Wij eten vanavond 'my alltime favourite' uit het zomerkookboek van Nigella Lawson: pasta al sugo crudo. Een saus van rauwe tomaat die je de hele dag laat marineren in knoflook en olijfolie. Half uur vantevoren de tenen knoflook eruit vissen en stukjes mozzarella erin stoppen. Pasta koken, saus erover heen, wat basilicumblaadjes erbij. Nog wat salade, stokbrood en smeersels en klaar. Koud glas rosé er naast. mmmm Ik heb er nu al zin in. Spaghettini al Sugo Crudo - today > food - TODAY.com
Nou, als je de tomaten ontvelt door even in kokend water te dompelen blijft het vlees van de tomaat zelf rauw. Alleen het vel laat makkelijker los. Wat ik er boven schreef was een hele korte samenvatting
Koude courgette-komkommersoep. Maaltijdsalade. Tapas. Als groente een lekkere tomatensalsa, wittebonensalade, of gewone salade. Verder eten wij eigenlijk gewoon warm, ook als het buiten warm is.
Gisteren witlof, die had ik 's morgens al gekookt, hoefde alleen nog de oven in, met aardappels en diepvrieshamburgers, dus ook snel klaar. Vandaag patat bakken, dan zijn we zo laat thuis, dan ga ik echt niet meer koken voor 3 kindjes die doodmoe zijn, en mijn man is ook niet thuis. Morgen bestel ik eten, want dan eet ik op m'n werk, mijn man zal wel bij mijn schoonouders eten, iets makkelijks, bbq of patat ofzo. Zaterdag en zondag zal het wel bbq worden, met 1 van die dagen broccoli, omdat die er nog ligt
Gisteren hebben we gewoon spruitjes, aardappels en vlees gegeten, maar voor vandaag heb ik even een wat zomerser receptje uitgezocht. Zomerse peultjes met geitenkaas - Recept - Allerhande - Albert Heijn Over het algemeen verschilt het een beetje per warme periode. Is er voldoende tijd en energie, dan kijk ik even kritisch naar wat lekker is met het weer. Anders komt er gewoon een menu op tafel dat in het weekend is uitgezocht. Mijn man verwacht niet echt dat we wat anders eten als het warm is, dus die zul je er niet over horen.
Je kunt ze ook zonder zalm maken (is wel anders, maar ook lekker! En verse zalm mag evt wel) Gisteren als lunch een wrap met bie en walnoten gegeten. Savonds gewoon aardappelen, groente en vlees. Vanavond als avondeten een wrap met kipfilet en sla
ik denk dat het bij ons vanavond mac word man is niet thuis en zo geen zin in koken van de week ook al pizza besteld om dezelfde reden
Ik heb nog een pan linzensoep van gister. En ik heb aardappelsalade gemaakt op z'n turks. lekker makkelijk en met die warmte hebben wij toch niet zo'n enorme eetlust.
Wij eten als het langer warm is gewoon wat we altijd eten. Gisteren aardappelkroketjes, bloemkool en filetlapjes. Vanavond pasta met tomatensaus.
Wij eten vanavond een van de knorr wereldgerechten Mexicaanse enchiladas, sla erbij en wat rijst een blikje perziken. En dochterlief pannenkoek die moet niks hebben van rijst.
Wij eten vanavond macaroni bolognese. Daar had ik gisteren vreselijk zin in en heb nog heel veel over. Ben benieuwd of ik het weg krijg, ik voel me altijd vreselijk als het zo warm is