termijnbepalingsecho

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door mam van drie, 31 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mam van drie

    mam van drie Actief lid

    29 mrt 2011
    142
    1
    0
    accountmanager binnendienst
    zwolle
    goedenmorgen allemaal,

    ik heb afgelopen middag een termijnbepalings echo gehad bij de verloskundinge, ik was nogal zenuwachtig hiervoor omdat ik eind december gecureteerd ben na een miskraam, en op de echo was een babyje van 11 weken en 2 dagen te zien met een goed kloppend hartje, toch voel ik me nog wel wat angstig, is dit normaal? klinkt misschien dom dat ik dit vraag aangezien ik al drie kids heb maar goed de jongste is inmiddels alk weer bijna 7.

    Vrijdag moet ik naar de gyn voor intake, dit ivm mijn gewicht, maar is ok om daar onder controle te staan denk ik, ik hoop echt dat het allemaal goed gaat. klopt het dat kans op miskraam kleiner is als je een goed kloppend hartje ziet met 11 weken? volgens verloskundinge ziet alles er goed uit.

    Groeten corien
     
  2. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja bij een goed kloppend hartje is de kans op een miskraam vele malen kleiner.
    Snap je bezorgdheid, maar probeer te genieten!
     
  3. Miek74

    Miek74 Fanatiek lid

    3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    volgens mijn vk heb je bij 11 weken met een kloppend hartje eigenlijk geen kans meer op een miskraam :) van harte!
     
  4. Chiggy

    Chiggy VIP lid

    29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik snap je bezorgdheid, maar de kans op een miskraam is echt heel klein nu volgens mij!
    Ik hoop dat je snel toch een beetje van je zwangerschap kunt gaan genieten :)
     
  5. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Dat ligt er maar net aan wat je onder miskraam verstaat....
    De kans dat je kindje overlijdt tijdens de zwangerschap, is er altijd, maar die is na de 11-12 weken wel heel klein.

    Maar los daarvan: of je er nu over piekert of niet: dat heeft geen invloed op de uitkomst van je zwangerschap, dus je kunt maar beter niet piekeren en zien dat je jezelf alleidt als je jezelf betrapt op piekeren... :)
     
  6. mam van drie

    mam van drie Actief lid

    29 mrt 2011
    142
    1
    0
    accountmanager binnendienst
    zwolle
    bedankt voor jullie reacties, ik probeer ook wel te genieten en morgen al naar de gyn, maar alles lijkt weer helemaal nieuw terwijl ik er toch al drie heb,

    Groetjes Corien
     
  7. Miek74

    Miek74 Fanatiek lid

    3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    garanties heb je nooit helaas, het blijft spannend tot de geboorte, en dan komen er weer andere onzekerheden langs ;)
     

Deel Deze Pagina