Ik heb van de week volkorenbrood gebakken in de oven, gisteren Turks brood in de pan en vandaag maak ik appelflappen in de oven. En morgen weer brood want het is alweer op
lekker, hoe maak je die precies, bak je eerst die frikandel en doe je hem dan in het bladerdeeg of doe je het anders ?
Het is ook de eerste keer dat ik ze maak. Je kunt ze er zo vanuit de diepvries indoen. Dus bladerdeegplakje, frikandel erin, curry erbij, dichtvouwen en in de oven. Ik had er op gegoogled en het is niet moeilijk.
Cupcakes af,ham klaar,cakepops klaar,bladerdeeghapjes....mee bezig, gevulde eitjes klaar,oliebollen klaar....zo direct de appelflappen en nog wat kaas en toastjes maar dat doen we straks. Tafel staat bijna klaar
hier zijn de worstenbroodjes klaar, ze zijn weer heerlijk hihih kan geen bakker tegenop de bladerdeeghapjes zitten in de oven heb ze gevuld met: - kaas - cocktailworstjes - aardbeienjam - chocopasta verder 2 taarten gevuld en bekleed vandaag, kan ik ze morgen decoreren en de laatste taart vullen, bekleden en decoreren.
Ohh turks brood vind ik zoo lekker! Hoe maak je dat? Hier vandaag cupcakes en de oliebollen gaan zo de pan in!
Lijkt mij ook lekker. Misschien plaats ik ook nog even een foto als het klaar is, als ik er aan denk. Jouw cupcake ziet er ook jammie uit.
Ik ben normaal niet zo'n bakker, maar vandaag heb ik appelflappen gebakken en 2 soorten bladerdeeghapjes (mini worstenbroodjes en geitenkaas/honing/pijnboompitten/abrikoosjes). Gezellig voor bij de oliebollen (van de bakker) vanavond.
Nessy, wat een superleuke cupcakes! Het is geen Turks brood zoals je het bij de bakker koopt (pide), het is bazlama. Google maar op een plaatje, als je het recept dan nog steeds wil, zal ik het hier neerzetten . Pffff....hier zijn de 2 soorten appelflappen (appel/koekkruiden/citroenrasp en appel/kaneel/vanillesuiker) klaar....Net sigara borek gerold met 2 soorten vullingen (witte kaas/peterselie en geraspte kaas/Turkse worst) dus die kunnen straks zo in de pan (moet worden gefrituurd) als mijn moeder er is voor het eten.
Ik heb appelflappen gebakken, maar die waren wel heel erg snel op.. Oliebollen en appelbeignets maar gekocht! Ben meer andere dingen aan het maken voor vanavond..
we hebben vanmiddag samen met de kleine een soort van reuze appelflap gemaakt. gewoon een pak bladerdeeg in een bakvorm en appeltjes en rozijntjes erbij en half uurtje in de oven. zo heeft hij ook wat lekkers voordat hij naar bed gaat. vanmiddag hebben we pizza op en nu stat er een witlofschotel in de oven. wij hebben vanavond oliebollen en gehaktballetjes en nog wat knabbelzoutjes. ( niet zelf gemaakt die laatste) ben zelf al heel de week flink ziek en al vanaf 3 uur vannacht wakker, dus het is een beetje makkelijk vandaag allemaal.