Wat at jouw peuter vandaag?

Discussie in 'Voeding' gestart door zogelukkig, 8 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ohw, jouw F een heel klein beetje kennende, denk ik dat zij dat wel zal beseffen ja!

Als je het niet wilt vertellen, moet je wel die spullen van MvM weghalen!

En ik zie in je onderschrift dat je naar de gyn doorverwezen bent, waarom is dat?

Fijne dag alvast!;)

2. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Nova, mijn zoontje zou t iedereen vertellen haha hij is al heel vroeg bijdehand en alles wat indruk maakt us HeT gesprek van de dag ( of week of maand :p)
    Dus tjaaaa hihi

Hier was zoon natuurlijk zo jong nog ... Zelfs m'n buik viel hem nog niet echt op zoals het nu zou doen..

Fristi, hier mag hij het bijv Soms bij macdonalds maar vaak kiest hij sinasappel of appelsap
    Ik vind het voor een keertje niet erg maar wanneer hij standaard een oppas heeft zou ik wel regels stellen als j dingen echt niet wilt..

Mijn zoontje maak ik altijd "bang" ( niet echt natuurlijk) maar ik hb al vanaf jongs af aan een verhaal over dat teveel en te vaak suiker eten gaatjes veroorzaakt dan komen beestjes je tandjes opeten.
    Dus als hij bijv al koekjes op heeft en daarna Bijv iets zoets aangeboden krijgt, accepteert hij het altijd als ik uitleg.. Dat hij nu genoeg zoete dingen op heeft en van teveel suiker krijg je ook buikpijn en gaatjes ( zeg ik dan dus :p)

Toevallig zei hij vandaag ook bij tandenpoetsen ( ik vraag altijd wat we allemaal weg moeten poetsen) ja mama alle speculaaspasta en koekjes en appelsap want dat is allemaal zoet heh mam Hahaha ik lach stiekem dubbel...
    Ik doe dan altijd theatraal haha ga weg suikers anders komen er beestjes in M z'n mond en gaan z'n tandjes kapot haha

3. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Fijne dag morgen Nova!
    Ik heb t bij beide meteen verteld. Maar voor mij zou t ook geen geheim zijn als het fout zou zitten. Ik kan het ook gewoon niet voor mezelf houden hihi.

ZG wat balen van die cyste zeg, bah!

Oeioei Linnie, ik was gister nog aan t vertellen tegen manlief dat je straks zon fase krijgt dat je ze de hele nacht terug kunt gaan rollen. (en straks t zelfde met zitten en staan, haha!!!)
    Rolt Defne vandaag gewoon tot 4 x toe om op de tafel van de osteopaat. Dus ook zij heeft het onder de knie. Gelukkig ligt ze langs me hihi.
    Fijn dat het positiever lijkt wbt de kolfruimte.

Zelf jam maken lijkt mij ook wel wat.
    Nu ik weer wat meer het ritme in de dag heb teruggevonden wil ik echt weer vaker in de keuken gaan staan.

Fristi heeft Yasemin ook wel eens op en voor een keertje vind ik dat ook niet erg.
    Ik haal dat soort dingen alleen niet in huis.
    Toevallig had manlief vandaag chocomel gehaald omdat mijn nichtje hier was en die de hele dag niks anders drinkt. (en dan natuurlijk ook van alle kanten te horen krijgt hoe goed en gezond dat wel niet is, eeeeeh...)
    Maar dat drinkt Yasemin dan een half bekertje en daarna wil ze wat anders.

Zo Yasemin is logeren en Defne ligt al op bed sinds 19.30 wat een rust! Ik voel me best alleen zo hahah!
    Normaal gaat Yasemin nu in de vakantie rond 20.30/21.00 naar bed en ik een half uur-uurtje daarna zodat ik aan mijn slaap kom.
    Nu zit ik al de hele tijd op de bank te niksen, voelt gek!
    Morgenochtend gaan we haar weer halen met haar nichtje en gaan we een dagje naar Speelland bij de Beekse Bergen. Ben erg benieuwd of dat leuk is!
    Defne is vandaag helemaal goedgekeurd door de osteopaat, fijn!! Ook haar ontlasting is helemaal verbeterd nu ik koemelkvrij eet, dus het is echt koemelkallergie!

4. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Gyn: dat is op eigen verzoek hoor! Heb vorige keer een KS gehad, dus moet sowieso toch weer in het ziekenhuis bevallen. En ben, net als de vorige keer, gewoon in mijn eigen ziekenhuis bij mijn eigen collega's onder controle... Gaf en geeft me een gerust gevoel, ken iedereen, iedereen kent mij, weet hoe ze werken etc
    Dus vandaar gynaecoloog ;)

MvM: wat stinkt dat toch he, die potten... (was het even vergeten)
    Maar heb ze steeds binnen staan en dit weekend zet ik ze sowieso boven neer, anders ziet iedereen ze staan!
    Toevallig zijn ze vanmiddag gewisseld en heeft de buurman dit gezien :$ Een van de laatste waar ik van dacht dat ie zou weten waar ze voor zijn herkende ze meteen! Zij vroeg heel zachtjes over de schutting of ze gezinsuitbreiding krijgen :$
    Ik was net weg geweest toen ze ze hebben gewisseld en hun waren net thuis gekomen van vakantie met caravan en waren deze leeg aan het halen... tja, ze houden sowieso hun mond!
    Andere kant heeft de buurvrouw ze ook gezien, maar ze heeft er niks van gezegd. Weet het omdat ze het wel tegen haar dochter heeft gezegd (vriendin van mij) en ze weet niet dat haar dochter het dus al lang weet, haha! Lekker ingewikkeld!
    Haar dochter is zelf 9 weken, dus dat is leuk, samen zwanger... Zou alleen haar bevalling weer doen, weet niet of dat nu gaat lukken!

5. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Duchess, wat fijn dat je dieet goed helpt! Koemelkallergie is vervelend, maar door het volgen van dat dieet zullen alle klachten verdwijnen.
    Tip: hou het in de gaten. Veel babies met KMA zijn ook allergisch voor ei en/of soja.
    Haha, ja echt geweldig dat rollen. :) Ik heb een laken dubbel gevouwen en dat ter hoogte van z'n kontje onder het matras vast gemaakt. Vast niet verantwoord, maar het helpt wel.

Nova, fijne verjaardag!

Ben ff kwijt wie nou wat geschreven heeft.

Ben er niet uit of ik nou wel of geen zin heb om te gaan werken. Het moet er een keer van komen en door het uit te stellen wordt het alleen maar nog moeilijker...

6. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ja ik weet het, maar zou het dan ook verstandig zijn om volledig soya en ei-vrij te proberen? Want eigenlijk zijn alle klachten verdwenen en de osteopaat voelde heeeeel veel verschil. Dus ik zou niet denken dat ze ergens last van heeft.

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Jee Nova ik kwam even spieken. Gefeliciteerd! :D:D:D

8. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Fristi, hier heeft hij het met kerst voor het eerst gehad en man is nu sneller geneigd het te geven. Ik verkies appelsap boven fristi. Ik heb alleen ooit iemand horen zeggen dat appelsap slechter is?!?
    Hier hebben so altijd pakjes en caprisun in huis en dat drinken neefjes en nichtje doorlopend! R mag dat niet maar die trok ook al zelf de koelkast open en kwam met zo'n pakje aan. Iedere keer huilen als ik het dan weer afpakte. Toen bedacht sm zich ineens dat ze de pakjes maar in de koelkast in de garage moest leggen. Dat scheelt al maar als we er met zijn alle zijn is het nog een strijd, net als met de lange vinger laatst!

Wat geweldig dat de echo goed was Nova! Gegel

Hoe is het met jou zg? Klachten al aan het afnemen?

9. zogelukkig

Nou, hier zijn de klachten zo goed als weg? Heel bizar, maar wel fijn iig!

Ja, die bussen Nova, ik zou dat niet kunnen. Ik heb sowieso een heel sterke neus (echt irritant soms!) en heb erg negatieve associaties van toen ik doodziek in het zh 24-uurs urine moest sparen. Steeds diezelfde pot open, yuch!!

Wat leuk dat jij en en je vriendin samen zwanger zijn! Dat scheelt niet zoveel, ik denk dat je twee weken na je eigen bevalling nog geen bevalling kan doen. Wat was de reden ook alweer van je vorige ks? Was geen fijne bevalling meen ik me te herinneren?

Hoe gaat het met bijvoeden JuJu en Sukke? Zijn het Rapley-talentjes?

En hoe gaat het met je zoontje Linnie, is hij helemaal niet meer verkouden/benauwd?

En wat fijn Duchess dat het zoveel beter gaat nu je op melkvrij dieet bent! Heb je zelf je draai daarin gevonden? Hoe gaat het psychisch nu?
    Jij hebt het 9 maanden zo zwaar gehad, dat ik echt kan begrijpen dat je je nu kaa-uu-tee voelt.

Miis: wanneer mocht je nu afrijden? En wou je nog iets kwijt over dat jullie nu wel kunnen verhuizen? Willen jullie een huis met tuin?

Moniponi: ook met jou alles goed?

Nou, hier een heel gezellige thuisblijf/rommel/speeldag gehad. Zoon was gisteren heel brutaal, luisterde niet en schreeuwde veel als hij zijn zin niet kreeg. Gister met naar bed brengen even een goed gesprek gevoerd. Hij beloofde beterschap en warempel, wat een topdag was het!
    We hadden ook allemaal goed geslapen sinds tijden, dat werkt ook mee.
    Ik kan die hitte echt slecht aan. Nu hebben wij sowieso een heel warm huis met beneden 29 en op de slaapkamers 27 graden, dat is toch niet normaal? Vanmiddag is het slechts een beetje afgekoeld in huis.
    Als ik dan lees dat het eind van de week wéér 30+ graden wordt, word ik wel een beetje gek hoor!
    Hoe gaan jullie daarmee om en wat doen jullie zoal op zo'n hete dag?

10. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Nou hier idd wel een talentje ja! Gaat goed.
    Gisteren avocado vandaag courgette! Ik verbaas me er over hoe goed ze het doet.

Wauw weer zo warm?! Ik doe niet veel met dit weer. Voor ons huis hebben we een grote speeltuin, daar ga ik heen of achter in de tuin met badje. Soms naar de rivier maar dat vind ik niet zo fijn helemaal niet alleen met 2 kids!
    Hier is het beneden nu ook weer 28 graden. Door de regen was het een graadje afgekoeld maar blegh het was 10 min na de regen meteen weer vies benauwd!

Zitten er bij jullie ook zoveel vliegen? Mijn hemel daar word ik écht gestoord van! Verschrikkelijk!

Hier is het sinds een paar dgn ook meteen schreeuwen en krijsen ( huilen) als hij zijn zin niet krijgt! Word er niet goed van! Hopelijk is dat snel over!

Fijn dat het zo goed als over is zg! Moet je nu nog is terug voor controle of niet?

11. zogelukkig

Nee, ik hoef niet terug, maar wil voor de zekerheid na mijn menstruatie wel een inwendige echo laten maken door mijn gyn. Voelt toch een beetje raar zo'n vreemd ding in je lijf en heb dat dus helaas al eerder gehad en dat maakt je onrustig!

Wat gaaf dat het bijvoeden zo goed gaat!

Ja vliegen, bah; alle soorten en maten, nog nooit zo erg geweest! Ik heb vanavond een heel zenuwachtige vlieg doodgemept; hij was lang en smal en had een rode kop en groen achterlijf en een angel van een halve cm!!!:$ ieuw, ieuw, ieuw!!!
    Ik moet nog opzoeken wat het was.

12. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Even spam.

Linker foto (broccoli) was de eerste keer. Het andere rijtje is van boven naar beneden respectievelijk de 2e, 3e, en 4e keer!

13. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    ....

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      29,4 KB
      Weergaven:
      8
  14. zogelukkig

Ah, zie ze nu, wat mooi zeg!!!:)

15. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Hels zijn die vliegen. Man en ik hebben telkens mot omdat hij voor en achterdeur tegen elkaar open wilt en ik wil het dicht houden omdat ik GEK word van die beesten!!

16. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    #8736 miis, 27 jul 2013
    Laatst bewerkt: 27 jul 2013
    Nova, oh wat goed! Gefeliciteerd met zon mooie echo!

Sukke, wat een poppie! Ja ik stond ook echt te kijken hoe goed zoon het kon! Echt zo leuk weer alles leren eten!

Zg, oh is het zo dat als je niks voelt het dan weg is? K zou ook wel een check willen idd ...
    Hihi wat schattig dat zoon dan gezelligheid beloofd en het dan ook doet haha

Afrijden ja 12 aug!

Huis, ja ti's een heel verhaal ..maar we gaan sowieso verhuizen Nasr een geweldig beneden woning 4 slaapkamers precies in de buurt waar we willen etc. De vraag is nog wanneer, heeft met zakelijke dingen te maken. Het is het huis van de vader van m'n broertje ( die k zie als m'n 2e vader)
    Hij zal binnen een jaar ( dat is de planning) één half jaar per jaar weg zijn. En wilt ons dus het huis geven , sowieso laat ie het mij ook achter mocht hij overlijden.
    M'n broertje blijft dan dus bij ons wonen...

Aub nooit/niet hierover iets op fb zeggen aub...
    Nog niet iedereen is op de hoogte can deze plannen etc

17. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Jaaa ze wordt wild als ze mag eten en begint aan banaan-in-schil ;) Inmiddels ook al een paar keer een rijstewafel weggewerkt. Brocolli, sperzieboon en courgette allemaal lekker. Fruit is nog wat minder, vandaag banaan gehad en dat was wel ok. Appel, peer, kers was het allemaal nog niet.

Zoon was dagje bij papa.
    Heb vandaag jam gemaakt van onze bramen, ben heel benieuwd. Zie Facebook :D

ZG naar die klachten, hopelijk alles gewoon goed en snel over,
    Werken: kop in het zand.
    Duchess fijn dat het beter gaat!
    Miis wat gaat je kleine vent snel! En wat een schatje!
    Moniponi: Fristi hier nog nooit gegeven. Lastig zo'n fase vooral met warm weer.

18. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Wat een mooi iets van je broertje zeg!

19. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kort bezoekje * wakker van onweer :D* maar hier hebben wij bijna overal grote vaste horren, sinds kort dus ook voor de tuindeur, geniaal. Zitten dus tot 23u gewoon met alles open en kan het huis een beetje afkoelen.

Ben verder de hitte ook wel zat hoor. Gister sliep ik tegelijk met meisje rond 23u. Heeft vriendlief haar deur open gelaten in de nacht, was ze voor 7-en wakker van het licht, grrr. Niet blij, had gewoon alsnog te kort geslapen :( Nu zijn ze bij so, even het rijk alleen!

20. zogelukkig

Goeiemorgen!

Heerlijk geslapen met de ventilator.
    Zoon om 6.45 wakker, die hebben we op de bank gezet met ontbijtkoek, aardbeien en een film. Nog even gedommeld tot 8 uur.

Nu op mijn bankje in de polder met ge-wel-dig weer:19 graden,goeie wind, flauw zonnetje.
    Nu nog een uurtje teruglopen naar de auto.

Fijne dag meiden!

Deel Deze Pagina