Mijn zoontje hebben we sinds maandag onderworpen aan de zindelijkheidstraining. Hij doet flink mee en hoewel het zindelijk zijn nog lang niet bereikt is, zijn er toch een paar dingen waar ik echt van sta te kijken. Vooral ook omdat het bij de oudste precies net zo ging. Maandag toen de luier af ging plaste hij de hele morgen niet. 's Middags na zijn slaapje kwam hij droog uit bed (terwijl hij altijd met een plasluier eruit kwam). 's Middags een paar keer moeten dweilen, maar toch ook regelmatig het potje geraakt. De volgende dag was het juist in de ochtend weer vaker dweilen en kwam hij zo goed als droog de middag door. Gisteren was de score 50/50 met een totaal van 6 plassen. Dus echt in drie dagen van iedere keer kleine beetjes plassen, naar een paar grote plassen op een dag. Bij mijn oudste ging het toen eigenlijk precies net zo. Ik vind het heel typisch. Zo van het ene op het andere moment plassen ze veel minder vaak. En elke middag droog uit bed! Blij om, maar vind het best vreemd.
Dat herken ik wel bij Sven. Minder vaak plassen, maar dat is voornamelijk omdat hij dan te druk is met spelen en vergeet dat ie moet plassen. Hij houdt het echt op tot t allerlaatste moment. Hier dan ook geregeld nog een druppeltje in de onderbroek.
Oftewel... hij snapt het al best wel goed.. Nu nog op tijd dat signaal herkennen dat hij echt moet. Voorheen deed hij uit gemak kleine plasjes en nu houdt hij het al op. Knap hoor!
Hihi, ik las de titel en dacht dat het topic ging over de rare dingen die je als ouders doet om je kind het plassen en poepen op potje/wc leuk te laten vinden (Wij hebben zelfbedachte liedjes over plas en poep met hele dansjes erbij en aangezien onze dochter poepen nog steeds wat eng vindt, zijn wij ook altijd de vochtige doekjes kwijt als we zien dat ze moet poepen maar al van de pot af wil omdat ze klaar is met plassen.....we 'zoeken' in hetbhele huis naar de doekjes, zodat zij op het potje blijft zitten en ze dus uiteindelijk wel poept. Nouja..dat soort dingen dus ) Enne, bij dochter ging het met plassen ook zo hoor. Eerste twee dagen heel veel kleine plasjes en ineens waren het een paar grote plassen op een dag. Succes!
Hoe lang duurde het dan voordat ze de plasprikkel gingen herkennen? Want tot nu toe gaan de plassen vandaag weer naast de pot. En dan roept hij heel verschrikt: oh, potje!
Het heeft hier wel een paar weken geduurd. Maar dat lag ook wel een beetje aan mezelf. Ik zette hem op gezette tijden op de wc. Tot ik besloot dat niet meer te doen en af te wachten tot hij het zelf ging zeggen. Dat is nog steeds moeilijk voor hem, maar t lukt wel. In totaal hebben we ook maar iets van 5 of 6 ongelukjes gehad.
Wat goed. Toen hij zijn luier om had kon hij het natuurlijk lekker laten lopen. Hij is zich dus al bewust dat hij het kan ophouden. Ons zoontje is ook net zindelijk. En hij geeft het nu ook zelf aan. Heeft denk ik 3 weken geduurd voordat hij het zelf aangaf. Succes ermee!
Dit heb ik niet gedaan, ik heb gewoon van de zomer haar luier afgedaan en gezegd dat ze geen luier om had. En het potje gewoon bij haar in de buurt gezet. Ik ben even iets aan het pakken en ik hoor, Mama kijk een poepie gedaan, dus ik vol trots haar belonen met woorden. vervolgens ging ze plassen en weer en weer. En toen hebben we eigenlijk geprobeerd om het door te zetten en eigenlijk ging dat gelijk goed. ook met onderweg ergens heen, eerst plassen van te voren en als we aankwamen op bestemming dan vragen of ze moest plassen en anders zeggen. En het gaat super goed. Alleen de nacht heeft ze een luier aan want dan is ze sochtends nog wel wat nat, maar dat vinden we geen punt. Komt ook wel. Laat het aan hun zelf over, als ze eraan toe zijn dan merk je dat wel.
@Belly34: Zo makkelijk gaat het hier niet. Als ik de oudste niet had getraind, had hij nu nog in de luiers gelopen. Mijn tweede snapt het principe heel goed, alleen, ja nog steeds, wanneer ga je dan op het potje/ de wc zitten? Het weekend heeft hij de luier weer om gehad omdat we familiedag hadden (beetje last minute ingelast). Probleem nu is alleen wel dat hij het dus ophoudt en een grote plas in een keer doet, waardoor de luier overstroomd . We gaan dus gewoon nog even door. Hij begint wel met aangeven, alleen is het nog een beetje zo van ik moet plassen, en dan plast hij al. We zetten nog even door.