Wat at jouw peuter vandaag?

Discussie in 'Voeding' gestart door zogelukkig, 8 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hee een Omelet, krijg er meteen honger van! Welkom! :p

Ik had jullie vannacht weer uit mn abonnementen geklikt perongeluk. Gelukkig kwam ik er net alweer achter, soms duurt het dagen dat ik denk wat zijn ze stil, hahah. Stom. Fijn zo'n touchscreen. :)

Ramen wassen aan de buitenkant hier ook door een ramenwasser. Binnen doe ik ook maar 1 x in de paar maanden hoor. En vaak de onderkant wel een paar x extra ivm vieze vingers enzo.

Voor kruimels heb ik een hond. :p Haha. Heel handig. Hier mag inprincipe overal wel gegeten worden, ik ben een vrij makkelijke mama. Ik ben nu wel Yasemin aan het leren dat ze aan tafel blijft tot iedereen klaar is. Want die heeft anders de neiging om gewoon te stoppen met eten, televisie te gaan kijken oid, en dan na n uur weer willen eten. Nu ze aan tafel moet blijven eet ze dan toch haar bord meestal maar leeg.

Ik ben benieuwd als Defne gaat Rapleyen, heb er stiekem wel erg zin in. Het kriebelt regelmatig om haar iets in haar handje te geven haha, doe 't niet hoor. Nog een ruim maandje wachten. :)

2. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Duchess, volg je eigenlijk nog een melkvrij dieet? Hoe gaat dat?

3. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Nachten gaan hier wisselend, met beide. Vannacht r ook weer wakker, rond 3 uur werd ik wakker lag ik helemaal klem tussen 2 kids!!! Ik weet niet eens meer hoe laat r wakker werd en hoe laat B kwam voor de voeding. Ik heb nu iig wel bedacht dat R in zijn eigen bed blijft vanaf vannacht. Ben benieuwd hoe dat zal gaan.

Ik hou ook SK aan. Vind dat schema zo handig. Roomboter geef ik ook al, ze heeft soms al zo'n moeite met poepen dus kan geen kwaad denk ik.
    Hier ligt ze ook vaak tijdens de lunch te slapen. Vanmorgen kwam het toevallig wel weer goed uit. Samen ontbeten, B naar bed. Om 9 uur ong gevoed en daarna samen watermeloen gegeten.
    Nu liggen ze allebei! R hield niet op met janken om het minste geringste, hij ligt nu met de speen van B! Dat doe ik gemiddeld nog 2x per week anders wordt het echt een groot drama! Verder slaapt hij echt helemaal zonder!

4. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ja! Gaat heel goed hoor! :)

5. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Mooi! Alleen melk? En dan alleen de pure producten of echt alles?

Sukke, haha die spenen. Erg hè?! Dochter heeft hem nog. Ik heb haar nu zo ver dat we hebben afgesproken dat ze op haar derde verjaardag gaat stoppen. Ik laat het haar een paar keer per dag vertellen. "Als ik 3 jaar ben, dan ga ik stoppen met de speen." :p
    Zoon heeft geen speen, echt stukken makkelijker. Maar zijn zuigbehoefte is ook veel minder dan toen van dochter.

6. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Hoe ga je het eigenlijk doen dan vannacht linnie? Zet je zelf wel 1 keer de wekker om te kolven of tuk je lekker heel de nacht door?

7. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ik geloof niet dat ik de hele nacht door kan slapen. M'n lichaam is dat niet meer gewend. Dus ik kolf gewoon als ik wakker word.
    Ben heel benieuwd..

8. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Wat ga je doen vannacht Linnie? Heb ik daar over heen gelezen? *schaam*

Ik eet volledig melk-vrij Linnie. Laatst perongeluk een hapje van turks brood gegeten met kaas erin. Manlief mooi gaan vragen wat er in t deeg zat, kon ik wel eten! Dus ik neem een hap, *^&*@% man, daar zit kaas in! Ik was echt boos haha, had hij helemaal niet aan gedacht... Hebben 3 dagen met een huilend kind gezeten, stond er van te kijken zo heftig!!
    Dus ik blijf nog wel een tijdje volledig koemelkvrij. Heb er gelukkig geen moeite mee, thuis. Alleen als je weg gaat is het lastig vind ik. Verjaardagen enzo. Gister taarten workshop gehad met vriendinnen, staat er hier n taart in de koelkast die ik zelf niet kan proeven enzo. Achja, tis voor een heel goed doel. :)

Speen, ik was bij Defne aan t proberen af te leren, maar toen ging ze op haar lip zuigen met bloeduitstortingen als gevolg! Dus ik heb nu een natuurrubbere speen gekocht, vind ik zelf toch prettiger. Yasemin was volgens mij met 1,5 van de speen af. Dat vond ik lang zat eerlijk gezegd maar ging ook vrij gemakkelijk toen.
    Ik had me dit x voorgenomen geen speen te gebruiken maar Defne had zo'n zuigbehoefte, en werd boos als ik haar dan aan de borst had. Dus na 8 weken zo klooien, toch maar een speen gaan gebruiken. Ze heeft hem wel weinig, vaak wel met inslapen in bed maar in de doek bijv heeft ze hem niet nodig. En soms in de auto. Maar verder als ze wakker is bijna niet meer, behalve als ik dus zie dat ze op haar lip gaat zuigen, dan geef ik hem snel...

9. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    speen, hier dus 2x de ervaring zo rond 8/9 mnd afleren..3 dagen even wat meer gejengel en wat hulp om in slaap te komen maar daarna geen enkel probleem meer! zo blij mee!
    Ik vind het maar een vervelend machtsmiddel, wnatd at wordt het gewoon als ze ouder worden..en dna ben idd weer genoodzaakt te wachten tot ze ehct oud genoeg zijn dingen te begrijpen en aanvaarden...maar zeker in het begin hadden beide kindjes het echt nodig als troost of zuigen...logisch!

Duchess, wat goed joh! voor mij het moeilijkst lijkt chocola...:p
    En moet je nagaan wat heftige reactie dan! jammer dat je het niet sneller kan testen heh...arme babies altijd..

Linnie, nou succes met kolven snchats :( heb ik ook een tijdje gedaan maar dat was toendertijd met die oudste toen ik aan het afbouwen was...dan verzamelt die melk zo op en staat het snachts op springen, ...wat een hel :p

Sukke, oh zo heb ik in het begin ook vaak gelegen...pff vodn dat echt zwaar ivm de enorme vermoeiheid...2 van die kids die jou dan als mama beide willen en jij amper kunnen slapen ivm ruimtegebrek haha..

@hier, drukdruk met de planning van de verjaardag haha
    oh en man is trouwens met zn motorrijbewijs bezig, ik mag de 27e weer afrrijden ladies dus please duim voor mij :D

10. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Nou daar gaat mijn goede voornemen! Zoon riep al even mama, hoorde hem wel maar drong soort niet door of zo.
    Kwam ik daar was ie helemaal verdrietig want we of ik(?) gingen/ waren in de gevangenis..... Hem gerustgesteld, verteld dat dat niet zo was en weer lekker moet gaan slapen, voel ik ineens nattigheid! Luier niet goed uitgevouwen dis gaan lekken, alles zeiknat!
    Ik had nog steeds goede hoop om hem in zijn eigen bedje te houden maar daar kwam ik van terug toen ik zijn bed afhaalde. Heb maar snel de matrashoes er af gehaald!
    Hij ligt nu tussen papa en de muur in zodat ik straks iig niet klem kom te leggen...

Grrrr, morgen nog een poging!
    Zucht!

11. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Miis, ik heb vannacht 1 keer gekolfd. Dat vind ik minder erg dan 4 of 5 keer voeden. Echt fijn om even wat langer te slapen. Ben nu op weg naar m'n werk. Hopelijk hou ik het nu iets beter vol.

Sukke, oh vervelend zulke dingen! Ik heb tegenwoordig standaard een waterdichte molton op haar bed liggen. Ze wil haar luier nogal eens zomaar aftrekken.

Duchess, haha om te slapen dus. :p
    Echt erg, dochter is een paar maanden geleden pas voor het eerst uit logeren geweest. En zoon is bijna 5 maanden en gaat nu al... Ik voelde me wel even slecht gister. Maar ik had het echt even nodig.

Ik sprak m'n ma net. Zoon is iedere 3 uur voor een voeding gekomen, valt mee dus. Alleen rond 05.00 uur was hij een poos wakker. Dat doet hij thuis ook vaak. Het was m'n ma niet tegengevallen, gelukkig.

12. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow fijn Linnie, zo'n nachtje!!

13. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sukke, he, lastig dat he! Afwennen, kan best weer even crisis zijn. Had je aangekondigd dat hij in zijn eigen bedje moest blijven?

En gevangenis, zielig, ik zit ook nog te wachten op de eerste ziekenhuis-fantasie, maar so far so good.

14. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Wat lekker linnie. Hopelijk heb je ff een klein beetje bijgetankt! Fijn dat zoon het ook goed heeft gedaan bij oma en dat het haar mee viel!

Moni, ja had gezegd dat hij in zijn eigen bed zou blijven maar pas daarna ontdekte ik zijn vieze bed! Ik had ook de aerosleep er niet op dus het zat echt in het matras hoes.
    Gevangenis, ik weet wel waar dat vandaan komt. Papa werkt daar en zijn oom ook en mama heeft er ook gewerkt. Hij weet dat de politie boeven vangt en die in de gevangenis stopt en dat papa en oom dan met de boeven sporten.
    Toch kwam het enigszins onverwachts maar goed.

Vanmorgen waren ze allebei weer om 6.15 klaar! Heb R op zijn kamertje laten spelen want ik vond het echt nog te vroeg. Voelde me ergens een beetje schuldig toen ik hem daar zo acher liet maar hij deed het prima, na ruim 20 min kwam hij pas weer om een hoekje spieken.

15. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Dubbel

16. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Boh... ben sinds gisteren helemaal 'home alone'!
    Manlief is maandagochtend heel vroeg vertrokken naar Schiphol, een weekje vissen met 3 vrienden in Ierland. Komt maandagmiddag weer terug...

De hond heb ik dinsdagavond naar schoonouders gebracht, omdat ik gisteren, vandaag en morgen moet werken + morgenavond bruiloft en ze dat heel de tijd alleen zou zitten.

En mijn ouders hebben F gisteravond opgehaald en ze blijft daar tot zaterdag, ook ivm bovenstaande. Dus is wel erg stil in huis... Zo lang is F nog nooit van huis geweest!
    Maar nu kan ik morgen wel nog even lekker uitslapen..

Linnie: fijn dat je even een flinke ruk hebt kunnen maken vannacht! Hopelijk ging het goed op je werk vandaag!

Sukke: oeh, balen van vannacht en sneu dat hij zo verdrietig was. Pfff en dan vanmorgen weer zo vroeg!

Speen: hier ook nog steeds een speen in bed... is ze echt aan verknocht, maar ook echt alleen maar om in slaap te komen! Heb al kort laten vallen dat als de baby er is, de speen dan voor de baby is... (al wilde ik er indien mogelijk eigenlijk niet aan beginnen en anders in ieder geval vroeg afbouwen!)

17. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    sukke, agossss op naar de volgende nacht dan maar!

Linnie, oh wat heerlijk! ja vaak voor " oppas" valt het allemaal mee hihih...wel fijn want zo kan je dit toch wel vaker doen...in elk geval wannee rhet nodig is...en het is op zich helemaal oke gegaan toch...Oudste kwam tot 7 mnd om de 3 uur...(behalve dan snachts )
    Moet wel zeggen dat ik die periode met die 4 mnd dip zat!

Nova, aaahh wel gek heh! maar lijkt me ook best lekker even voor niemand " zorgen" ...en helemaal nu je zwanger bent..en veel moet werken!...luxe positie dus :)

@hier

Nou (volgens man) kwam oudste om 1uur bij me in bed kruipen, voelde koud aan ( wilde per se alleen in een boxer slapen)
    Dus dacht dat ie in slaap viel weer..maar t lukte hem niet, dus ik zei wil je in j eigen bedje, ja mama maar wil je dan even bij mij liggen..

Oke vooruit...ineens werd ik wakker..en werd hij weer wakker..mama ik moet even plassen (vond het dus heel knap, Of hij sliep licht en werd er daarom wakker van, Of hij was niet in slaap, Of hij is zindelijk aan het worden)
    Hij ging helemaal zelfstandig alles aan en uit doen en naar de wc, kwam terug, alleen heel zachtjes ehct schattig...zonder luier...Helaas was de jongste uit zichzelf al wakker ...dus ik zei steeds ssst haha ging ie wel verder slapen en konden wij ook weer slapen..en toen werd die jongste 0730 wakker, ik snel met hem uit de kamer..en heeft oudste nog wat langer uit kunnen slapen..helemaal droog

ik weet dus alleen niet hoelaat dit alles heeft gespeeld..ik ben zelf wel ergggg moe ...
    Heb natuurlijk gezged dat als hij vannacht wakker wordt hij weer naar de wc moet gaan en dat het ehct mega uber knap van hem was dat ie dat allemaal alleen kon etc...ben benieuwd..!

18. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Nova, vreemd lijkt me dat. Heb je niet de helft van de tijd dat je je afvraagt wat je nu moet gaan doen? Dat haf ik laatst toen ze beide 3 uur sliepen. Wist gewoon even niet wat te doen en toen ik het wkd alleen met B bij het voetballen was had ik iedere keer het idee dat ik iets miste/ kwijt was. Haha!
    Wel lekker ook weer. Even rustig je ding doen, lekker slapen, geen rekening houden met!

Miis, wat schattig. Ben benieuwd hoe het vannacht gaat.

Hier vanavond gezegd dat hij in zijn eigen bedje moet blijven als hij wakker wordt. Natuurlijk zei hij "ja mama..."
    Will see!!!

Wat doen jullie trouwens tegen/ aan zeuren? My god ik denk af en toe dat ik gek word. Dingen gewoon honderd keer blijven vragen en maar door zeuren, "ohh mamaaaaa, asjebieft!" " ohh maar mamaaaaa, ik wil dat zo graag!" "Nee maar mama, heel even zei ik toch gewoon!"
    Het gaat soms echt onwijs in mijn irritatie zitten!

Ow ja, raadsel.... Wie stond er om 19.15 voor mijn raam......?

2 vlk crackers pindakaas
    Melk

Speculaasje
    Water

Schaaltje Droge ontbijtgranen en een schaaltje met melk

Bijna 200 gram blauwe besse, klein bakje druiven
    Bekertje diksap
    Water

Zilvervliesrijst met beetje satesaus, rode curry voor namelijk de boontjes eruit gevist, flink wat komkommer redelijk wat soja ei
    Melk

Water

B
    Paar hapjes brood met roomboter

Paar hapjes brood met avocado en roomboter (beide keren totaal ruim een kwart op.

Druiven

Niet echt gegeten denk ik. Wel alles, ode paprika, sperzieboontjes en komkommer in haar mond gehad.

19. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    euhm, ZG? H.erman dB?

:(

Als er weer teveel gezeurd wordt hier besef ik dat ik een tijdje niet zo consequent ben geweest waarschijnlijk ;) Dan zeg ik weer een tijdje veel en duidelijk nee. Of soms: het heeft geen zin zo te blijven zeuren, ik heb gezegd nee. En altijd, als ze iets van me wil: vraag dat maar even gewoon alstjeblieft.

Maar goed het werkt niet altijd natuurlijk. Hier om 20u nog een echt hysterisch boos meisje die nog meer wilde zwemmen :$. Ze kwam "net" uit het water, echt super gezwommen op ons stadsstrandje. Gaan haar maar eens op zwemles doen als het te koud wordt voor buitenzwemmen denk ik, ze gaat er echt helemaal voor! Los drijven met bandjes, dan weg willen zwemmen, dat werk :D

@Nova, raarrrrr! En heerlijk, als je even gewend bent dan. Maar ook wel lang hoor, sterkte ;)

@Miis, super schattig dat zelf naar de wc gaan! Meisje hier altijd droog, maar is verkouden en beetje onrustig 's nachts, en werd gister voor het eerst wakker geroepen dat ze moest plassen. Later ook nog een volle luier, en vanochtend weer :(

20. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik wilde net zeggen..... dl zeurt alleen bij papa. Bij mij nooit. Ze weet dat ik consequent ben. Als ik nee zeg blijft het nee hihi.

Lekker zo'n waterrat. Yasemin is ook zo gek op zwemmen. Heerlijk!

Deel Deze Pagina