Ontpillen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Esther15, 20 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Hallo allemaal. Ik ben nieuw hier en ik vraag me toch iets af. Zelfs na alle verhalen gelezen te hebben.
    Toen ik nog bij mijn ex-man was kwamen we na vele onderzoeken bij fertiliteitsarts erachter dat mijn prolactinegehalte veel te hoog was (en te dik slijm of zoiets) en ik dus verminderd vruchtbaar was :( . Ik had toen vaak alle mogelijke symptomen van een zwangerschap, maar alles vals alarm.

Nu inmiddels ben ik heel gelukkig met mijn nieuwe partner en is mijn prolactinegehalte perfect :D . Ik ben dus ook weer gestopt met de pil, Ik weet natuurlijk wat ontpillen inhoud, maar hoelang kunnen die bijverschijnselen aanhouden? Ik bedoel dan niet het uitblijven van de menstruatie want dat verschilt nogal, maar meer de echte symptomen.
    Ik voel me behoorlijk beroerd, krijg geen eten naar binnen, heb een extreem droge mond, ben duizelig, heb pijnlijke borsten, veel plassen en kramp en nog meer van de bekende dingen.

Ik heb duidelijk meegemaakt dat er een ovulatie was en een paar dagen daarna begon het gedoe. Maar het lijkt me redelijk onrealistisch om nu al weer aan een zwangerschap te denken. Vooral gezien mijn achetrgrond en ik ben pas 4 weken gestopt met de pil.

Mijn vraag is dus eigenlijk hoelang je het ontpillen kunt blijven voelen. Het is behoorlijk verwarrend als je dat niet weet.

Nou dat was een heel verhaal, maar hopelijk kunnen jullie me een beetje op weg helpen

groetjes

2. Katootje

Katootje Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.909
    0
    0
    Gelderland
    Ik zou het niet weten. Heb zelf ruim 20 jaar de pil geslikt, heb nadat ik ermee stopte nergens last van gehad. Ook de menstruatie kwam gewoon en regelmatig op gang.

En ook bij mij was de reden van stoppen een nieuwe partner

Succes met zwanger worden

Karin

3. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Hoi Esther,

Volgens mij is dat per persoon verschillend. De één zal langer last hebben dan de ander, dus ik denk niet dat iemand je vraag echt goed kan beantwoorden, maar we wachten af of er nog meer gaan reageren op je vraag. Ik zelf ben in februari gestopt en mn cyclussen zijn nogal onregelmatig (1e 14 dagen, 2e 35 dagen en nu de 3e loopt nog en ik zit op 25 dagen). Maar verder heb ik echt nergens last van, ik heb een paar dagen nogal gevoelige tepels gehad, maar dat is ook al weer ff over..
    Ik hoop voor je dat je niet te lang last blijft houden.
    Oh ja, en ik heb nogal last van een vette huid en puisten, sinds ik gestopt ben, maar ja tis voor het goeie doel hè... ;)

Gr.
    Jorietje

4. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Hallo Katootje,

Toch bedankt voor je reactie. Het is heel vervelend om je steeds af te vragen of het zover is of niet.
    Voorheen kon ik er gewoon vanuit gaan omdat ik verminderd vruchtbaar was, maar nu.......... :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

5. summer

summer Fanatiek lid

8 mrt 2006
    1.144
    0
    0
    verzorgende
    arnhem
    volgens mij verschilt dat ook per persoon
    sommige hebben helemaal nergens last van en sommige hebben er een half jaar last van
    het is dus gewoon afwachten

6. samantha1986

samantha1986 Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.632
    0
    0
    hutje op de hei
    hoi hoi

succes met zwanger worden

heel veel liefs samantha

7. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Hoi Jorietje,

Het is inderdaad voor het goede doel, dus wachten we maar rustig af, toch......Helaas is mijn partner een man en die kan zich er dus helemaal niet in inleven. Begrijp me niet verkeerd; het is een schatje, maar ja hoe wil je je ook kunnen inleven als je het nooit meemaakt?! :)
    Ik ben dus ook erg blij dat ik het even aan jullie kwijt kan. Is toch makkelijker tegen een vrouw....

Iedereen veel succes trouwens met zwanger worden

8. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Allemaal heel erg bedankt voor de snelle reacties.
    Ik ga er nu weer vandoor aangezien ik op mijn werk zit........Ik hou jullie op de hoogte

Tot snel.....

Deel Deze Pagina