Wat at jouw peuter vandaag?

Discussie in 'Voeding' gestart door zogelukkig, 8 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meijke

Meijke Niet meer actief

Er hangen kilo's en kilo's bramen aan onze struik, nooit zoveel gehad :D. De eerste is bijna rijp, nog even geduld!

Jij hebt ze dus al Juju?

Dit is de helft van de struik ongeveer:

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Even snel, want ik ben gaar. Ben net terug van de hap en de seh, want verging echt van de pijn.
    Mijn eisprong voel ik altijd en dat is nu de tijd niet, maar het zit wel in die buurt. Er kunnen veel dingen zijn in de buikholte en gezien mijn medisch verleden moest ik maar komen.

Ik heb een cyste op mijn eierstok (een moeilijke naam, weet het niet meer precies). Moet nu tot mijn menstruatie ibuprofen slikken en als de pijn niet overgaat een afspraak maken met mijn gyn.

Blegh. Mijn nick had net zo goed 'altijdwat' kunnen zijn ....;)

3. Meijke

Meijke Niet meer actief

Hè bah ZG. Ik hoop dat de cyste gauw slinkt! Heb ook een keer cystes gehad, dubbel van de pijn inderdaad. Naar!!

4. zogelukkig

Is hij bij jou vanzelf over gegaan?
    Ik vraag me nu trouwens af waarom ik geen ab heb gekregen of werkt dat hier niet tegen?
    Zeer pijnlijk idd, bah!:(

5. Meijke

Meijke Niet meer actief

Ja vanzelf overgegaan. Was wel een onzekere tijd, want ze wisten eerst niet precies te vertellen wat voor soort cyste het was en of het goedaardig was. Heb een paar echo's gehad en elke keer een andere variant. Toen de pijn weg was en bloeduitslagen bleken goed, hielden ze het op ovariele cystes, follikels die uitgegroeid waren tot cystes of chocoladecystes (endometriose) Ze wisten het niet zeker (wel dat het goedaardig was toen uiteraard) en gaven me mee dat als ik op een later tijdstip (die cystes waren in 2008) een kinderwens had en het binnen ern half jaar niet zou lukken ik maar moest komen voor verder onderzoek :(!! Bizar eigenlijk. Normaal zou ik me niet met die laatste zin hebben laten afschepen. Maar er speelde toen zoveel in mijn leven dat ik het erbij heb gelaten. En nooit meer die pijn gehad dus ik ga er vanuit dat ik het niet weer gehad heb :).

6. Meijke

Meijke Niet meer actief

Bij mij was het dus waarschijnlijk een eisprong die misliep, geen ontsteking en ik heb dan ook geen AB gehad. En dus waarschijnlijk geen endometriose, want ik had geen vruchtbaarheidsproblemen.

Helpen de Ibu's een beetje?

7. zogelukkig

Ja, ik heb er goed op geslapen en heb nu minder pijn.

Dat is wat de arts mij ook vertelde: een ovariumcyste. Ik heb mijn eisprong deze maand ook niet gevoeld, terwijl ik die altijd duidelijk voel.

Ik weet sinds een klein jaar dat ik andenomyose heb: endo in de spierlaag van de baarmoeder, maar die kan ook gaan zwerven.

Als dit nu niet vanzelf overgaat, moet ik voor verder onderzoek naar de gyn.

Maar we gaan er maar vanuit dat het een eenmalig iets is dat met de nieuwe cyclus wordt opgelost!;)

Zijn jullie ook zo dodelijk vermoeid van dat warme we en het slechte slapen?
    Hier was het gisteren op de slaapkamer 27 graden en beneden nog 29 graden ...
    Er komt regen aan is voorspeld, hopelijk koelt het daarna wat af!

8. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, ik slaap ook slecht hoor :( Van mij mag het afkoelen. Was gisteren bij een winkel 1 km van mijn huis, viel er een heerlijke tropische stortbui! Temperatuur gelijk 3 graden gedaald. Thuis: niets, geen druppel, geen spatje, nog heet :(

Rot van je cyste! Dat is idd volgens mij meer hormonaal dan door een infectie. Hopelijk lost het zichzelf op.... (snel)

9. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ontopic: mijn rare kind at gisteren geen overheerlijke couscoussalade (dat vind ik niet lekker, mama!) maar wel 2/3e rauwe paprika :$ (dat vind ik wel lekker, mama!).

Heel apart, couscous was altijd lekker en paprika uiteraard vies. Afijn, hopelijk houdt dit een paar daagjes aan, kan ik er snel wat paprika in krijgen.

Ze eet sowieso slecht trouwens, sinds ze ziek was een paar weken geleden (ontstoken tong, virus). Alles is vies, zegt ze :( En ze wil geen sap meer met water, tja, je merkt toch het effect van de teugels wat losser laten denk ik, iets te vaak appelsap als we "uit" zijn, af en toe ijs, patatjes etc. Of hebben jullie ook zo'n fase gehad...

10. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Meijke, wauw, wat een boel bramen zeg!! **jaloers**. Snoei je die struik elk jaar helemaal terug? Hoe oud is die struik?

Mijn framboos blijft ook lekker "leveren", maar het zijn wel steeds maar 5 framboosjes die ik kan oogsten, en straks is het gewoon op hoor. Maar goed, die heb ik pas vorig jaar geplant.

11. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Hè bah ZG, heb jij weer.. Hopelijk lost het zich vanzelf op.

Meijke, wat een struik!! Lekker!!! Wij zijn gek op frambozen.

Moniponi, hier ook zo'n paprika liefhebster.
    Dochter at met het warme weer ook minder. Bijna alleen maar fruit, dat lust ze wel heel graag. Komt vanzelf wel weer goed.
    Maar ze weigert eigenlijk nooit volledig, maar ze is wel een kleine eter.

Hier ook slechte nachten. Niet door de warmte, maar door zoon. Hij heeft het rollen ontdekt. Hartstikke leuk, alleen kan hij zich nog niet terugrollen. Dus het is krijsen geblazen zodra hij omgerold is, hij wordt er gelijk wakker van. Ik moet hem dus tig keer terug leggen.

Oh, ik ben gister trouwens op m'n werk geweest. De nieuwe leidinggevende gesproken en gevraagd naar een kolfruimte. Hij zou er achteraan gaan. Ik ga er dus van uit dat het wel goed komt. Eerst nog even genieten van de laatste 1,5 week vrij met ons viertjes.

12. zogelukkig

Ohw, nog maar 1,5 week Linnie...:( Heb je wel zin om weer aan de slag te gaan? Het werk op zich bedoel ik? Ik hoop dat er een mooie kolfruimte komt. Werken er zo weinig vrouwen op jouw lokatie of voeden die niet?

Die bramenstruik is ech huge, Meijke! Ga je dan jam maken?
    Dat deed mijn moeder vroeger altijd. Eerst op een warme zondagmiddag plukken met het hele gezin en dan pannen vol jam op het vuur! Ik geloof dat we een jaar lang jam hadden!:D

Eten en warm weer en vakantie en naar opa en oma, zucht ...
    Bij opa en oma was het taart, koek, ijs, chips en appelsap (normaal zijn ze niet zo hoor, maar kennelijk hoort dat bij je kleinkind verwennen, zo vaak komt hij niet).
    Nu weer gewoon weer fruit, thee/water en een bio-koekje.

Zoon eet vanaf 2 jaar hele rauwe paprika's. Gezond joh!:)
    Hij snijdt ze nu zelf.

Vandaag op:

Cruesli yoghurt
    Diksap

2 appeltjes
    Banaantje
    Water

13. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Zg, jeetje wat een pech ik hoop dat het idd vanzelf overgaat en die ibu goed helpt!!
    Hier wordt er momenteel juist extreem goed geslapen door de warmte lijkt wel! Kids slapen minstens tot 0830 ( eergister de jongste tot 10u vandaag oudste tot 10:30u!!)
    Ikzelf bn savonds wel btj op vooral m'n voeten als we hebben gewandeld hou daar vocht vast hb ik het idee!

Linnie, hier is t buikslaper dus hij hier kwam t goed uit, maar toen hij door kon rollen kwam hij soms vast te liggen haha.. Heeft hooguit 1 week geduurd volgens mij ! Succes :)
    Heb je zin om weer te werken? Heb j leuke collega's?
    Gelukkig wat positiviteit over de kolfruimte!

Meijke zoveel bramen zeg! Ik vind ze soms echt te zuur hoor hihi

Moni, Tsja ik moet zeggen dat ik me daar mt deze leeftijd niet meer zo druk om maak.. Hij lust het ineens niet meer? Ach prima dan eten we het gewoon niet zo vaal meer! Het kont hier dan vanzelf weer terug..
    Zoon heeft nog nooit paprika gelust jammer genoeg .. Jongste is er ook niet gek op... Ik ga het maar weer vaker aanbieden .. Is een ideale groente wat dat betreft !
    Vervelend van je vermoeidheid!!

Nova, jaaaa oh ik moet er even niet aan denken zwanger zijn.. Althans in deze situatie hihi ik val al in slaap als ik er aan denk haha dus ik voel met je mee :) wel fijn dat je je zo zwanger voelt!

14. Meijke

Meijke Niet meer actief

Fijn dat het beter gaat ZG!

Jam maken leuk! Ik vind een aantal opties op internet:
    -1 kilo bramen, 1 kilo geleisuiker
    -1 kilo bramen, 1/2 kilo geleisuiker speciaal
    -1 kilo bramen, 0,5 liter diksap, agar agar (natuurwinkel)
    -bramen, diksap, Marmello (natuurwinkel)

Zouden die laatste twee opties wat zijn? Ik ben dus op zoek naar een recept met wat minder suiker.

15. zogelukkig

Ik zou optie 3 of 4 kiezen!

16. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Nou dames, vanmorgen de eerste echo gehad en alles zag er perfect uit! Precies op groei voor wat ik zelf berekend had en zo... Mooi kloppend hartje!
    Nu wordt het misschien ook wat 'echter'... soms besef ik het nog niet echt of zo, ondanks de moeheid en de pijnlijke borsten ;)!
    Dan denk ik ineens: 'oh ja, ben zwanger! :D'

De eerste biscuitbodem staat nu ook in de oven en is bijna klaar.
    Straks nog wat spulletjes halen voor het vullen en versieren, ook nog wat cupcakes maken...
    Heb zo'n eetbare print met prinsessen erop die ik dan weer op de fondant leg en daar omheen nog wat versieren.

Verder nog genoeg te doen voor morgenmiddag, dus ga weer even verder! Tot vanavond waarschijnlijk...
    Gelukkig is het hier in ieder geval een stuk minder warm en bewolkt! Hopelijk valt er vandaag nog flink wat regen uit zodat dat het weekend niet meer komt :D
    Was toch van plan om met heel de bups buiten te gaan zitten...

17. zogelukkig

Gefeliciteerd met de goede echo Nova!!!:)

Ga je het morgen aan de familie vertellen of is dat te vroeg?
    Hier pas met 13 weken gedaan, vonden wij vroeg genoeg.

18. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    @nova, super van je echo :):)

Meisje slaapt ook goed, wel laat, maar wat haar betreft ook tot half tien ofzo :)

Dat heb ik ook wel, dat ik me er niet zo druk om maak. Maar het wordt nu een beetje vervelend, als alles ineens "vies" is. Ze zei ook gister letterlijk "ik wil geen sap met water"... Terwijl dat hier in huis "gewoon" is, we doen het zelf ook nl ;) Alleen dan heeft ze toch teveel appelsap uit flesjes of pakjes gekregen. Oma maakt ook ineens gewoonte van appelsap en waterijsjes (vaste oppasdag), hoe vinden jullie dat? En ze had zelfs gister fristi op :( Van een andere (bekende) oma, vond ze anders zielig, de andere kindjes kregen het ook allemaal.

Hoe zouden jullie daarmee om gaan? Fristi is voor mij echt een brug te ver hoor! ...

19. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    We zijn er nog niet helemaal uit eigenlijk...
    Moeten het er vanavond nog even over hebben!
    Heb me al zo vaak bijna versproken en we zien elkaar wel wekelijks (beide kanten), dus wat dat betreft zou het wel handig zijn om het vast te vertellen.
    F weet natuurlijk ook nog van niks, maar als zij het weet dan weet iedereen het natuurlijk, haha... Ze praat al ruim een jaar dat ze grote zus is (thanks Dora)!
    Ben benieuwd of ze het goed gaat beseffen, maar dat denk ik wel met haar 3 jaar en zo bijdehand als ze is, haha!

20. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Fristi: heeft ze hier ook wel ooit gehad, keer of 2 a 3 in totaal denk ik... Tja, een keer maakt mij niet zoveel uit, maar het moet zeker geen gewoonte/ routine worden!!

Deel Deze Pagina