Wat at jouw peuter vandaag?

Discussie in 'Voeding' gestart door zogelukkig, 8 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Vind het heel opvallend. Probeer het over een paar dgn weer. Stel ik doe het morgen en het is misschien gewoon maar van de oorpijn weet ik nog niks.

Ga morgen idd ook een monster brengen.

B net weer gevoed. Ben benieuwd wat de nacht ons gaat brengen..

2. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Sukke, hoe is je nacht gegaan?
    Tijdens het kolven vannacht zat ik te googlen, maar mango allergie schijnt wel voor te komen. Ik zou het echt een tijd even niet geven.
    Is mango het enige waar ze op reageert?

3. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Na meloen spuugde ze ook wel wat meer maar dat was gewoon wat spugen. De laatste 2 x na mango was het echt overgeven!
    Nacht is overigens prima gegaan.

Ik heb nooit eerder iets aan haar gemerkt wanneer ik het op had.

4. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Een allergie bouwt zich op.
    De eerste keer is er geen reactie, de tweede keer wel, maar niet zo heftig, dat wordt steeds erger.
    Dat klinkt dus best aannemelijk uit jouw verhaal. Meloen al vaak gegeven?
    Kiwi zou ik dan trouwens ook even niet geven (als je dat al deed, ik weet niet vanaf wanneer dat ook al weer mag).

5. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Nee kiwi nog niet gehad, mag pas vanaf 1. Meloen heeft ze al vaker op dan mango en daar gaf ze de laatste paar keren wat op terug.

6. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    toch opmerkelijk dan heh...wanneer krijg je de uitslag van R?

@hier

-2 volk bth smeerkaas
    -beker thee
    -beker drinkmelk
    -bak druiven
    -2 volk bth speculaas
    -paar slokken thee

-fruit op psz+ water
    -mini krentenbol
    -lange vinger ( koop ik nooit, had ik zelf ineens trek in, vroeger smaakte het toch lekkerder haha)
    -diksap
    -soepstengel

-veel rijst, broccoli en marokkaanse gehaktballetjes
    -kwarktoetje en wat hapjes van mijn chocoladetoetje
    -water

JOngste:

-2 volk bth kipfilet
    -beker thee
    -bak druiven
    -soepstengel
    -klein flesje melk

-2 volk bth smeerworst
    -beker diksap
    -mini krentenbol
    -lange vinger ( tjaa ontkom er bijna niet aan, die rent gelijk broer achterna miiiijjjjjjjjj roepend :$:D:D)

-veel rijst, brocolli, marokkaanse gehaktballetjes
    -kwarktoetje
    -water
    -klein flesje melk

7. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Wow miis, 4 bth!

Poeh daar ben ik ook wel benieuwd naar. Heb nu in mijn hoofd dat R alleen andere dingen krijgt tijdens B der slaapjes.
    Hoewel, dat is al lastig want koffietijd (+/- 10.00) is een koekje. R krijgt nu vaak een plop koek of we delen smoeltjes. Daar wil ik bij B toch ook nog ff mee wachten. Eerst maar de goodies.

Ik heb nog niks weg gebracht. Moet morgen naar de ha ip controle met B wil het dan vragen. Overigens vandaag geen poep!

8. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    R
    Creusli met melk
    Vlk cracker kaas
    Melk

Plopkoek
    Halve dadel
    Diksap

1 bth kaas
    Water

Partje appel en biscuit (psz)
    Grote beker thee! Hij drinkt echt gigantisch goed daar. Beker is altijd leeg! En ze hebben daar maar even om te drinken natuurlijk.

Appel

Koekje (weer, vergeet die psz koekjes vaak) en gewone ranja bij de kapper.
    1 klein snoepje, van die pastel gekleurde snoepjes die in een rolletje zitten. Kreeg ie ook bij de kapper....

1, ja wel, doperwt, beetje paprika, nasi, beetje satesaus, half tomaat. Waren uit eigen tuin van kennissen dus erg sappig. Vond ie niks, was net soep!? Flink wat soja ei
    Melk

Water

B
    Bv (1 kant nacht)
    Bv (beide nacht)

Kwart bth roomboter
    Bv

Halve bth roomboter
    Stukje jonge kaas om te proeven
    Bv

Bv

Zilvervliesrijst, broccoli en doperwten
    Bv

Bv.

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hihi één doperwt :D

- havermoutpap en rijstemelk
    - veel meloen
    - 1 dikke v boterham roomboter en kaas, peer
    - halve rijstwafel (eigenlijk van Kersje)
    - garnalenkoekje, rijst, een velletje van een spruitje

Kersje is ziek :( Ze heeft wel een ondertand door! Jawel, morgen tandenborstel kopen ;)

BV (geen nachtvoeding gehad)
    halve v boterham roomboter
    Meloen
    Snoeptomaatjes
    Hapje rijstwafel
    Hapje sperzieboon

Tussendoor véél aangelegd ivm haar koorts. sneu hoor :(

10. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Sukke: Goh 1 doperwt, had je er niet meer?? ;)
    De rest had B gisteren al op de grond gewerkt! :D
    En hier drinkt ze ook altijd goed op het kdv en ook nog eens flink als ze daarna thuis komt!

Meijke: hoe is het? al een keer getest??? :D

Omelet: sneu voor Kersje, hopelijk komt het van de tandjes en is het snel weer over! En inderdaad morgen lekker gaan poetsen...

Eten:
    - 2 boterhammen met ham
    - beker melk
    - banaan
    - beker diksap
    - 2 boterhammen met zuivelspread
    - beker melk
    - perenijsje bij opa en oma
    - bakje zonnebloempitjes
    - beker diksap
    - hapje van koekje
    - flink bord met witte bonen in tomatensaus, 2 aardappels en worst
    - yoghurt

11. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    sukke, jaaa eerst was dat hier dus makkelijker toen I nog meerdere dutjes deed...nu atijd tussen 12 en 15 ergens...en dan luncht M ...vaak mag hij na 15 wat tussendoor...en ja dan heeft I net zn lunch op..en soms geef ik ieder wat anders..maar hij gooit het gewoon weg en gaat dan echt stennes lopen maken haha...Sta wel van mezelf te kijken hoor, dat k denk jezus dat kreeg m echt nog niet...maar op een of andere manier zie ik het erge er op dat moment toch niet van in...moet wel zeggen, hij eet echt mega goed...kijk deed hij moeilijk enz ja dan doe ik dat ook niet...maar gelukkig weet M ook dat hij sommige dingen niet mag eten als I wakker is ...

Omelet, ach zielig! die rottandjes, haha ik baal echt wel hoor dat mijn kids zo laat zijn ermee...want ja ik zit er dus Nu pas mee...

@hier, nou we moeten de jongste zn linkeroog gaan afplakken 10 min per dag..heeft klein btj plus afwijking, wat ze helemaal kunnen terug halen naar 0 zegmaar...maar daardoor heeft ie dus een loens oog gekregen, eerst was het niet, maar werd steeds erger...echt lui oogje btj dus staat zo sneu haha...anyway..door dat afplakken halen we in elk geval zn zicht helemaal goed terug, maar het loensen niet, dus kunnen we in toekomst eventueel kiezen voor een operatie...

12. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Hij moest proeven van mij voordat ie iets anders (kale rijst) kreeg!

Omelet, ohh wat heerlijk geen nachtvoeding! Ben een beetje jaloers! Wat sneu dat ze ziek is! Beterschap.

Heb vorige week trouwens mij hoppediz gehaald maar hij is te kort! Gggrrrr! Dame waarvan ik hem kocht was zeker 1,5 keer mij dus toen ik hem zag dacht ik dat lukt wel maar toch niet echt! Baal er van, ga er nog wel ff mee oefenen maar vrees het ergste.

Linnie, als jij de jouwe eruit wilt doen stel ik mezelf graag kandidaat! ;)

Vandaag bij de ha geweest. Oortjes waren weer ontsteking vrij, gelukkig. Over de mango werd niet veel gezegd. Gek, laatste keer bij deze ha!

Poeh B is echt een regelmaat kindje denk ik. Vorige week maar ook vandaag totaal uit haar doen door drukte in de avond. Hadden etentje hier thuis. Ze was om half 7 aan het drinken toen de bups binnen kwam, 1 kant. Ik dacht nog"das mooi kan ze zo nog yoghurt en dan om half 8 de andere kant en pitten!"
    Niet dus ze slaapt nu net, terwijl er qua voedingen goed (lees 1 minder) ging.

R
    Creusli met melk
    Melk

Bastogne koekje
    Water

Italiaanse bol paturain. ( hadden samen grote boodschappen gedaan, duurde eeuwig maar zo leuk!)
    Thee

Geslapen.
    Grote beker water
    Banaan
    Wat rauwe paprika
    Rijstwafel
    Pakje appelsap, voor de helft verdund met water

Wat paprika risotto met tonijn
    Melk

1 slagroomsoesje gedipt in pure chocola en 3 m&ms.

B
    2x een halve bv in de nacht!

Kwart bth roomboter
    Bv (half 10)

Halve bth roomboter
    Bv(14.00)

Ruim een kwart appel

Paprika
    Vlk macaroni

Halve bv (18.30)
    Yoghurt volle

Hele bv (19.30 en 21.45)

13. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    sukke, ja M was ook sneller ontregelt! herken dat wel!
    Gelukkig die ontsteking weg! nu weer terug (hopelijk) naar rustig ritme en zelf slapen...althans zonder jouw vinger :D

Wat zonde van je doek! maar had je ook specifiek gevraagd naar een bepaalde knoop, waarmee het zou uitkomen?wil die vrouw het mss eventueel nog terugnemen?

14. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit dus!!

??

Verder niet goed bijgelezen, ik was vanavond hier, in Amsterdam, Oohhhhhhhhhhhhhhh.......

Slik

Ohhhh

Het was zo mooi....

Zucht. Nu ga ik slapen.

(Kennen jullie zeker niet he, broekies :p)

15. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Ze zou dit weekend in ieder geval opnieuw gaan testen... ben benieuwd!

Hier al flink bezig geweest vanmorgen.
    Manlief heeft onze kapotte droger gestript en is er nu meer naar de stort en ik heb onze kledingkast eens flink onder handen genomen..ahum..zijn nogal wat vuilniszakken die weg kunnen!
    Moeten toch langzaam aan eens wat meer plaats gaan maken en dingen weg gaan doen om genoeg ruimte te krijgen op zolder en op de nieuwe slaapkamer van F.

Zometeen lekker zwemmen samen! (en vanmiddag weer werken...)

16. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Zo weer lekker thuis op de bank!
    Niet druk gehad, maar niet minder moe nu..pffff!

Vraagje ter herkenning of zo??? :
    Vanavond tijdens het eten van met name de broccoli gaf ze steeds aan buikpijn te hebben, zelfs tot (nep)huilen aan toe!
    Wist eigenlijk niet zo goed of het nu echt was of niet....
    Want ze deed het alleen als ze een hap broccoli in haar mond had :(
    Het hapje vlees was zo weg en daarna begon het weer!
    Ze deed het wel erg overtuigend waardoor ik gewoon niet weet of het echt was of niet!
    Toen het toetje kwam was er geen buikpijn meer te bekennen en daarna rende ze ook weer gewoon rond.

Dus toen ik vroeg of ze een grapje had gemaakt over de buikpijn zei ze eerst 'ja' :$
    Toen ik daarna zei dat ze geen grapjes mag maken over buikpijn, was het volgens haar in een keer geen grapje meer :( Maar er niks meer van gemerkt daarna! (voor het eten ook niet trouwens...)

Wil haar natuurlijk wel serieus nemen als het écht buikpijn is, maar er niet te veel nadruk op leggen als het niet echt is. Lastig!
    Vraag me af of ze zoiets op die leeftijd al kunnen 'spelen'???

17. Meijke

Meijke Niet meer actief

Haha sorry meiden... Test was een indroogstreepje. Nog geen ongi, maar test van vanochtend was spierwit.

Druk weekendje gehad, nu met man op de bank. Morgen teruglezen en eens ff reageren :).

Bth met appelstroop
    Halve mandarijn
    Half volkoren koekje
    Doosje rozijntjes
    Bth met kipfilet
    Halve mandarijn
    Volkoren koekje
    Nog een doosje rozijntjes ;)
    Flink bord volkoren penne met saus van tomatenblokjes/zoete ui/wortel/knoflook
    Schaaltje bio vanille yoghurt

18. Meijke

Meijke Niet meer actief

Moni, mijn YouTube loopt vast op de phone, waar was je? Ik ben 35 dus ken het misschien wel ;).

19. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    nova, hier de smoesjes: Ik ben moe, ik moet plassen, ik moet even liggen, ik vind het niet lekker, ik heb buikpijn, ik lust dit dingetjes erop niet BLABLABLA hahahahahahhaahha

gelukkig is hij net jarig geweest en vind hij 3 jaar zo geweldig...dat hij nog over te halen is met" huh maar je bent nu toch groot? al 3 jaar?!!! Als je 3 jaar bent dan moet je dit echt eten, dan wordt je groot en sterk en snel weer jarig :p"

Hier een plastoneelstuk ( ikw eet dat hij niet moet of net is geweest) maar zooo nodig moeten (zogenaamd) ...ga ik mee..en kijk ik..perst ie er echt 2 druppels uit, maar dan wel daarvoor met de beentjes knijpen etc etc etc hahahaha

Bij buikpijn doe ik dan zo...oh dus je hebt buikpijn? dus je kunt ook geen toetje straks eten? dat zouw el heeeeul jammer zijn...
    Als je buikpijn hebt, moet je Juist groente eten, alllll die vitamientjes gaan dan naa je buikje...wordt ei weer helemaaaal beter!! jaaaa joepieeeee dat doen we! :D:D:D

Ik doe altijd een btj gek :p

Deel Deze Pagina