Sukke, ik vermoed je sm. Hoewel ik moniponi haar opties ook hilarisch vond. Mijn dochter dramt niet zoveel. Soms zegt ze wel, "maar ik wil het zo graag." Dat klinkt zo schattig. Maar wij zijn volgens mij niet zo moeilijk, ze mag heel veel. Dat zeg ik ook tegen haar als ze iets echt niet mag. En ik geef haar niet veel ruimte om te drammen. Ik ga met haar op zoek naar een alternatief, dan is ze gauw afgeleid. En ze leert zelf met alternatieven komen. Nova, dat is wel heel stil! Maar probeer er van te genieten. Over een paar maanden kan je dat alleen zijn niet meer voorstellen. Miis, tot wanneer heb jij nachtvoedingen gegeven? Zo, nog 1 dagje werken en dan lekker weekend. Dit weekend gaan we naar duinrel, dat is echt lang geleden, denk dat dochter het heel leuk zal vinden.
10 punten voor Linnie!!!!! Kindjes lagen net op bed! Ik ben ook vrij consequent. Zeggen dat ik al nee heb gezegd en dat hij het al 3 x gevraagd heeft en het antw "nee" blijft maakt geen indruk. Hij doet het de laatste tijd vaak wanneer ik B voed dus dan is het ook lastig. Alternatieven aanbieden doe ik ook geregeld. Nou ja, toch maar even op letten. Op mijn werk kreeg ik van cliënten altijd terug dat ik zo streng was en ze bij mij geen ruimte kregen. Ben misschien toch te lief voor R! Hier huilt en schreeuwt R meer bij papa. Ik weet niet hoe het met jullie kerels is maar hier vindt man het leuk om te plagen en dan vooral als R daar geen zin in heeft. Leuk duinerel, ben er nog nooit geweest! Vannacht ging erg goed. Rond 3 of 4 uur riep hij, wilde er heen gaan maar toen was hij al weer stil. Toen rond half 6 weer. Gezegd dat het big erg vroeg was en hij in zijn eigen bedje moest blijven. Wat water gegeven kussen en knuffels goed gelegd, toe gestopt, muziekje aan en om 7 uur werd ie wakker van papa die ging werken! Super dus!
O ja, je sm, grrr, fijn dat ze er al inlagen, keek ze beteuterd? Hihi. Was dat hele verhaal alweer vergeten. Ik zou daar echt paal en perk aan stellen hoor, dat is toch niet normaal, zomaar langskomen, steeds op zo'n tijd? Gewoon afspreken dat ze die en die dagen van de week altijd mag komen, mits ze zich aankondigt, op tijd is voor het eten en dan helpt de kids in bed stoppen ofzo... Of mits ze er stipt is als jullie klaar zijn met eten, en dan helpt.
Oohhh Sukke, dat ze dat nou niet in de gaten heeft dat het niet echt gelegen is op dat tijdstip! Zou het stiekem wel grappig vinden dat ze er dus net in lagen, haha... Fijn dat het vannacht zo goed ging met R in z'n eigen bed laten slapen! Super fijn! Dat zeuren hebben wij hier ook een tijdje gehad... Nu weer over trouwens! Dus dames 'het is een fase!' Wilde vanmorgen lekker uitslapen maar lag om 8u al klaar wakker in mijn bed, haha... nou is dat ook al lekker, maar toch! Zometeen weer naar mijn werk voor een vergadering en daarna naar mijn ouders, om vanuit daar weer naar een bruiloft te gaan van een neef van mij! Drukke middag en avond nog voor de boeg... En dan is de week al weer bijna voorbij, maandag komt manlief al weer thuis!
Nou! Jeetje. Gaat zo snel zo'n zwangerschap he.. bijna 13 weken alweer Nova. Ben ook benieuwd of jullie het geslacht willen weten?! Dat drammen hebben wij dan over geslagen denk ik hihi. Gelukkig. Ik gebruik trouwens maar zelden nee. Dat werkt hier toch ook wel heel goed. Hier echt even heftige dagen. Ik weet niet of het een sprong is of toch iets anders. (woensdag naar de osteopaat om ff te checken..) maar ze kan gewoon niet zonder mij. In bed slapen is binnen 5 minuten wakker en gister had ze dus geen 1 x echt geslapen, telkens te kort zodat ze geen diepe slaap nam. Vandaag is het me wel gelukt in de auto en 1 x in de doek. Maar nu lag ze boven in de wieg te slapen en is ze meteen weer wakker. Zelfde savonds dus, alleen als ik er bij lig dan slaapt ze wel. En dan nog met ongeveer 5 tot 8 voedingen snachts. Ben benieuwd of de osteopaat wat vind. Zij dacht meer aan t emotionele, omdat ze zo'n mamahonger heeft, maar ff checken kan geen kwaad..
Duchess, poeh heftig! Dat is met een tweede wel lastiger hè. Bij de eerste kan je er gewoon lekker bij blijven, met een tweede is dat moeilijker. Toen mijn zoon zoveel huilde vond ik dat echt vervelend voor dochter. Ze kwam in die tijd echt aandacht te kort. Alles draaide om zoon. Nu slaapt hij overdag heel goed, dat is echt fijn, dan kan ik lekker wat samen met dochter doen. Van de rommelende nachten heeft zij geen last. Zoooo, weekend! Zit in de trein naar huis. Heerlijk naar m'n moppies toe!
Hier vandaag Halve boterham met boter & 165cc melk Halve boterham met appelstroop & 100cc melk Cracotte en 4 (!!) Bekers drinken Stukjes bloemkool en een stukje aardappel 200cc
Ja he, vindt het ook zo snel gaan... Bedacht me ineens dat ik nog even kraamzorg moest regelen en moet nog bloed laten prikken (had deze week gemoeten, maar gewoon niet aan gedacht). Ook een plek op het kdv is wel handig tegen die tijd, dus daar moet ik hem/haar ook nog even aanmelden, haha... Maar je bent ook zo veel meer bezig gewoon met de oudste dat het je echt af en toe ontgaat! Dinsdag weer echo, voor nekplooimeting. Was eigenlijk donderdag, maar hadden vandaag gebeld dat het eigenlijk 'te laat' was, mocht er iets niet goed zijn en er van alles moet gebeuren of zo... gaan daar maar niet vanuit! Vorige week op de echo zag ik dat ie geen dikke nekplooi had, maar dat valt dan niet binnen de juiste termijn om het te meten.... Zat vanavond even op de wc en toen ik klaar was zei F: 'hee, jij hebt nog een baby in je buik!' Haha, zo grappig! 'Ik heb ook een baby in mijn buik, kijk maar (buik vooruit stekend)'
Hoi! Ik ben hier even niet meer zo actief, ik hou gewoon niet meer zo bij wat meisje allemaal eet en ik ben momenteel niet zo goed in het volgen van een topic, super druk op het werk en moe. (dit warhoofd kan alle verhalen niet onthouden ). Maar eh...even een waarschijnlijk onverwacht nieuwtje...we gaan voor een tweede ...
Idd Linnie, bij een 2e is dat n stuk anders he! Ik merk gelukkig wel dat ik er veel makkelijker in sta, ik leef echt met de dag en zie allemaal wel hoe t gaat. Maar zou wel graag een heppie beeeebietje willen. Vandaag heb ik echt volledig naar haar behoeftes gedaan. Yasemin naar school gebracht en op de terugweg viel ze in slaap, dus maar blijven rijden, hoppa 1,5 uur slaap! (en ja 1,5 uur rondgereden dus haha!!!) 2e x moe, in de doek en te voet Yasemin van school gaan halen (bijna 4 km) dus de hele weg geslapen. Tussenstop bij n vriendinnetje gemaakt en even wat gedronken en haar gevoed. Thuis weer op bed; 3 min geslapen en huilen. Na uurtje weer in de doek geknoopt en weer 45 min in de doek geslapen. En net bijna een vol uur bij haar gelegen voor ze sliep. Ze ligt nu ook op mijn tshirt dat ik vandaag aan had. Maar slaapt nu toch al een half uur zonder wakker te worden. *afkloppen* Wel vermoeiend maar het moet maar ff. Hopelijk duurt deze fase niet al te lang. En woensdag maar ff een checkup.. Nova spannend de nekplooi! Hopelijk is het idd gewoon goed. Het gaat bij een 2e zo snel he. Je bent er gewoon veel minder mee bezig dan. Vond ik tenminste. Je hebt zo'n drukker leven. De eerste zwangerschap stond mn hele leven op zijn kop. (de 2e ook maar goed da's n ander verhaal ) Lief van F ook! Zo leuk is dat. Yasemin begon er over dat ik niet mocht eten en drinken toen Defne in mijn buik zat. Dus ik zei hoezo niet? Ja, dan viel alles op haar hoofd!!!! Oh grooot nieuws trouwens. Yasemin kan fietsen zonder zijwieltjes! Ben zooo trots!
Ja bij Druif zat ik er bovenop, bij Kersje was het steeds "ohja dat moet ik ook nog regelen." Duchess lastige periodes zijn dat inderdaad. Ik voel me dan vaak echt tekort schieten - havermoutpap, rijstemelk - 2 v boterhammen, 1/2 pindakaas en de rest kaas, handje aardbeien uit de tuin, grote hand bramen uit de tuin, beetje zelfgemaakte jam zonder-suiker, rijstemelk - paar ongebrande nootjes, water - zv rijst, gehakt, geen paksoi, water - Griekse yoghurt Kleine dame: - bv - 1 hele v boterham met kokosboter, 1,5 pruim (met effect ) - bv - bv - 3/4 v boterham met roomboter - bv - worteltjes en paksoi - paar hapjes Griekse yoghurt - nog meer bv
Euhm, warhoofd, moe, niet kunnen volgen En je moet nog zwanger worden, sure? Nee hoor, flauw, hartstikke leuk voor jullie! Manlief toch al kriebels gekregen? Spannend hoor!
Sukke, en en wie stond er Duchess, goh hefitg is dat...ik herken het wel maar dat was echta lleen de eerste 5/6 wkn...ik ben wel echt gaan aanleren om zelf alleen te kunnen slapen...met " laten huilen" ..maarja ik heb zo een bepaald maniertje waardoor ik vind dat het niet ehct laten huilen is haha...maar wel soort van iets aanleren ... Ik hoop dat de osteopaat je nog iets kan helpen in elk geval! Dat buiten blijven lopen is iets wat ik altijd heb moeten doen met beide kids eigenlijk...aangezien ik 3 hoog woon... Vaak dingen gepland om dus tijdens het dutje te gaan doen buiten..maar vaak ook gedwongen buiten moeten lopen..achja...het gaat wel over...zodra er weer een dutje af gaat wordt het weer makkelijker... Haha yasemin zo lekker gevat! Meijke, geeft toch niets ik ook hoor! maar wat super leuk succes Nova, haha wat schattig!! Linnie, bij oudste maar tot 12 wkn ( kwam wel met 5 mnd soms weer es ) Bijd e jongste tot en met 9 mnd wel...Maarja had ook echt te maken met mn schildklier....want het leek erop dat hij ook snel zonder nachtvoeding kon, maar ineens kelderde mn productie zo keihard! bah echt shitty tijd was dat...toen ben ik ook per dag 1 flesje kv bij gaan geven, wat echt hoognodig was...hij kwam niet goed aan enz...bleek dan achteraf Moni, beterschap! @zeuren, ja ik ben echt heel streng eigenlijk, dat echte 1000x iets vragen achter elkaar was wel een fase, maar gewoon hetzelfde blijven doen, en nu hoe fik hem maar iets vantevoren goed uit te leggen, ook steeds retorische vragen stellen en hem laten antwoorden en dat helpt enorm goed tegen zeuren hier... Ik merk wel dat hij soms dan iets aan zn vader gaat vragen nadat ik al nee had gezegd..maar dan kijken man en ik elkaar aan...of ik spring er even tussen, dat ik daar niet van hou dat hij het alsnog gaat vragen terwijl hij al weet dat iets niet mag ... Maar vaak gaat het zo bijv "mam mag ik alsjeblieft nog een koekje?" "Nee M. ik heb net al gezegd dat je 1 koekje mocht, die heb je al opgegeten en zit nu in je buik, het is genoeg zo" "Ja mama ik mag wel een koekje, ja tuurlijk....mag ik mama??????" "M. weet je nog wat ik net al zei?" " maar ik wil nuuuuuuuuuuu" Dan kijk ik heel streng/verontwaardigd dat hij zo'n toon aanslaat En dan verander ik van onderwerp en stel de vraag " Oh maar M dus jij wilt niet meer met deze auto's spelen, oke nou dan ruim ik het op" En dan is hij afgeleid, en kotm er ook niet meer op terug... Maar wat jij Sukke beschrijft dat was hier wel echt een fase hoor, de juf op school werd ook gillend gek hahahaha...
@Duchess, knap! En grappig, haha. Zoontje van een vriend van mij, toen ze vertelden dat er baby in mama's buik zat, was even stil, en zei toen: maar is daar dan ook een stoel dan? En fijn dat ze even zoveel heeft geslapen, zeg. Misschien moet ze even resetten, bijslapen, en gaat het dan weer wat makkelijker...
Meijke wat leuk, veel succes!!! Aanleren/laten huilen is niets voor mij. Ik ben er persoonlijk van overtuigd dat niemand beter weet dan de baby zelf wat hij/zij nodig heeft. Dus ik luister daar graag naar. Vannacht heeft ze de hele dag tegen me aan gelegen (was echt een luchtalarm als ze me niet voelde ook haha) en netjes geslapen met een voeding om 02.45 en 05.30. Dus dat is een stuk beter zo. Dan maar ff zo.
ja zo is het toch ook goed, zo heb ik het ook een hele tijd gehad, om 2 en om 5 kwam hij... maar ik had het een btj over overdag, wanneer je soms gewoon echt niet anders kan dan een dutje in bed laten slapen..ik droeg jongste verder ook veel hoor...want ja je moet toch met die oudste van alles doen, maar die was ook net iets jonger als Y..