Ik las net het onderwerp http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden/173852-vervelende-opmerkingen.html. Ik heb 2 jaar gedaan over zwanger worden, dus de opmerkingen herken ik wel. Maar ik heb ze nooit als vervelend ervaren. Het is namelijk heel erg moeilijk voor mensen om iets te zeggen en dat mensen tóch iets zeggen ipv het doodzwijgen, dat is toch alleen maar mooi. Ik lees hier wel vaker berichten dat meiden het als erg vervelend ervaren. Maar, bij deze mijn vraag, kan iedereen die dit als vervelend ervaart eens aangeven wat ze dan wel willen dat er wordt gevraagd of gezegd? Ik bedoel het niet als aanval hoor, maar ik word er een beetje moe van dat dit regelmatig wordt gezegd. Het is natuurlijk super vervelend als je lang bezig bent om zwanger te worden, maar wat moet iemand die nog niet zo lang bezig is in hemelsnaam zeggen om goed over te komen? Graag reacties
Ik vind het al lang best als ze zeggen dat ze het erg vinden voor ons ofzo of als ze willen luisteren naar mijn frustraties. Ik weet wel dat de meesten het niet slecht bedoelen maar ja. Soms schiet het even in het verkeerde keelgat
Hoi, ik snap je reactie wel hoor, maar als je het topic doorleest kom je opmerkingen tegen die echt niet kunnen (bijv. wij betalen de abortus wel). Ik vind het ook moeilijk om te reageren op mensen die vertellen dat ze al lang bezig zijn, een hele goede vriendin van mij heeft er ook 2 jaar over gedaan, maar zij was idd al lang blij dat ik wilde luisteren en dat ze even haar hart uit kon storten, meer kun je helaas ook niet doen...
Je wilt gewoon gehoord worden, je frustraties, verdriet enz kwijt. Als iemand dan naar je wil luisteren is dat de beste reactie... En de reactie oh wat erg voor je is ook vaak al genoeg, althans dat vind ik en het is beter dan bijv de opmerking jullie zijn nog zo jong... De opmerkingen die soms worden gegeven, en dan bedoel ik het in het kader van advies, dat is toch vaak wat de mensen doen.. Kan inderdaad soms in het verkeerde keelgat schieten, ook al bedoelen ze het 9 van 10 x supergoed..
Ook ik snap je reactie wel, maar idd je verhaal doen, even gewoon uithuilen of laten uitrazen en zeggen: Vervelend joh, en ik vind het heel naar, of ik heb er geen woorden voor dat zijn allemaal reacties die geen extra pijn geven zoals de eerder genoemde opmerkingen. Ik heb bijv ook lieve reacties gehad na mn miskraam van:" Wat naar meis, ik leef met je mee" of gewoon een aai over je bol dan voel je dat die gene mee leeft. etc etc.