wat bedoelen ze met bakboter is dat margarine of wat croma heeft in een pakje????

Discussie in 'De lounge' gestart door sapje, 11 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi dames,

ik wil een gerecht gaan maken en voor een kerrie saus nu moet ik 100 gram bakboter gebruiken maar bedoelen ze daar baken en braden pakje van croma mee of zo een pakje magarine??
    ik moet de bakboter laten smelten en dan bloem etc erbij doen, iemand een idee wat voor boter ik moet kopen????????????????

2. River Song

River Song Actief lid

23 jan 2013
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar bedoelen ze een pakje margarine mee, of wat je ook gebruikt om mee te bakken ipv te smeren.
    Niet het speciale bak en braad spul gebruiken!
    Dat geeft denk ik een zeer aparte smaak.

3. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL

thanxs!!!

4. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ik gebruik dan gewoon Blue Band of Margarine, hetzelfde als wat ik bijv door me cakemix doe of voor appeltaart.
    Als je bakken en braden gebruikt, krijgt het een andere smaak.

5. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Dames bakboter is idd croma voor vlees. Als het margarine is dan stond er wel margarine.
    En het is voor kerrie dus daar komt vlees bij dus ts croma is de goeie

6. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Maar Bleuband heeft toch ook gewoon bakboter, hoeft niet per se Croma te zijn voor bakken en braden!?

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bakboter in recepten is altijd margarine, nooit croma o.i.d.

8. glimworm

glimworm Niet meer actief

bak en braad heb je in meer merken, zowel vloeibaar als vast, maar een pakje margarine (in een papiertje) zou ik eerder gebruiken voor taarten en cakes, niet voor (hartige) vleesgerechten

9. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Nou ik met m'n simpele boerenverstand zou zeggen boter om iets in te bakken. Dus denk dat t met beide wel kan. Margarine of Croma. Is beide geschikt om in te bakken. Alleen denk ik dat margarine een romigere smaak geeft.

10. raspberry

Het is niet voor een vleesgerecht, het is voor een saus. Daarvoor moet je echt margarine (of roomboter) hebben

11. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ik zou geen kerrieSAUSJE willen maken met croma of ander bak en braad boter voor vlees.
    Daar gebruik ik echt magarine voor.

12. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Hier ook gewoon een pakje blueband margarine. Die pakjes croma voir braden van vlees is niet lekker om te gebruiken.

13. babyvis

babyvis Actief lid

21 jul 2009
    284
    0
    16
    Op het water
    zeker geen croma voor. Maak zelf regelmatig ragout enz (allemaal de zelfde basis) en dat moet gewoon met margarine. Ik pak altijd de vloeibare bleuband, toch iets beter dan de vaste variant in het papiertje.

14. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    In je topicnaam staat coma in een pakje..
    Geweldig! Probeer dat voor me te zien;)

Wij gebruiken vaak vloeibaar of roomboter. Roomboter zeker bij roux,. Vind de smaak voller

15. glimworm

glimworm Niet meer actief

als het voor een sausje is, zou ik idd geen croma of zoiets gebruiken.

16. Blije Door

Blije Door Actief lid

10 apr 2011
    376
    1
    0
    Rotterdam
    Hier advies van een zeer ervaren hobby kok. Bakboter is ROOMBOTER. Als je het als basis voor een saus gebruikt is het altijd roomboter (een roux) Bijv 25 gram bloem en 15 gram roomboter. Je laat de boter smelten/uitbruisen en voegt de bloem toe. Dan heb je de basis. Giet daar een halve liter melk/bouillon op, laat het rustig opkomen en je hebt een gebonden saus. Wil je meer saus verdubbel dan de bloem, boter en vocht.

Margarine is GEEN boter. Het is plastic en zit niets natuurlijks aan en het smaakt ook nog eens chemisch.

In restaurants etc gebruiken ze ook geen margarine!! (of het restaurant spoort niet)

17. Apenijn

Apenijn Bekend lid

17 dec 2012
    741
    0
    0
  18. raspberry

Of ze houden heel erg fijn rekening met mensen met een koemelkallergie :)
    ;)

19. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik gebruik voor sausjes altijd roomboter. Dat doe ik trouwens ook als ik koekjes of cakes of taart bak. Ik vind margarine zoooooo vies.

20. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi dames,

ik heb margarine gebruikt en was prima gelukt, smaakte lekker, bedankt voor de tips/advies.

groetjes sapje

Deel Deze Pagina