Heb een chocoladetaart in de oven staan(eerste keer) volgens het recept moet hij er nu uit maar ik prikte erin in het midden en het was nog vloeibaar dus ik laat hem er nog 10 minuutjes extra in.
Geen zoetigheden voor mij Maar hier staat nu het deeg te rijzen voor een heerlijke focaccia met thijm, knoflook en zeezout... Yummie!!
Pepernoten! Althans, de meiden zijn het nu aan het kneden. Supermakkelijk en ze lijken me lekkerder dan die van bolletje mmmmmm
Gister pindakaaskoekjes gebakken (lekkerrrr!) 125g pindakaas met stukjes noot 1 ei 125g zachte boter 175g zelfrijzend bakmeel 175g bruine basterdsuiker snuf zout Oven 180gr, gas 3. Boter klein en zacht maken, suiker erbij. Goed mengen. Dan de rest erbij en goed mengen. Met twee theelepels bergjes maken en dan bakken gedurende een minuut of 20. Lopen dus wel wat uit. Vandaag wil ik arretjescake proberen, heb alleen geen vanillesuiker maar wel vanille-essence. Kan dat ook? En hoeveel essence gebruiken ipv een zakje vanillesuiker? Edit: heb een theelepeltje gebruikt. Dit is snel klaar trouwens, wel een vreemd iets. Ben benieuwd.... horen de bisquitjes knapperig te blijven?
up, Hoe bewaren jullie je koekjes zodat ze knapperig blijven? Ik hoorde met rijst maar dat werkt niet zo goed.
Ik heb vanmiddag een appel-kruimeltaart gebakken. Mjam was erg lekker en ik denk dat ik zo nog een stukje ga nemen. Ben alleen vergeten om de rozijnen erdoorheen te doen haha.
@deelight: ik bewaar ze gewoon in een koekblik dat werkt best goed. zo heel lang blijven ze toch nooit liggen @marijke: hihih ik heb hem vorige keer expres zonder rozijnen gemaakt want vind die dingen nooit om te eten
Arretjescake bewaar ik meestal een dag of 4, hooguit. Wel in de koelkast (zitten rauwe eieren door namelijk). Ik doe er trouwens nooit vanillesuiker door... Boter, cacao, eieren, suiker en biscuit. Biscuit wordt wel wat zacht, blijft natuurlijk nooit zo knapperig als normaal. Die pindakaaskoekjes vind ik ook een goed idee, ga ik van het weekend eens proberen!
Ik ga zo cakjes bakken, om er een mooi fondant versiersel op te maken, en om mijn botercreme toeven een uit te proberen! heb al een tijdje geleden een spuitzak gekocht, maar nog niet kunnen gebruiken!
Hier staat een oud Hollandse appel-kaneel cake in de oven, ruikt lekkerrrr! Nog 45 minuten... *trappeltrappel*