Wat behoort een kraamhulp te doen?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door iris73, 29 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iris73

iris73 Lid

5 dec 2007
    87
    0
    0
    aalsmeer
    Niet alleen ik,maar ook vrouwen om mij heen hebben een nare ervaring met kraamhulp.Die van mij ging bijv. meer dan 3 uur boodschappen doen op de dag.terwijl de winkel hier vlakbij is....
    WAT hoort er bij de taken van een kraamhulp,wat doet zij zo de hele dag door?

2. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    ik heb 2 hele lieve leuk kraamhulpen gehad!

Wat ze deden, naast het zorgen voor mij en m'n zoontje? De was, strijken, stofzuigen, zorgen voor m'n lunch. Koken en boodschappen hoefde ze niet te doen, want dat deed m'n man. Anders was ze dat ook gaan doen... M'n bed verschonen. Dat soort dingen. En gezellig met mij kletsen als Finn sliep!

3. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Bij ons deed ze:

Verzorgen moeder en kind.
    Ontbijt maken voor moeder
    stofzuigen
    wasdraaien
    sanitair schoonmaken
    wasopvouwen
    koffie zetten voor iedereen en ook thee
    gezellig kletsen
    helpen met voeden

Eigenlijk deed ze hier alles wat ik normaal deed. Maar ik heb het dan ook zeer getroffen hoor ik hoor wel vaker verhalen over minder goede ervaringen.

4. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    ik heb 3 verschillende kraamhulpen gehad maar alledrie waren ze echt heel fijn.
    ze hebben de was gedaan, stofzuigen, sanitair schoonmaken, bed verschonen. Mij en Julian verzorgen en helpen met voeden. en ook gezellig kletsen. 8)
    ik was jarig in mijn kraamweek en toen heeft ze ook nog gekookt zodat we dat `s avonds niet meer hoefden te doen.

5. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ik had ook een fijne kraamhulp. ze deed iedere dag stofzuigen, de vloer soppen (liever niet weer... hebben een laminaat vloer die zo nat gesopt werd 10 dagen lang dat we sindsdien enorm veel bolle naden hebben :(), iedere dag de was, ik kreeg heel vaak een schoon bed wat ik echt genieten vond, iedere ochtend een lekker fruit ontbijtje op bed... ze was enorm lief met ons zoontje, en hield ook nog onze huisdieren onder de duim die ze ook nog aandacht gaf waardoor ze een stuk minder vervelend waren. als het nodig was ging ze even naar de supermarkt voor kraamverband oid.
    als ik op bed lag en de kleine sliep ging ze ook wel eens een tijdschrift lezen maar ik heb dat niet als storend ervaren.
    ik vond het lastiger om te zien hoe een ander dingen anders doet. bijv. nogal hard de deur van de wasmachine dichtgooien hihi ik werd daar nogal kriebelig van.
    maar buiten dat was ze echt heel lief en vooral, het belangrijkste, een enorme steun! we hopen deze keer weer dezelfde te krijgen, want met die 'minpuntjes' kunnen we wel leven en de plusplunten waren veel belangrijker

6. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
  7. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik verplaatst deze naar kraamtijd!

8. Denise787

Denise787 Bekend lid

20 apr 2008
    630
    0
    0
    Ik heb een hele fijne kraamtijd gehad, hele lieve vrouw gehad ook.
    Hier deed ze:
    - de was
    - stofzuigen & dweilen
    - alles afstoffen
    - ontbijtje klaarmaken voor mij en m'n vriend
    - en natuulijk ook heel wat afgekletst ;)
    Kortom, een hele fijne kraamtijd.

Deel Deze Pagina