    Flink bord hutspot en een stukje gehaktbal
    Yoghurt als toetje

Ik heb soms wel het idee dat ik haar moet temperen omdat ze echt altijd wil eten. toen ik laatst een worstenbroodje voor ons wilde halen om te delen had ze ze natuurlijk al lang gespot: die,die,die,die... en toen ze die,die,die,die niet snel genoeg in haar hand had begon ze flink te brullen. Niet het idee dat ze honger had, want na haar ontbijt had ze ook nog een banaan op en toen dus dit halve broodje. Ze is gewoon dol op eten en verder goed op gewicht maar ik weet niet altijd hoe en of ik haar moet afremmen als ze om meer vraagt...

17. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier at ze rond die leeftijd eigenlijk de hele dag door en nog eet ze graag tussendoortjes.
    Ik remde het niet af maar gaf alleen gezonde dingen.
    Na 2 porties fruit gaf ik bijv. een volkoren cracker als ze meer wilde of een boterham tussendoor.

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

ontbijt: Papfles 180 + bambix + knijpfruit
    kdv: 2 belegde boterhammen + bakje vol met fruitstukjes (1,5 stuks) + melk (verder drinken en een cracker)
    avondeten: fusilli met saus (flink wat losse fusillis gegeten)
    toetje: 70 ml fruit yoghurt
    en een klein handje popcorn

een goeie dag dus!

19. fafje

fafje Niet meer actief

hier niet ehct denderend

ochtend: muesli+yoghurt, 1 boterham pindakaas, koekje
    middag: gekookt eitje, halve boterham smeerworst, stukje kaasbroodje van mij :), 1 manderijn
    avond, 3 aardappeltjes, 2 stokbroodjes kruidenboter, 3 kleine gehaktballetjes, 1 schijfje komkommer, knijpfruit en paar happen kwark ( maar dit verdeeld over een hele lange avond, ging pas 2030 slapen- verjaardag)

20. Mayon

Mayon Niet meer actief

hee wat een leuk topic!

hier was het vanochtend een halve boterham met hagelsag, een halve beker melk, later een beker sap met koekje en mandarijntje,

vanmiddag een halve boterham met salade en een cracker, melk, daarna
    beker sap, koekje en piratenkistje

s avonds prakje ovenschote rode kool en wat vla met warme appel, dat vond ze niet zó.. we hebben anders altijd yoghurt.

Deel Deze Pagina