als je een geheime pagina hebt, dan zien alleen de leden het, dus het is ook niet te googlen of uberhaupt te vinden, ...de meiden waarmee ik dat heb, delen we juist geen fotos ( want dat doe je op je gewone fb al) maar alleen om te chatten of op elkaars verhaal reageren enz... Tenminste ik vidn het handig, tis netals prive praten met elkaar...maar dan op je pagina...anyway...tis niks voor jullie dan denk ik hahahaha oke dus we gaan allemaal weg hier hahahah...nOU GEzellig Ik heb toch leuke fotos voor bij zien komen... Juju, ja staand plassen, hier ook geweldig... ( moet zggen dat ik het nioet vies vindt, wat ik mij heb laten vertellen qua spetters, zoon kan het gewoon goed in het water richten...) Ik maak sowieso de wc pot ff schoon met van die vochtige doekjes, dus hygiënisch is het altijd.. Ja 1 kind, ach wat een rust heh hahahahaha...sinds oudste uit logeren is geweest ( van de week weer, hij vind het ehct geweldig) Dan merk ik dus wat die moeders zeggen die dat al veel sneller hebben gedana, dat het echt ff lekker is...ff geen politie agentje...en tja die baby dat is peanuts...maar die oudste alleen ook..echt zo gezellig...alleen hun samen...haha lawaai en drukte...maar vind dat ook echt heel leuk hoor..alleen af en toe btj pauze, nou top Sukke, haha echt zo schattig dat voetbalpakje!!!! Jouw dochter klinkt dan eigenlijk als een typisch bv kindje...gewoon weigeren tot ze live kan drinken haha wel jammer zeg zoveel weg gegooid...mss voortaan bij oma eerst 60 aanbieden en vervolgens weer een btj... Ik deed het voeden echt met een mix van op verzoek drinken...ik vond het wel handig btj sturen...hij gign er gelukkig ook echt heel makkelijk in mee... Is bij jou de psz alweer begonnen, hoe gaat het nu? Nova, jaaa is echt weer genieten dat rapley hoor...jeetje die jongste eet me een partij goed...bij elk geritsel of wat dan ook, komt ie al aanrennen en mm roepen...of als zo'n hondje erbij gaan staan hahahaha...echt erg... Nu ook ernstig de fase wat zelluf doen, dus ik mag hem niet eens helpen met iets eten, hij eet dus nu ook alles al met een lepel of vork, vandaag macaroni, al had ie maar 1 korrel te pakken was ie blij..als ik hem hielp..dan echt ruw lepel uit mn handen trekken haha Hoe gaat het bij jou met de zindelijkheid?
Zindelijkheid: gaat hier super goed! Heb niks meer te klagen gelukkig, haha... Papa had vanmiddag uit het niks eens geprobeerd zonder pamper te slapen, maar toen had ze bij het wakker worden toch per ongeluk geplast. Tja, niet erg... 's Morgens zit de pamper ook nog steeds redelijk vol, dus dat laten we ook nog maar even zo! Twee kindjes: er staat mij dus nog heel wat te wachten Niet erg hoor, hebben er zelf voor gekozen en het wordt vanzelf weer beter (over heel veel jaren, haha)! Maar kan me voorstellen dat het dan af en toe fijn is als er eentje uit logeren is... Juju: heel gemakkelijk hoor om een andere naam aan te vragen heb ik toendertijd ook gedaan! Hoef je toch niet weg te gaan... (moet je ons wel even inlichten natuurlijk, hihi) En stoer hoor, dat staand plassen... zeker met dat verhaal erbij wat je op fb had gezet! Duchess: ook hier nog gefeliciteerd, hopelijk heb je een leuke dag gehad! Ben je al weer eens bij die ostheopaat geweest??? Hoe voel je je verder?
nova, goed hoor van haar! ik wacht hier ook af hoor...hij wordt nooit wakker...maar ik moet zeggen dat ik merk dat hij vaak uit gemak sochtends in zn luier plast..dat is hier dus nog niet echt een graadmeter...want soms savonds trek ik hem zn luier en pjyama aan en dna heeft ie net al geplast..maar als ik hem in bed leg voel ikd at ie dan toch een plasje erin heeft gedaan..echt een luilak dus haha...is natuurlijkw eer reuze interessant! Nou ik zal je zeggen ik denk dat het bij jou wel meer relax zal zijn..ik weet niet hoor..maar dat denk ik altijd bij meer leeftijdsverschil..ik moest oudste nog echt soms dragen met 20 mnd...en kon hij nog helemaal niet goed praten en alles ehct heel goed begrijpen.. Als ik me nu voorstel om nu een baby te krijgen met de oudste alleen, dan zou ik dat wel een stukje makkelijker vinden..qua intensieve verzorging enz...Nu zit hij bijv gerust een half uur aan tafel wat te kleien...dat was een half jaar tot jaar geleden echt nog niet zo...of hij kan nu bijv rustig wachten op de bank als ik die kleine naar bed breng...in het begin huppelde ie me steeds achterna..of gign druk doen op de gang of steeds de kamer in en uit lopen...weetje dat soort dingethjes... MAarja iedereen ervaart het natuurlijk anders! ik ben zo beneiuwd wat je krijgt! wat denk je zelf, voelt deze zwnagerschap heel anders?
Nee, zwangerschap voelt tot nu toe eigenlijk niet anders als de vorige keer... Maar had bij F heel sterk het gevoel dat het een jongen zou zijn, haha, nou niet dus! Dus wat dat betreft zou ik weer zeggen een meid... Denk inderdaad ook wel dat het beter zal gaan met een groter leeftijdsverschil. Had er ook niet aan moeten denken een baby te hebben toen ze net 1 of 1,5 was, want dat was toch even een pittige tijd... In het begin zal ze wel overal bij willen helpen, maar dat zal na verloop van tijd ook wel minder worden denk ik. Ben alleen ook erg benieuwd naar de nachten. Bij F was het vanaf het begin erg relaxed, 1x per nacht tussen 4-6u en met 7 weken was het slapen van 22.30 - 7u of zo! Ga er maar niet van uit dat het bij deze weer zo zal zijn, al hoop ik niet dat F dan ook steeds wakker wordt... ach ja we zullen zien, de tijd zal het leren! Ik ben er weer klaar mee voor dit weekend (gewerkt: late dienst - vroege dienst), ga lekker douchen en naar bed... Vannacht vertrekt manlief voor 1 week naar Ierland, zal ook een pittig weekje worden dus dan kan ik alle uurtjes slaap wel gebruiken!
Miis, tja een echt bv kindje. Ze heeft dit nooit eerder gedaan. Ze nam de fles altijd zonder problemen. Ach een keertje maakt ook niet uit en zo denk ik eigenlijk ook over de verspilde melk. Nu ik toch niet meer werk heb ik het ook niet zo hard nodig. Ik had zelf ook gekloft natuurlijk dus het is eigenlijk net alsof er niks is gebeurt. Haha voorheen zou ik om zoiets " woest" zijn geweest, als iemand bijv morste! (Van binnen dan) daar kon ik zo slecht tegen! Haha 2 kids, pfff ik vind het ook aan poten hoor. Helemaal nu r bijna niet meer slaapt overdag! Je komt nergens aan toe! Of poetsen jullie wel je huis als de kinderen wakker zijn? Stofzuigen doe ik dan wel maar echt dweilen en de badkamer ed doe ik nu s avonds! Toen we nog in het andere topic zelf onze eetlijstjes schreven verbaasde ik me nog weleens over je Miis dat je soms door drukte een maaltijd oversloeg! Nou hier nu precies hetzelfde! Je komt er soms gewoon echt niet aan toe! Vrijdag was mijn lunch en zakje smoeltjes en vandaag een stukje appel/ abrikozen cake!!! Zindelijk worden, totaal niet aan de orde hier voorlopig! Moet ook zeggen dat de rust er niet echt is. We slapen de laatste tijd vaak bij mijn ouders (= in mijn geboorteplaats) nu man zoveel(7dgn per week) werkt (=in mijn geboorteplaats). We gaan ons huis verhuren en dan in mijn geboorteplaats ook iets huren. Als we dan gesetteld zijn zal ik het maar weer eens proberen.
Hier ook een super zindelijk meisje, zo fijn is dat! Neem nog wel wat kleertjes mee meestal, maar geen luiers meer. Dat deed ik nog wel voor als ze moest en ergens niet op de wc durfde. 'S ochtends is de luier eigenlijk altijd droog, zou m best af kunnen laten denk ik, maar goed, weet even niet waarom Toch een ongelukje is meer gedoe ofzo. Ze gaat ook braaf plassen 's ochtends voor we gaan douchen. Ze kan het wel ongelofelijk lang ophouden trouwens, plas en poep allebei. Dat vind ik dan weer minder fijn idee ofzo. Ze heeft ook echt een sprongetje gemaakt hier: doet weer zo anders, is bijv. al een paar dagen echt bewust stout af en toe, ik heb de touwtjes maar weer eens aangehaald Vriendlief was twee dagen weg en vond haar ook alweer zo gegroeid. Fijn dat het goed gaat Nova! Zieken weer wat beter?
Nou Sukke, lijkt mij ook super druk ja! Wat een plan joh, verhuizen. En dan weer terug naar jullie huis als dingen weer veranderd zijn? Hoe is het met je ouders? Ze hebben hun huis dus ieg nog?
Nee ons eigen huis staat al 2 jaar te koop. We wilde destijds al hierheen maar nu heeft het wat meer haast. Dinsdag komt de makelaar langs en moet het in de verkoop. Dat gaat max 2 jaar duren is het dan nog niet verkocht dan wordt het Eem executie verkoop! Hier ook een hoop streken! Soms moet ik er binnensmonds onwijs om lachen maar Pff wat een boefje is het. Hij is nu ook ineens in to het stoeien compleet met een boze blik trekken die echt hilarisch is. Zal hem is proberen te vangen op een foto.
Lekker gekletst hier! Ik heb n druk weekend achter de rug met mn verjaardag idd, thanks voor de felicitaties! Zindelijkheid ging hier zo gemakkelijk, ben daar echt wel blij om. Ze sliep ook al binnen een paar weken zonder luier. Alleen een terugvalletje gehad rond onze vakantie met ziekenhuisopname etc. Nu gaat het altijd goed behalve als ze echt moe is. De eerste schoolweek heeft ze 3 nachten meerdere keren in bed geplast, dacht dat ik gek werd haha. Maar daarna was t weer over. Zei ze zelf ook dat ze te moe was om wakker te worden om te gaan plassen. 2 kids vind ik ook een heftige hoor. Maar idd Yasemin is ouder en dat maakt het wel gemakkelijker denk ik. Ze gaat zelf naar de wc, kleed zichzelf aan, poetst haar tanden, doet dr schoenen aan. Wel heel erg fijn allemaal. En sowieso dat ze 3 x per week op school zit tot 13.00u. Heb ik mooi 3 ochtenden alleen met Defne. Ik poets wel als ze wakker zijn hoor, kan ook niet anders. Yasemin slaapt al sinds haar 2e verjaardag niet meer 's middags. En sinds Defne er is ga ik ook regelmatig vlak na Yasemin naar bed en anders is dat echt ff een uurtje (of 2) voor mezelf. Soms helpt Yasemin mee maar meestal speelt ze gewoon zelf in de tuin of met speelgoed binnen. En ik sta nu bij een 2e heel anders in het moederschap. Bij Yasemin kon ik me echt druk maken over slechte nachten of slechte slaapjes overdag of als ze slecht dronk oid. Nu heb ik overal gewoon t vertrouwen in dat het vanzelf weer beter gaat. Zelfs ondanks we echt slechte nachten hebben heb ik daar overdag eigenlijk geen last van. Maar het is wel een heel stuk drukker ja, idd ook regelmatig dat ik vergeet te ontbijten of te lunchen haha!!
Zo, ik ben er ook weer eens. Flink griepje gehad. Ik was het goed zat. Gister eindelijk weer even weggeweest, gezellig naar blijdorp met een bevriend stel en onze kinderen. Hier ook een zindelijke dame. 's Nachts nog wel een pamper, die is bijna altijd droog, maar ik wacht nog even met hem af doen. Overdag nooit meer ongelukjes, echt super! Thuis plast ze graag op het potje, maar zoals gister in de dierentuin dan gaat ze gewoon op een normale wc. Poepen slaat ze af en toe een dag over, maar dat haalt ze de dag erna weer in, haha. Ik ga zo even teruglezen. Eerst ff zoon voeden en zelf eten.
sukke, joh wat een goede oplossing zo!!en lekker dicht bij je ouders, dat is wel echt fijn nu je man dan zoveel zal werken! toch een voordeel bij dat alles Moni, je kan bij hema van die waterdichte moltons kopen, en een ongelukje is opzich heel snel geregeld in de nacht...ik heb van die losse bedzeiltjes...en het matras was nooit echt doorweekt, gewoon vochtig dus snel schoon te maken.. Je kan het proberen, ben je af van de luiers! Nova, ja hij beseft het ontzettend goed, hele verhalen aan iedereen..jaaa ik ben bijna jarig, wordt 3 jaar, met een spiderman feestej haha van papa en mama heb ik een fiets gekregen, een voetbal fiets, een echte dat ik moet trappen, jaaahaa als de vakantie voorbij is mag ik uitdelen op school piratenbootjes met ontbijtkoek...haha nou zoiets hoor ik al paar weken...\ Linnie, zo ja heh jij was echt ff goed ziek, gelukkig alweer hersteld!! leuk joh zo'n dagje weg, wij moeten het ook vaker doen... Wat goed al zo goed zindelijk ook!! @moederschap, nou sukke echt heh, net ook./.ik doe mn ding in huis, kindjes spelen etc etc...maak mezelf klaar...en ineens bedenk ik..waatttt het is 12uur, ik heb nog niet eens ontbeten!! ik voel de honger dan ook niet...en daarom gaan de uren voorbij! Ik dweil zodra hun op bed liggen! stofzuigen moet ik echt 4/5 x per dag...ik kan ook een kruimeldief kopen, maar doro die open keuken en balkon bijd e woonkamer krijg je gewoon sneller stof en tja die kids kruimelen en morsemn toch een hoop tijdens al die eet momentjes.. Badkamer do eik altijd tijdens het douchen, heb zo'n inloop badkamer..dus dan schrob ik de vloer en tegels enz tijdens het dochen.. Verder is mn woonkamer vaak gewoon vol met speelgoed op de grond..en natuurlijk ruim je dat steeds op samen met de oudste enz..maarja die jongste is natuurlik op zo'n leeftijd, dat trekt alles uit kasten en lades, uit hun slaapkamer of uit de speelkamer ( natuurlijk telkens een doos duplo of blokjes )...ach ach..en ik heb ehct veeeeel speelgoed weggegooid.. Soms komen mensne wel es onverwachts op bezoek en dan lijkt het hier echt een zooitje ongeregeld...of dat ik nooit opruim..maar je kan er echt niks aan doen hahahah Strijken natuurlijk ook alleen als hun slapen.. Oudste slaapt ook al vanaf 2 niet meer, dus ja je moet wel...maar ik vidn het nu wel ehel fijn dat hij zelfstandiger is en het begrip Wachten begrijpt...dan voel je je ook niet meer snel schuldig als je echt ff wat moet doen... Als zij op bed liggen 1830/19uur...dan ga ik echt met de voeten omhoog...doe amper nog wat...soms ruim ik niet eens meer op....doe ik sochtend sterwijl zij bijv ontbijten...en afwassen doe ik ook pas sochtends...echt geen puf meer dan hoor
Ik snap trouwens niet dat jullie zelf zo slecht eten. Ik eet gewoon tegelijkertijd met dochter. Dan smeer ik boterhammen voor ons alle twee (of pap of pannenkoeken enzo). Zelfde met fruit. Samen eten we een flinke bak fruit leeg. Heerlijk! En ik vind het gezellig. Ik had ook zo'n waterdichte molton van de hema, maar net zag ik er 1 van de wehkamp, die leek me praktischer. Daar is het gedeelte om je matras ook waterdicht. Denk dat ik er daar nog 2 van bij koop. Net weer schattige boxers en hemden bij de hema besteld, 2+1 gratis, altijd fijn. Miis, 3 alweer! Gaat hard hè! Het valt me nu ook zo op dat ze zich zo rap ontwikkelen nu. Echt zo leuk! Wij hebben een abonnement op blijdorp. Daar maken we goed gebruik van! Dochter vindt het fantastisch. Ook gelijk even het pasgeboren olifantje bewonderd.
Ik doe trouwens overdag bijna niks aan het huishouden. Alles 's avonds en in het weekend. Opruimen met dochter in de buurt is echt kansloos. Tegenwoordig speelt dochter steeds vaker op haar eigen kamer. Dat vind ik eigenlijk ook wel erg prettig. Kan ze even uitrusten. Ze slaapt ook niet meer sinds ze 2 jaar is overdag. Nu valt ze een enkele keer wel in slaap. Maar dat komt omdat ze tegenwoordig vaak maar 11 à 12 uur achter elkaar slaapt. Voorheen was dat 13 à 14 uur.
Ik stofzuig ook min 3x hoor en nu B "kruipt dweil ik ook minstens 2x in de week! Opzich kan ik wel stoffen met r, dan wil hij wel helpen maar dat is geen punt. Dweilen lukt alleen echt niet kan hem niet een half uur op de bank laten dus dat doe ik s avonds. Laatst is het me gelukt om overdag te strijken, hij was lekker met zijn trein aan het spelen dus kon ik ook lekker mijn gang gaan. Hij wilt nu ook steeds meer op zijn kamer spelen. Vind dat ook wel lekker n schattig. Even op zijn eigen plekje! Tja dat eten, ik snapte het eerst ook niet als miis dat zei. Ontbijten lukt me over het algemeen altijd wel of het moet zijn dat man dat bijv al met hem heeft gedaan. Of wanneer ik op "doortocht" ben of B het uit krijst van de honger wanneer het ook lunchtijd is voor r. Dan smeer ik snel 2 bth voor hem en voed ik daarna B. Verhuizen, ik hoop dat het snel en relatief makkelijk te regelen is. Vind het ergens ook wel een beetje "eng". Wie weet voor huurders komen er in, papieren rompslomp, hoe snel vinden wij een huis......
Oh ik probeer ook altijd mee te eten maar dat lukt maar de helft van de week denk ik. Vooral als ze naar school gaat. Dan ontbijt yasemin en kleed ik ondertussen defne aan en pak yasemin haar tas in en vaak op die dagen bedenk ik me zo rond een uur of half twaalf dat ik nog niks heb gegeten. Haha.
Stofzuigen 1x per dag sochtends, anders blijf ik aan de gang. Dweilen zo'n 3x in de week. Goed voor de weerstand van Kersje denk ik dan maar.. Wassen draai ik overdag en dan savonds op de bank opvouwen. In kasten ruimen tussen het uit bed halen door. Strijken doe ik niet. De badkamer te weinig. De vaatwasser gaat savonds aan en ruim ik in de loop van de dag ergens leeg. Soms staat er vaat op het aanrecht. WC dagelijks als ik er zelf kom Ik vind het allemaal wel prima. Ik haat het huishouden