Nou, de frikandelbroodjes liggen nu te bakken in de oven. (Op foto 1 lijkt de bladerdeeg geler dan het is....) Bekijk bijlage 211178 Bekijk bijlage 211179
krijg spontaan zin in frikandelbroodjes!!!!! maaar hier worden vandaag flammkuchen gebakken, hartige taartdeeg met creme fraiche, spekjes, uien en ger. kaas erover, lekker bij een nieuwjaarsborrel.
Getverderrie!!! Om 8.30 in de ochtend? Ik wacht nog ff! Ben nog opgeblazen van de oliebollen van gisteren.
Ik heb me eerste oliebol alweer op als ontbijt hahaha Leuk idee misschien maak ik de vega versie wel een keer
Morgen ga ik Eftelingcakejes bakken voor Sem om uit te delen op het kdv dinsdag omdat hij dan 3 word.
Saucijzenbroodjes ! En door dit topic ook een paar frikandelbroodjes om te proberen . We beginnen het jaar goed met eerst oliebollen en dan zo saucijzenbroodjes
@Jel....ik heb mini frikandelbroodjes gemaakt....had achteraf wel wat meer curry op gemogen maar dat weet ik dan voor een volgende keer.Ze waren wel lekker
Die zien er ook lekker uit. Zo te zien heb jij ze ook nog besmeerd met ei. Dat heb ik niet gedaan. De jouwe zien er ook lekker uit. Ik vond ook dat ze net zo smaken als dat je ze in de winkel koopt. Dus voortaan kunnen we het net zo goed zelf maken, scheelt wel een paar centen.
@Jel.....wij gaan ze inderdaad voortaan ook zelf maken....ze smaakten net zo goed.Ik heb elke frikandel in 4 stukjes gedaan en elk velletje bladerdeeg ook in 4 en 2 met een stukje frikandel en de andere 2 om erover te doen.En inderdaad wat eigeel met een kwastje erover gedaan.Maar als ik de grotere ga maken dan maak ik het net als die van jou...kan er lekker veel curry in.
Ze zien er goed geslaagd uit dames! Ik hou niet van frikadellen maar wel van kroketten, zou het met kroketten ook gaan? Denk dat je die wel eerst zou moeten bakken. Alhoewel, als je ovenkroketten gebruikt misschien niet.
Dat moet ook wel lukken denk ik, met kroketten. Ik denk ook dat ze eerst gebakken moeten worden, ivm dat krokante laagje om een kroket heen. Volgens mij, als je een kroketbroodje bij bakkerij Bart koopt, zit er ook nog mosterd bij in. Dus dat zou je er ook nog bij in kunnen doen.
deze taarten heb ik vandaag gemaakt, even in een link gezet was makkelijker http://www.zwangerschapspagina.nl/de-mamas/305874-januari-2011-mamas-deel-2-a-153.html#post11713883
Er staat hier een volkorenbrood (from scratch gemaakt) in de oven en ik ga zo nog pudding maken....maar dat is officieel koken in plaats van bakken
vandaag citroen meringue taart gemaakt voor mijn lief, dat was nog een flinke klus! Wilde ook nog brood maken maar dat toch maar laten schieten voor vandaag. Misschien morgen