Domme vraag over boterhammen

Discussie in 'Voeding' gestart door podiki25, 21 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Hoi,

Hier ben ik weer met een voedingsvraag. Mss een heel domme vraag maar hoe geef je nu een boterham aan een baby van 7 maanden?
    Tot nu toe geef ik korsten of een stukje stokbrood maar zonder beleg.
    Als je er beleg op doet, dan veronderstel ik dat je het geeft zoals wij een boterham eten (dubbel gevouwen met beleg ertussen)? Of snijden jullie kleine reepjes boterham? Hoe doe je dat toch? Ik heb het geprobeerd met kleine stukjes, maar mijn mannetje vond dat maar niets. Hij eet wel dingen uit het vuistje, maar als ik hem een boterhammetje geef met beleg, dan knijpt hij het fijn. Graag jullie advies.

2. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    zie net dat ik dit verkeerd geplaats heb, moest bij voeding staan.

3. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Bij mijn vriendinnen met kinderen op deze leeftijd zie ik dat ze het kindje helpen met brood eten.
    Dus kleine stukjes en dan gewoon in de mond stoppen, lijkt me ook het makkelijkst met bepaalde belegsoorten..

4. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Bij een domme vraag hoort een dom antwoord ;)

Gewoon in een 12-tal stukjes en in de mond stoppen. Knijpen deed ze hier ook erg lang en aangezien er dan meer naast ging dan in, heb ik haar geholpen. Ik help haar nog steeds en tussendoor krijgt ze een boterham uit het vuistje met boter. Het knijpen is hier over.

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik vind het geen domme vraag, want ik snap ook nooit hoe anderen dat doen.

Hier op 13 maand nog steeds een droge boterham uit het vuistje. Ze vind het heerlijk, dus ik zie geen reden om te beginnen knoeien met beleg.

6. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    gewoon oefenen, ik leg gewoon kleine stukje voor hem neer (met jam of appelstroop, boter) en ja hij knijpt ze wel fijn maar stopt ze ook wel in zijn mond. Ik heb bij beide kindjes nog nooit brood in de mond gestopt, komt vanzelf

7. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat je het beate kunt doen is brood uit de vriezer. Dat is minder vers en plakt dan ook minder aan het gehemelte. En idd stukjes snijden

8. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.265
    6.730
    113
    Waarbij mijn oudste echt alleen maar heel kleine stukjes at die in zijn wang gestopt moesten worden, eet mijn jongste van 7 maanden juist een dubbelgevouwen snee brood die 1 keer door midden is gesneden. Die pakt hij gewoon op en eet er stukjes van af. Je kunt dus verschillende manieren proberen.

9. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    ik geef nog steeds enkel korstjes in haar handje en die eet ze helemaal zelf op.
    Als het met smeerkaas is, trek ik hem in mini-stukjes die ik zelf in haar mondje stop.
    Maar denk dat 7maand toch echt heel vroeg is hiervoor.

10. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

In het begin deed ik er alleen boter op (daarna volgde stroop, jam) en deed dan een stukje in z'n wang, dan begon ie vanzelf te 'kauwen'.

We hebben een periode gehad dat ie het dubbelgevouwen uit z'n handjes at en nu eet ie het in stukjes met een vorkje, vraagt zelf om een vorkje ;) :D

11. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    boterham door 4en en voor haar neer leggen, kan ze zelf lekker pakken en eten.
    Ik doe er niks op, vind dat nog niet nodig.

Maar het CB zei dat je dan boter en beleg aan de onderkant van de boterham moet doen zodat het niet aan het gehemelte vastplakt

Deel Deze Pagina