Hoe oud was jullie kindje toen jullie zonder hem/haar een weekendje weggingen? Mijn zoontje is nu 9 weken, en manlief stelde voor om over twee weken een weekend weg te gaan naar Berlijn, zonder de kleine... Ik vind het helemaal niks! Nog los van het feit dat ik BV geef, en niet de allerbeste productie heb maar het wel zo lang mogelijk wil volhouden, vind ik een baby van 11 weken wel erg jong om bij een oppas achter te laten... Hoe denken jullie hierover?
Doe wat voor jou goed voelt. Jongste is nog nooit uit logeren geweest. Oudste een enkele keer 1 nachtje en 1 keer een week (was toen al ruim 1 jaar), maar dat was omdat we gingen verhuizen.
Ik vind je mannetje nog wel erg klein hoor Ik moet er nu zelfs nog niet aan denken en ze is al 10 maanden geweest! Maar goed dat verschilt natuurlijk per persoon.. Doe lekker waar jij je goed bij voelt. Ik zou als je gaat wel extra vaak kolven om de boel goed op gang te houden.
ai.. snap goed dat je dat nog niet wilt hoor! Onze zoon is pas 1x 1 nachtje weg geweest en toen sliep hij bij zijn opa en oma, en stonden we de volgende morgen weer op de stoep. Hij was toen 9 maanden.
ik wil ook eens een dagje en een nachtje weg maar dan naar de ardennen, dat is maar maximaal 1.5u verder voor als ik hem te veel mis of als er iets is, wanneer we gaan weet ik niet maar toch eens deze zomer doe waar je je goed bij voelt
Thanks voor de reacties.. tja, het voelt dus helemaal niet goed om dat te doen, en ik vind onze zoon echt veeeeel te jong nog... Maar hoe maak ik dat mijn vent duidelijk?!?! Die zit zo op een andere planeet!!!
Mijn zoontje is nu 1.5 jaar en ik kan nu echt nog geen nachtje zonder hem dus een heel andere mening als jouw man Eerlijk gezegd vind ik een baby van 11 weken ook erg jong om zonder zijn mama te zijn hoor! Plus, hoe wil je dat idd met de bv doen? Je moet dan wel kolven in het weekendje weg, dus echt helemaal 'vrij' ben je toch niet. Kolf je nu al? Want dat kan ook best lastig zijn op het begin. Eerlijk gezegd, en ik bedoel het echt niet veroordelend, begrijp ik dat soort 'behoeften' nooit zo goed. Mijn zoontje had onwijs veel opstart problemen en met 9 weken had ik er al helemaal niet aan moeten denken om zonder hem op stap te zijn. maar ja nog steeds niet dus Pas als hij vraagt of hij mag logeren gaan we hem een nachtje bij oma of iemand anders brengen. Maar, je moet doen wat voor jouw goed voelt. Het is jullie kindje, uiteindelijk dus ook alleen jullie keus.
hihi voor een man is het missch ook wel lastiger te begrijpen (niet alle mannen hoor) maar die hebben het kindje ook geen 9 maanden in hun buik gehad, geven geen borstvoeding. Maar als het voor je niet goed voelt, gewoon niet doen toch?
Nou, alle mannen denken echt niet zo hoor! Die van mij in ieder geval niet. (en ken er wel veel meer van niet) Als hij nou voorstelde om samen uit eten te gaan ofzo, dat zou ik heel normaal vinden. Dit niet, maar dat is mijn bescheiden mening En daarnaast, jij kunt het hele weekend wel kolven ( wat een lol), maar wie zegt dat je baby van nog maar 11 weken na een weekend aan de fles jouw borst nog wil
Voor mij zou het echt no way zijn!!! Dan trekt hij toch echt aan het kortste eind. Maar waarom niet gewoon lekker met baby? Mooi compromis lijkt me....
Met 1,5 jaar zijn wij toen een nachtje weggeweest. Man heeft nu in november een feest van zijn werk, dat wil ik nog overwegen om dan een nachtje met hem weg te zijn. Maar no way eerder en 1 nachtje is meer dan genoeg.
Wij gaan als mijn zoontje 10 weken is een dag en een nacht naar een festival. Een vriendin van mij past dan op in ons huis! Ik vind het wel heel spannend maar denk dat het voor mij wel goed is om hem een beetje los te laten. De week daarna moet ik weer aan het werk dus dit is een mooi voorproefje.
Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken... Persoonlijk vind ik 11 weken ook nog erg jong, maar je moet doen waar je jezelf goed bij voelt en in jouw geval zou ik dus gewoon tegen m'n man zeggen dat het feestje niet doorgaat. Weekendjes weg blijven er altijd, voor je het weet is je kleine mannetje groot.. Bovendien zou ik onze zoon (hij is nog nooit uit logeren geweest) eerst rustig willen laten wennen en dus niet gelijk een heel weekend gaan. Ik denk dat wij over een tijdje een keer met z'n tweeen naar de film gaan oid en zl dan een 'testnachtje' bij opa en oma laten maken.
Heel weekend?! Ik krijg het al benauwd als ik een hele dag + avond weg 'moet' ..... echt niet dat mijn mannetje al ergens anders gaat logeren... (sowieso slaapt hij nog niet door.... en vind ik niet dat ik daar andere mee kan lastig vallen) Mijn man zegt ook altijd.. we gaan geen dagen weg zonder hem, we zijn een gezin. Als het voor een feestje is en hij is wat ouder, vind ik het anders.. maar echt geen heel weekend!! Ik zou het gewoon zeggen en met bv is het gewoon echt niet handig... kolven duurt langer als aanleggen dus dan kun je je kleine beter nog meenemen! Hij zal t toch wel begrijpen dat je je kleine nog niet zo lang kan missen?!
Gewoon zeggen toch? Persoonlijk vind ik 11 weken nog erg jong plus het feit dat je borstvoeding geeft maakt het niet praktisch. Zelf zijn we samen een nachtje weggeweest toen onze oudste dochter een maand of 10 was.
Vind ik erg vroeg ook. Misschien eerst wennen hoe het gaat op kdv. Als je dat een beetje gewend bent, wordt het denk ik ook makkelijker om hem een keer alleen te laten. Onze gaat nu met 5,5 maand voor het eerst een weekend ook bij opa en oma, omdat we naar een festival gaan. Ook spannend hoe dat gaat. Ik geef ook nog borstvoeding, maar dat weekend krijgt hij gewone melkpoeder, maar ga ik wel kolven verder. Ik hoop dat het goed gaat.... Vindt het wel spannend ook!
Hoewel een weekendje weg mij als muziek in de oren klinkt, zou ik het persoonlijk nog niet kunnen... En die van mij is 4,5 maand . Ik heb het pas net voor mekaar om niet te gaan huilen als ik haar voor een uurtje ergens laat... Doe wat je gevoel je ingeeft... Het is geen schande als je er nog niet klaar voor bent. Jullie zijn nog zo aan elkaar gebonden... Niet alleen door de borstvoeding, maar gewoon door de moeder-kindband, moeder-instinct dat je nog over je kleintje moet/wil waken.