Hier ook bij de oppas, Ongeveer dit: -halve boterham/melk -halve mandarijn -koekje en ranja -rozijntjes -stukje pannenkoek en halve boterham, plakje gekookt ei / melk -diksap en kruidnootjes -chocoladelolly (!) van mn oppasjongetje gehad.. -paar happen zelfgemaakte macaroni met aardig wat kaas -schaaltje yoghurt met bruine suiker
alles behalve avondeten...dit over heel de dag 2 boterhammen salami, 2 mini ontbijtkoekjes, halve cracotte, peer, 2 bananen, halve mandeirjn, halve appel, 2 koekjes, 2 boterhammen pindakaas, knijpkwark, beker vruchtensap, halve beker thee, halve soepstengel btj rare "slechte" dag
Ik las hier over het niet eten van korstjes. Mijn zoontje eet ze ook niet als ik ze er aan laat zitten maar als ik ze los snijd, peuzelt hij ze op. Hij houdt er niet van als structuren gemengd zijn. Hij spuugt het brood uit als er een stukje korst aan zit. Net alsof hij zacht brood verwacht en dan die harde stukjes niet hoeft. Ik rooster het brood altijd lichtjes en dat vindt ie heerlijk (maar dan nog de korstjes apart).
Hier vandaag boterham kipfilet en beker melk, bak gemengd fruit en sap op kdv, 2 boterhammen met de lunch, een cracker met smeerkaas en sap, en mijn banaan at ze ook maar op en vanavond zijn we bij de mac gaan eten en heeft ze kipnuggets en frietjes op, was de eerste keer en ze vond het superlekker!
Mijn zoontje heeft ook geen avondeten op in vergelijking tot gisteren. Hij was erg moe en wou een bakje olijven met fetakaas, een grote appel en een beker drinken. Moedermelk als toetje en lekker op tijd slapen.
Hier vandaag: Ontbijt: 1 volkoren cracker en melk (met weinig zin); Fruit op kdv; 2 boterhammen en sap tussendoortje op kdv best gegeten van pasta met paprika, courgette, tomaat, wortel en gehakt; een koekje; 150cc melk
Tjeetje ik moet echt heel goed denken om te bedenken wat ze vandaag heeft gegeten...moet echt zeggen dat ik soms smiddags al niet meer weet wat en hoeveel ze smorgens op heeft. Ontbijt, Borst, daarna 1 boterham waarvan een helft met boterhamworst en een helft met jam en erbij een glaasje sap. Tussendoor, Nibbit's (ja mama niet thuis dan krijg je dat). Middag, Ruime halve tosti, dus zeg anderhalve boterham met kaas en ong 150cc melk (kunstvoeding). Tussendoor, Fruit, geen idee wat ze op heeft gezien ze met broer/zus gedeeld heeft. Samen hebben ze iig een banaan, appel, mandarijn, kiwi en wat aardbeien op. Avond, Witlof, aardappels en slavink (bij opa en oma gegeten) en voor het naar bed gaan ong 150cc melk (kunstvoeding). (Ik vergeet gewoon de 2x 'melk' te melden ! Even aangepast dus)
Hmm even denken 2 boterhammen Cracker met jam Doosje smarties (van oma) Een appel Een manderijntje Bor vol hutspot Half boomstammetje Bakje magere yoghurt Mijn dametje doet wel eens lastig en papa vind dat niet zo leuk. Maar ik ben voor rust aan tafel dus als ze niet meer wilt is het goed. Is het echt heel weinig dan probeer ik het nog wel eens met een spelletje en anders jammer
Hier waren we vanmiddag op visite dus iets extras, verder: -half croissantje kaas/ melk -diksap en ontbijtkoek -beetje couscous met zoetzure saus/ananas -yoghurt -diksap, paar hapjes cake, chocolaatje, pepernootjes, schuimpje -1 snee brood met leverworst/melk
vandaag: ochtend - 3 boterhammen, thee, banaan, knijpfruit middag - 2 boterhammen, koekje, diksap avond- macdonals , dus patat, kipnuggets, danoontje, fristi vanaf morgenw eer gezond
Vandaag best goed gegeten: Pap en snee krentenbrood Banaan 3 boterhammen en beker melk mandarijn en volkorenkoekje frietjes zonder zout, boontjes, half kroketje, appelmoes 2 danoontjes
Gisteren een goede dag: Ontbijt: M en A: een half volkoren bolletje met boter, 1 snee kerststol + 150cc melk. D wilde een bordje pap. Tussen: D: 3 kiwi's, M: 1 kiwi en 1 appel, A: 1 appel Lunch: 2 volkoren boterhammen met vlees en hagel, + ieder een half rozijnenbol, diksap Tussen: beker thee + 1 nijntje koekje Avondeten: een bord vol boerekenkoolstampot met gehakt en wortels; Daarna 2 kleine chocolaatjes en wat nootjes; 150cc melk en slapen.
Nog even van gisteren. De oudste: 2 sneetjes waldkorn, boter en vruchtenhagel + beker melk 1 banaan 1 krentebol met boter en een eitje + water 2 sultana koekjes en limonade Daarna bij mijn ouders geweest. Hij heeft een schuimpje op en 's avonds hebben we gebakken tongetjes en wyting gegeten met stokbrood. En mijn moeder had 1 of ander aardbeien toetje gekocht. De jongste: 2 sneetjes waldkorn met boter en vruchtenhagel + water 1 appel en een stukje mandarijn 1 grote krentebrood met boter met diksap 1 schuimpje en wat tongetjes, stukje witvis en een toetje na. Beker sap bij het eten. Rond 20 uur nog een fles melk voor het slapen gaan.
Gisteren: - Boterham met smeerkaas + appel + water - Tosti met kaas + beker melk - Spaghetti met courgette (erg vermakelijk hoe ze het naar binnen zat te werken, haha, hebben het nog op film vastgelegd) - Beker melk
Gisteren: - Boterham met pindakaas + halve peer - Boterham met stroop + beker melk - Andere helft van de peer - Chili con carne (en dat het ik vandaag al geweten..pfff..lekker stinkpampers!) met een toetje vruchtenyoghurt - Beker melk
Hier gisteren: Ochtend: halve snee brood met vruchtenhagel/melk/koekje/diksap/halve appel middag: bordje zelfgemaakte tomatensoep met soepstengels,toetje -diksap en een koekje, halve appel avond: halve tosti, halve snee met leverworst/melk
Vandaag; pap beker water , diksap banaan, boterham met kaas en boterham met appelstroop en beker melk Tussendoor yoghurtrozijnen en mandarijn met water. Hier nu weekeinde dus frietjes.. Die eet ze wel .. Misschien een stukje vlees en ws een bakje tomaatjes yoghurt na..
Gisteren: ochtend: 2 boterhammen middag: 2 boterhammen avond: doperwtjes met worteltjes/krieltjes/rollade fruit
doorkomend kiesje: ochtend- volle bak yoghurt met babymuesli, banaan, ontbijtkoekje, thee middag: kwark, peer, sap, half koekje avond- vol bord boerenkool met rookworst+ vol bakje kwark