wat bedoeld met met "rusten"?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Sharon20, 14 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    Hoi allen,

Woensdag 9 juni ben ik bevallen van mijn prachtige dochter Eline.

ik ben vast beraden om borstvoeding te geven. wat tot op heden heel erg goed lukt (wel met behulp van tepelhoedjes (hopelijk tijdelijk) omdat ik super grote kloven heb/had)

ze drinkt echt heel erg goed. ik geef haar wanneer ze erom vraagt, dit meestal om de 3uur.

nu doe ik mijn best om erg veel te drinken, op mijn eten te letten ivm met krampjes dus geen kolen en uien, koffie,...

maar nu rest mij nog 1 vraag... ik weet dat je voldoende moet rusten als je borstvoeding geeft... nu heb ik geprobeerd om te slapen maar dat lukt me niet. dus ben ik wat tv gaan kijken, lezen, computeren... is dit ook voldoende? of moet je echt slapen?

Alvast bedankt!

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Computeren en tv-kijken is niet echt echt rusten: fysiek doe je dan niet zoveel, maar je hersens prikkel je op die manier wel enorm. Ik zou dat dus wel afwisselen met lekker een boekje, even badderen, dat soort relax-momenten :)
    Moet zeggen dat die eerste dagen slapen ook best lastig was, dat dat na een paar dagen pas kwam dat ik het daar wel aan toe had, zeg maar...

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Niet alleen bij borstvoeding moet je proberen te rusten, ook als je kunstvoeding geeft moet je proberen te rusten, je bent immers net bevallen en zult snachts geregeld wakker zijn, dus kan wel wat extra rust gebruiken om weer helemaal op te knappen.

Televisie kijken en computeren, vind ik idd ook niet rusten. Rusten is voor mij, lekker in bed kruipen, kleine evt lekker bij je nemen en gewoon niks doen als alleen lekker genieten van dat kleine wondertje. Of lekker even in bad gaan (maarja dat word een bloedbad nu natuurlijk dus geen succes) of gaan douchen, en daarna nog lekker even bijkomen op bed. Dat versta ik onder rusten van een kraamvrouw :D. Ow en natuurlijk de telefoon uit of lekker ernaast leggen ;).

Liefs, Hanneke.

4. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Het is mij ook nooit gelukt om te slapen hoor, ik wou eigenlijk niet eens op bed liggen. Een boek lezen of wat tv kijken beschouwde ik als rusten. En savonds wel op tijd naar bed.

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.856
    19.240
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Voor mij is tv kijken wel degelijk rusten hoor. Computeren niet echt, omdat ik dan vaak toch de verleiding niet kan weerstaan om te gaan werken. ;)

6. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    lekker badderen.. hmm kijk ik wel naar uit nu. helaas heeft mijn gyneacoloog me verteld dat ik zolang ik bloedverlies heb (eerste 6 weken) niet in bad mag wegens het gevaar op infecties...

maar ontspannen is dus niet hetzelfde als rusten? want voor mij is een uurtje zwangerschapspagina toch echt wel ontspannend :)

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik vind ontspannen idd echt niet hetzelfde als rusten.

En forum lezen/kijken/reageren is (ook voor mij) ontspannend, maar niet echt rusten vind ik. In bed kruipen en daar een beetje een rustig tv programma kijken zou nog wel onder rusten kunnen vallen evt. Maar mij lukt het meestal prima om te slapen ;) haha, denk dat ik er zo ook nog lekker even in kruip :D en mn kleine (grote) meid uit dr bedje pluk en lekker bij me leg ;)!

Liefs.

8. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    Veel drinken is ook belangrijk ;)
    Als jij genoeg vocht binnenkrijgt, dan kan er meer bv aangemaakt worden.
    Succes ;)

9. jose13

jose13 Actief lid

21 dec 2008
    146
    0
    0
    Mijn borstvoeding kwam niet zo heel goed op gang. Dus voor mij waren ook de 3 r's van pas. Ik moest ook rusten, maar mocht wel tv kijken, lezen enz. Je lijf moet rust hebben. Maar het allerbelangrijkste is inderdaad veel drinken. Ongeveer 3 liter per dag. Hierbij zit ook wel vocht dat in eten zit.
    Het is namelijk zo dat jij voor gaat, dus alleen het vocht dat je over hebt in je lichaam wordt voor de borstvoeding gebruikt.

Succes
    Hier lukt het al 2 maanden en 2 weken.

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Rusten is in je bed of op de bank liggen en lezen/wat tv kijken en proberen wat te slapen/dutten.

11. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Gefeliciteerd met je dochter! Zo te horen geniet je al enorm van haar. Hopelijk gaat het straks ook goed zonder tepelhoedje.
    Over het rusten zou ik me niet zo druk maken. Elke kraamvrouw moet haar rust pakken. Je hoeft niet echt te slapen, al beveel ik het wel iedereen aan. Ga lekker even op de bank liggen en luister naar wat muziek. Even een uurtje op bed of ga desnoods een uurtje breien.
    Elke dag even de pas op de plaats, gezond eten en genoeg nachtelijke slaapuren maken.

12. Alita

Alita Niet meer actief

Nou doe gewoon waar jij je goed bij voelt.....tv-kijken, internetten, en weet ik niet wat.
    Je weet zelf het best wat je kunt doen. Ik ben nu zwanger en zou "moeten" gaan rusten, nou zwpagina is voor mij even ontspanning. Terwijl andere moeders met kindje en zwanger zijn gaan slapen!

Toen ik bevallen was en bv gaf kon ik ook niet gaan slapen s`middags...wel goed eten en drinken maar dat doe je vanzelf anders wordt het je slecht!

13. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    eten doe ik zeker voldoende... wat ik gek vind: ik ging vanochtend op de weegschaal staan en weeg3 kg minder als voor mijn zwangerschap :S drinken wat minder. hier heb ik erg veel moeite mee. voor mijn zwangerschap dronk ik bijna niets op een dag... nog niet eens een halve liter. nu probeer ik toch minstens anderhalve liter te drinken al valt me dit zeer zwaar!

14. Alita

Alita Niet meer actief

ja meid proberen hoor....anders gaat je kwaliteit bv ook achteruit!! Denk je daar maar aan...
    En tja dat afvallen is vaker na de bevalling....zolang je kindje maar goed bijkomt!!

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Rusten is datgene doen waarvan je na een uurtje zegt 'nu ben ik uitgerust'. Alles waar je je voor inspant is geen rusten. Voor de een is een boek lezen rusten, een ander wordt er juist moe van. Kijk dus waar je zelf rustig van wordt.
    Je moet trouwens ook weer niet teveel drinken...dat kan namelijk weer voor minder melk zorgen!
    Zorg dat je GENOEG drinkt, dat betekent dat je zoveel drinkt dat je je nooit dorstig voelt.

16. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    als ik zoveel zou moeten drinken dat ik me niet dorstig voel dan kom ik met een halve liter per dag al toe :S gewoon uit gewoonte, ik zou echt niet weten wat dorst hebben is.... alhoewel, op een hele hete zomerdag kan ik wel eens dorst hebben...

17. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Fruit, vruchtensap, thee, bakkie yoghurt is allemaal vocht; je hoeft echt niet 1,5 liter water te drinken als je dat niet lukt!;)

18. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    nee, i know :) ik probeer ook veel fruit te eten zoals peer, appelsien, druiven en kersen omdat hier ook heel wat vocht in zit. ook eet ik sochtends een kom cornflakes... dan heb ik onbewust (zonder echt te drinken) toch weer wat melk binnen... zo kom ik zeker wel aan ander halve liter tot 2l vocht per dag! de ene dag al wat meer als de andere!

Deel Deze Pagina